Vraagje over BV 's avonds en 's nachts

Hoi iedereen,

Gisteren had ik bij mijn dochtertje om 19.00 uur de  borst gegeven en maakte ze om 22.30 wakker om nog een keer voor de nacht te geven. Maar ze dronk haast niks!
Kan ik ze dan laten liggen? Maar ik heb liever dat ik om 22.30 de laatste voeding geef en dat ze dan doorgaat tot 6.00/7.00 uur.
Ik heb al wel een keer geprobeerd ze te laten liggen, toen kwam ze om 2.00 uur, (lastige tijd)  maar toen was ze nog maar een paar weekjes. Nu is ze 7 weken.

Vanacht kwam ze dan om 4.30 uur.

Hoe deden jullie dat?

Groetjes Marina

Hoi Marina,

Ik kan me voorstellen dat je verlangt naar een niet onderbroken nacht..... Alleen laten veel baby's zich niet zo 'sturen' zoals wij dat graag zouden willen .
Als ik kijk naar de leeftijd van je baby vind ik het eigenlijk heel knap dat ze het tot 02.00u volhoudt; zeker voor een jonge baby is vijf uur achter elkaar slapen in de late avond/nacht echt al doorslapen
Verder is het heel normaal voor een baby van deze leeftijd om een (sommige baby's vragen nog meerdere) nachtvoeding te krijgen. Naarmate het kindje wat ouder wordt, zal zij die voeding zelf steeds wat gaan verschuiven en uiteindelijk laten vervallen. Ik denk dat het voor jezelf het prettigst  zou zijn  om te accepteren dat dit het natuurlijke ritme van jouw kindje is.
Uit ervaring weet ik dat het soms moeilijk is (ik heb er zelf ook wel eens van gebaald dat ik er wéér eens uit kon 's nachts), maar het helpt vaak al veel om positief te blijven denken. Je kunt dan zelf ook gemakkelijker weer in slaap komen.

Groetjes van Yvonne

Hoi Marina,

bij bv is het fijne dat je het je kindje mag laten bealen. bij ons is het ook vanzelf gegaan., hij is nu 14 weken en we zitten meestal op 4 en soms op 5 voedingen.
vaak was hij de avond heel huilerig en wakker of hij sliep heel vast en dan moesten we hem wakker maken, wij hebben toen de avondvoeding weggelaten. (best eng, want ik wist niet of het weer gebroken nachten zouden worden, hij was toen 10 weken). bij ons is hij toen gaan doorslapen, soms geef ik hem nog om 23 uur voeding als we zijn weg geweest ofzo, maar daar slaapt hij niet langer door. ik zou dus gewoon het ritme van je kindje proberen te volgen, en dat doorslapen komt dan vanzelf.
misschien kun je zelf ook wat eerder naar bed? mij hielp dit wel. soms lag ik er meteen na de voding van 19 uur gelijk met hem in.

succes

gr floor

Hoi,

Het maakt me op zich niet echt uit dat ik er 's nachts een keer uit moet hoor.
Maar ik weet niet precies of ik ze dan wel of niet wakker moet maken om 22.30/23.00 uur. Als ze de laatste voeding dan om 19.00 uur gehad heeft?
Je hebt dan misschien kans dat ze 2x komt 's nachts?

Liefs Marina

Hey,
Ik heb ze gisterenavond om 20.45 uur voor het laatst gegeven en ze kwam om 4.15 uur. Dus 7.5 uur er tussen.   Ben benieuwd of dit eenmalig is.
En toen vanmorgen om 8.45 uur.
Op zich heb ik nu nog geen regelmaat natuurlijk. Op het CB zeggen ze dat je wel regelmaat moet krijgen. Maar volgens mij kan dat niet echt met bv of wel?
Als zij om 4.15 uur gehad heeft ga ik ze niet om 7.00 uur weer wakker maken!

Geven jullie wel met regelmaat de borst om de vier uur?

Groetjes Marina

Hej!

Ik geef onze Linde van morgen 15 weken volledige BV. Zelfs zij is nog niet op 100% regelmaat. Soms is haar laatste voeding rond 21.00 uur. Ik heb haar ook wel eens wakker gemaakt rond 23.00 of 00.00 uur, maar dat gaf geen garantie voor doorslapen! Vanacht bijv. kwam ze na de laatste voeding van (schrik niet) 18.15!! om 01.00 uur (ze viel nl om 20.15 in een hele diepe slaap...), later om 05.15 en vanmorgen om 08.45. Het is weer eens zo'n regeldag geloof ik. Nu wordt ze ook weer wakker en wil aangelegd worden. Meestal komt ze om de 4 uur. Maar de avonden verschillen behoorlijk. De vraag of je ze wakker moet maken? Ik laat haar slapen, ze komt echt wel. Linde krijgt over de hele dag 5 voedingen en zoals vandaag komen we wel op 7 uit denk ik. Maakt mij niet uit, zolang ze maar tevreden is. Succes!! Liefs Pippi

ook hier is geen echte regelmaat, en Joris is 14 w en 2 d.
meestal heeft hij 4 voedingen en probeer ik die rond dezelfde tijd te geven, maar soms komt hij gewoon veel eerder met echt honger en dan ga ik niet rekken, dan krijgt hij dus een voeding extra en verschuift alles. volgens mij kun je nooit echte regelmaat krijgen, wij hebben toch ook niet iedere dag omzelfde tijd evenveel honger.
wel heb ik gemerkt dat je een beetje regelmaat kunt aanbrengen, door te rekken, maar vooral als je net wat nieuws probeert kan die nieuwe regelmaat wel weer even duren. doe maar wat voor jullie goed voelt,

gr floor

Terug
Bovenaan