Vraagje over foliumzuur???

Hoi,

De topic zegt het al.  Hebben  jullie al die tijd foliumzuur geslikt, ook als je dus niet zwanger was. En welke slikten jullie.

Bij de tweede duurde het een half jaar voordat ik zwanger was, maar bleef braaf slikken. Stel je voor als het dan wel raak was en ik niets geslikt had!!???

Ik slik Davitimon Foliumzuur pillen. Wel vrij duur, maar ze slikken makkelijk weg.
Ben een hele slechte pillenslikker!  

Groetjes mama van Yana en Meike

hoi,

Ik was onverwachts zwanger dus ik ging pas foliumzuur slikken toen ik erachter kwam.
sinds die tijd slik ik gravitamon (vitaminen + foliumzuur).

groetjes,
Patricia

hoi hoi ik heb ook gravitamon ben 23mei mee begonnen maar ja ik was meteen zwanger eerste ronde dus ben eigenlijk ook nie op tijd mee begonnen

groetjes nog een patricia

Hoi,

Ik slik ook foliumzuur, vanaf dat ik dat dat het wel eens raak kon zijn, ik was toen 1 dag overtijd, daarvoor heb ik wel een paar periodes geslikt maar niet achtereen stuk door, nu slik ik het elke dag.

Ik heb foliumzuur van Evasin, is te koop bij oa kruitvat, voor 3 euro nog wat.

Liefs Debbie

Hoi,

Het is erg belangrijk dat je Foliumzuur blijft slikken ook als je nog niet zwanger bent.
Het beste is dat als je met de pil stopt je meteen begint met slikken. Je hebt dan een goede spiegel opgebouwd voor als je zwanger wordt.

Wij zijn voor dit wondertje 2,5 jaar bezig geweest.  Toen wij in de MM zaten heb weleens gevraagd aan mijn gynocoloog of ik mocht stoppen en weer mocht beginnen als ik zwanger zou zijn. Ik was het slikken zo zat (ook al is het geen ene moeite maar was het gewoon zat en zag het nut er niet meer van in).
Maar nee......dat mocht niet. Ik moest braaf door blijven slikken.

Ik ben nu 25+4 wkn zwanger.
Ik heb braaf doorgeslikt tot de 1ste echo met 7,5 wk. En daarna ben ik begonnen met multi vitamine voor zwangere vrouwen waar ook Foliumzuur inzit.

Het maakt niet uit wat je slikt, multi vitamine of aparte Foliumzuur tabletten als er maar de goede hoeveelheid in zit, dus 0,4 of 0,5 mg.

Kruimel

hai, volgens mijn huisarts is drie maanden slikken voldoende voor een jaar. ik slik nu nog een zwangerschapsvitaminepil van VSM, daar zit ook nog foliumzuur in. groetje Lia

Hoi,

Ik heb er bewust voor gekozen om geen foliumzuur te slikken. Ik ben namelijk een tegenstander van het slikken van vitamines en mineralen als je het ook uit je voeding kunt halen. Foliumzuur zit namelijk ook in bruin brood en groene groentes.
Daarnaast wordt er net gedaan dat als je geen foliumzuur slikt dat je een slechte moeder zal worden en je een hele grote kans hebt op een ongezond kind. Dat is natuurlijk niet zo

Ik was snel zwanger en dus niet zoveel kunnen slikken. Ben erop getest met bloedprikken en bleek wel voldoende te hebben. Dus maanden van te voren slikken is niet nodig (in mijn geval).

Terug
Bovenaan