Vraagje over de inentingen!

Ik snap nou niet goed meer waar het over gaat; gaat het nou over de spuiten zelf of over het vaccin?
Omdat er over spuiten werd gepraat, dacht ik dat het over de spuiten zelf ging en niet over het vaccin.
Dan nog vertrouw ik erop dat het gebeurt met goedgekeurd 'spul', wat eigenlijk ook wel moet, anders mogen ze het niet gebruiken.
Volgens mij is zoiets ook landelijk bepaald en krijgt iedereen gewoon hetzelfde.
Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig waar je dit vandaan hebt?
Sil

Ik ben ook vol vertrouwen dat ze wel goed bezig zijn wat betreft die inentingen. Zowel de spuit als de vloeistof worden toch gecontroleerd enzo. Misschien ben ik wat naief maar ik maak me er in elk geval niet druk om.

Groetjes Ida

Sorry dat ik afwijk van het originele topic. Dacht automatisch dat het ook om  de vaccin zelf ging, omdat ik destijds in 2004 erg in dubio stond door berichten in de media, net een aantal dagen voordat ik voor de eerste prikken moest.....  Er was een nieuw, milder vaccin beschikbaar, maar zou in Nederland pas in 2005 gebruikt gaan worden.
Lastig hoor, om je kind dan te laten inenten, waar hij ziek van wordt, terwijl er een ander vaccin beschikbaar is, die milder is.
Ik ben er toen  wel over na gaan denken om zelf de spullen aan te schaffen.
Maar het bleek erg lastig om de spullen zelf aan te schaffen en ik vind het erg belangrijk dat mijn kinderen ingeënt worden.

De spuiten daarentegen die gebruikt worden maak ik me absoluut niet druk om. Zijn steriele spuiten, waar ook heel zorgvuldig mee om gegaan wordt.  

En nu is de prik volgens mij inderdaad veel milder. Mijn dochter heeft er 3x nauwelijks last van gehad.  

over die prikjes... tja, het blijft altijd wel wat natuurlijk.

@spuitjes; heeft er idd niets mee te maken, het is de vloeistof en niet de injectienaald/huls zelf.

@ de vloeistof; zo blijft er met elke generatie wel wat... ik heb de zéér ouderwetse "pokken-prik" gekregen vroegáh.. die zat niet samen in een cocktail zoals nu, maar werd óf op het schouderblad óf op be bovenarm gezet... en dat was geen 1 naaldje.. maar meerdere die inspoten.. hele lelijke plekken kan je ervan krijgen (was ook van een andere samenstelling) Ik (en mijn generatie) zijn ws 1 van de laatsten die het zo gekregen hebben. deed ook vreselijk pijn trouwens.
Ik weet waar het geprikt is, en zie het ook. een ander ws niet.. mijn broer aan de andere kant heeft echt een lelijke plek eraan over gehouden (en mijn vader ook)

Maar ik dwaal af.. ik weet het...  Ik zou er dus zelf niet achteraan gaan, ik 'weet' dat het goed is. En techniek staat niet voor niets. Continu worden er dingen veranderd, en dan is het mazzel hebben voor de volgende generatie...

Groetjes Debby

Sorrie als het onduidelijk was, maar het ging over het vaccin!

Ik zat zo: Een mama van een kindje op het kdv had er 1 in de koelkast gelegd omdat ze smiddags met haar dochtertje naar het cb moest. Ik zag die spuit liggen en vroeg aan mijn collega wat dat was/of het kind iets moest krijgen op het kdv. Zij zei toen dat dat de inentingen waren. Toen zijn we daar wat verder op ingegaan (ik vroeg me dus ook af wat het nut was /is om ze zelf mee te nemen) en zij vertelde toen dat zij ze ook altijd zelf bestelde en meenam naar het cb. Vandaar dat ik er, toen ik thuis kwam, nog eens over na ging denken en me afvroeg hoe jullie dat doen.
Ik denk (weet ook wel zeker eigenlijk)ddat de inentingen van het cb ook goed zijn, anders zouden ze ze idd echt niet mogen zetten! Maar ik was er gewoon nieuwschierig naar...

X 4dec

Ging het toevallig niet om het vaccin tegen Pneumococcen? Dat is pas ingevoerd per 1 april 2006. Als een kindje net ervoor is geboren kan je ervoor kiezen zelf het vaccin te kopen. Misschien was dat aan de hand. Ik kan mij trouwens ook niet voorstellen dat als je een vaccin besteld via de huisarts dat het een ander vaccin als via het CB. Waarom zou je het zelf kopen als het gratis krijgt via het CB. Of het was een vaccin die nog niet in het inentingsschema zit zoals bv het vaccin tegen het Rotavirus?
Ik zou gewoon vertrouwen op de vaccins van het CB.

Terug
Bovenaan