vraagje over digitale zwangerschapstest

Hoi Gabriëlle,

Ik had inderdaad gelezen dat de test bij jou een foute uitslag gaf. Maar ik  ben zo moe van het tussen hoop en vrees hangen dat ik  graag duidelijkheid wil en eigenlijk nergens meer op  wil (durf) hopen. Ik zou, uitgaande van de eerste dag laatste menstruatie, nu 6 weken zwanger zijn, dan zou ik toch  eigenlijk wel een goede positieve test moeten hebben?
Als alles goed is tenminste.
En omdat ik eerst negatief testte, vervolgens licht postitief, hierna twee dagen bloed verloor (vervolgens wel weer, nog  steeds licht,  positief testte)  nu een week geleden, ben  ik dus bang dat het niet goed is.Ook  de huisarts  dacht dat het een vroege miskraam geweest kan zijn, maar moest na een week voor  alle zekerheid nog maar een test doen. Vanmorgen dus, en daar verscheen een licht (grijs) streepje.
Maar de digi zei vervolgens dus weer niet zwanger.
Ik heb wel nog steeds allerlei (zwangerschaps?) kwaaltjes, maar ben bang dat mijn lichaam een loopje met me neemt en ik mezelf gewoon gek zit te maken...
Ik wacht nog maar een paar dagen af, maar ben bang dat ik me er bij neer moet leggen dat ik niet (meer) zwanger ben....

Groetjes Clara

In 1 woord.. IDEAAL!
Je weet gelijk waar je aan toe bent.
Het is inderdaad wel zo dat je genoeg hormoon in je urine moet hebben want anders kan de test inderdaad niet zwanger aangeven.
Maar als je daadwerkelijk genoeg hormonen in je urine hebt zitten dan is het echt een super duidelijke test, geen getwijfel met staat er nou wel of geen streepje!
Succes ermee in iedergeval!
Liefs Maaike

Hoi Clara,

wat een vervelende situatie voor je!
Het advies is meestal; wacht minstens een week na je nod. Was bij mij ook zo!
Bij mij was er een lichte streep maar wel blauw.
Ik mocht van de huisarts daar een test komen doen, mijn assistent zei een streep is een streep.  Dus heb ik uiteindelijk daar geen test gedaan.  Voor de zekerheid kan je ook een bloedtest laten doen...
En als je een vervroegde mk gehad hebt, moet je toch ook weten of je lichaam verder weer schoon is, dus een test wel aan te raden.
Heel veel sterkte met deze onzekerheid.
Wat betreft je lichaam; die kan je echt voor de gek houden!

Groetjes!

Ja, dit is zeker heel onzeker allemaal! Zeker als je graag zwanger wilt worden erg frustrerend, dat wachten.
Bij Gabrielle ga dus de streepjesstest positief, en de digitale test negatief, terwijl ze toch zwanger was?
Bij mij was het eigenlijk andersom, 4 hele vage streepjestesten, waarvan er 2 pas na 6 minuten verschenen, en de digitale test gaf daarna 'niet zwanger' aan.
En een dag later werd ik ongesteld.
Dus een streepje is een streepje.....ja....maar dit kan dus schijnbaar ook een vals streepje zijn.
En een maand later testte ik weer en verscheen er "ZWANGER" dus....meiden...houdt moed!!!!!!!

Terug
Bovenaan