Vraagje over flesvoeding

Hi Marielle,

Ik zou de richtlijn 150cc per kg lichaamsgewicht aan houden.

Waarom zou je meer in de fles doen, als Quinn ze niet helemaal leegdrinkt? Je zou bijv. kunnen proberen om de verhouding nutrilon en AR andersom te kunnen doen: zo is de voeding iets dunnen en krijgt hij misschien wel zijn fles leeg?

Je zou ook kunnen overwegen om iets langer tussen de voedingen te laten. En te kijken of het helpt hem te troosten in de tussen tijd.

Isa dronk eerst ook maar kleine beetjes. Door de tussentijd steeds te verlengen, is ze uiteindelijk naar volle flessen gegaan. Ze drinkt nu over dat 3 volledige flessen van 135cc (120+4 schepjes) en we bieden haar de eerste en laatste fles 165 (150+5 schepjes) aan. De eerste en laatste gaan niet altijd helemaal leeg. De middelste drie meestal wel. Gezien haar gewicht heeft ze niet meer nodig, dus geven we haar ook niet meer. Ze lijkt ook niet meer nodig te hebben, omdat ze (mochten we haar eerder geven) haar flessen niet leeg drinkt.

Wij geven Nutriton aan Isa tegen het spugen (dat zit bij jou al in de AR verwerkt), maar omdat de flessen van 165 nogal veel zijn, doen we daar minder Nutriton in, daardoor kan ze de fles wel leeg drinken.

Succes.

Gr. Tamara
(februari forum)

hai ik maak altijd een flesje van 150 klaar,nutrilon en meestal drinkt ze het helemaal op maar soms laat ze 30 over,of ze drinkt de fles in etappes.en slapen doet ze ook goed,gistern vanaf 9uur tot kwart over 6!!!
Ze zit ook op 5 voedingen ong soms eentje meer!
Ik let er nooit presies op,als ze honger heeft meld ze zichzelf wel,ze drinkt wel de hele kan op,ik maak altijd een kan klaar en daar zit dan 600ml in en die gaat wel op.
sucses

Hoi,

Onze Bob is nu 5.5 week oud. Hij krijgt
5 flessen overdag, s' nachts slaapt hij door, van
180 cc. (Hij weegt nu 5 kilo) Dat gaat prima. Hij laat er 4 uur, soms iets meer omdat hij slaapt, tussen zitten.
Ik doe 3 scheppen Nutrilon 1 en 3 scheppen Nutrilon Forte (voor hongerige baby's) in de fles.

Succes!

Hoi moeders,

Bedankt voor jullie adviezen en vergelijkingen.
De voedingssamenstelling hebben we al geprobeerd te veranderen, door 3 gewone nutrilon en 2 nutrilon ar te doen, maar dat werkte niet, want dan spuugt hij alles er weer onder. Dus we houden het gewoon eerst bij 3 ar en 2 gewone nutrilon. Langere tijd tussen de voedings rekken is ook geen optie, want hij raakt dan echt vreselijk overstuur en dat vindt ik ook niet nodig. Quinn heeft vanaf dag 1 al wat meer gehad dan hij eigenlijk zou "mogen" hebben. Omdat hij dit ook gewoon nodig had/heeft. Ik hoef hem ook nog niet zo nodig op 5 flessen te hebben, maar las het toevallig op het pak en werd toen erg benieuwd hoe dat bij jullie kindjes is. Ik heb altijd gewoon gekeken naar waar hij zich prettig bij voelt( bij me 1e toen ook gedaan) Vandaag heeft hij bij 2 voedings 4 uur tussen gelaten, dus hij is nu zelf ook aan het rommelen met zijn flessen. De flessen gingen vandaag ook helemaal leeg op 10cc na.

Liefs marielle

mijn vriendin gaf ook ar voeding en die zei wel... het vult even snel.. dus kindjes zitten snel vol maar verteren gaat harder dus sneller weer honger!!

als ik kijk naar Amy die krijgt dan bv die laat er overdag 3 a 3,5 uur tussen en snachts slaapt ze van 22 uur tot 4 uur en dan komt ze weer om half 8... echt zooo ideaal maar goed met bv valt er weinig aan te dikken enzo hoewel het me wel verteld wordt ivm het vele spugen van haar (ze heeft wrs reflux ook)

Terug
Bovenaan