Vraagje over de inentingen!

A

Anoniem

Guest
Ik was net het topic van sandy aan het lezen en toen viel me iets in:
Laten jullie de prikjes op het cb gewoon zetten met de spuiten die ze daar hebben of nemen jullie de spuiten zelf mee??
Ik laat altijd die van daar zetten, maar ik wist tot   vorige week eigenlijk niet eens dat je ze ook zelf kunt bestellen/halen en dan meenemen naar het bureau. Wisten jullie dat?
Het blijkt dat ze bij het bureau de goedkoopste variant hebben, waar dus al een aantal kinderen van ziek zijn geworden of nog erger, en dat je zelf " betere" kunt halen...

Sins ik dit heb gehoord ben ik eigenlijk aan het twijfelen wat ik hiermee moet...
Hoe doen jullie dat?

X 4dec

Jeetje, dat wist ik helemaal niet!! Ik ben benieuwd wie er wel van weet, ben erg benieuwd!!!

hoi,

dat wist ik ook nog niet.ik laat ze ook altijd vandaar zetten en ik moet zeggen robin heeft er nooit last van (gister heeft hij zelfs niet gehuild).
en ik neem aan ook al zijn het 'goedkope' spuitjes dat ze toch goed zijn, anders mogen ze niet verkocht worden toch?
en wie weet wat ze in het ziekenhuis gebruiken,daar neem je ze toch ook niet zelf mee naar toe?
en wie zegt dat die spuitjes die jezelf meeneemt ' wel' goed zijn!!
dus ik laat ze gewoon de spuitjes gebruiken die ze daar hebben. maar als je twijfelt zou ik het gewoon eens aan de arts daar voorleggen.

groetjes danielle

Dit wist ik helemaal niet.
Efraim heeft een keertje een beetje verhoging gehad en verder eigenlijk nooit ergens last van gehad.
Wel raar dat ze je dan daar op het cb niet over inlichten...

Hoi 4 december, ik wil graag weten hoe jij erachter gekomen bent dat het ook mogelijk is om je eigen inentingen mee te nemen!?
Ik ben meteen een beetje gaan zoeken op het internet maar heb er nog niets over kunnen vinden... helaas! wel heb ik deze site gevonden ook wel interessant... http://www.nvkp.nl /keuzemogelijkheden
(nederlandse vereniging kritisch prikken, NVKP)

Liefs L81

Ik heb dit wel eens vaker voorbij zien waaien, maar heb het eigenlijk nooit serieus genomen. Ik vertrouw er op dat de spullen die ze daar gebruiken, gewoon goed zijn.
Ik zie altijd dat ze steriel verpakt zijn en zo nieuw uit de verpakking komen en dat is, denk ik, het belangrijkste. Ze zijn ook verplicht om zo te werken.
De verhoging die kinderen na de inenting krijgen, ligt aan de vloeistof die ingespoten wordt en niet aan de soort spuit.
Je kan het idd altijd navragen bij je cb.
Sil

Toen mijn zoontje in 2004 voor het eerst voor zijn prikjes moest, stonden er net die week berichtjes in de krant over een nieuwe DTKP-vaccin. Van deze nieuwe zouden kindjes minder ziek worden, maar in Nederland zou deze pas in 2005 gebruikt gaan worden. Sommige ouders kozen er destijds voor om zelf toch de nieuwe vaccin (weet niet of ik het woord goed schrijf) aan te schaffen. Ik heb destijds heel erg getwijfeld wat ik moest doen. Ben  toen wel achter dat nieuwe vaccin aan gegaan, maar het bleek een heel gedoe. Heb toch maar de oude prik laten zetten, omdat ik het wel heel belangrijk vond dat hij ingeënt werd.
En nu bij mijn dochter moet ik eerlijk bekennen dat ik er veel makkelijker mee ben en er eigenlijk niet bij stil sta en er op vertrouw dat wat ze gebruiken op het CB, dat dat goed is. En ik moet ook zeggen, mijn dochter heeft ook minder last van de prikken dan haar broer destijds had.

Misschien een overbodige toevoeging, tegenwoordig wordt dus het nieuwe vaccin gebruikt en als ik naar het verschil tussen mijn zoon en dochter kijk, is deze inderdaad milder.

Terug
Bovenaan