Vraagje over foliumzuur???

Toen ik gestopt ben met de pil, ben ik gelijk begonnen met GRAVITAMON. Deze mag je de gehele zwangerschap slikken, is wel fijn, want alle vitamines zitten er ook in (buiten de foliumzuur dus)!

X Saskia
41 wk

Ik heb in het begin braaf foliumzuur van Etos geslikt (5 euro voor 100 tabletten) en nu slik ik Puur Mama van VSM (mulit waar ook foliumzuur inzit)

gr mama van MD

ik ben de eerste keer begonnen voor ik wist dat ik zwanger was, maar toen was ik het wel al en bij de tweede ben ik begonnen toen de test positief was, met 4 en een halve week.

Toen ik stopte met de pil ben ik begonnen met de multi-vitamine "zwanger worden" van Etos. Nu ik zwanger ben slik ik de multi-vitamine "zwanger zijn" van Etos. Allebei met voldoende foliumzuur.

Groetjes Lin

@sonja1981: Je moet het zelf weten hoor. Maar ik vind het wel raar dat je uit principe geen foliumzuur slikt. Het is bekend dat je uit een gezonde voeding met bruinbrood en groente niet genoeg foliumzuur haalt, wat het beste is voor je kindje. Waarom zou je geen gebruik maken van de kennis die  er op dit gebied  is?
groetjes, cerise

Ik heb met de eerste nooit van te voren geslikt, wist ik veel....wel tijdens de zwschap tot 10 weken.
Met de tweede ben ik wel van te voren begonnen, maar heb ook vaak een pil vergeten....maar zo'n ramp is het niet, je haalt het ook wel deels uit voedsel! Met 10 á 11 weken gestopt. Weet je, je slikt het om de risico's vooral voor je eigen gevoel zo klein mogelijk te maken dat je kind spina bifida enzo krijgt. Want het garandeert absoluut niks!
Mijn VK is verder helemaal niet zo voor zwschapvitamines/extra vitamines te slikken. Volgens haar haal je voldoende uit voedsel, en  krijg je juist té veel vitamines  binnen waardoor je lichaam teveel gaat afbreken (ofzo) waardoor het juist allemaal tegenovergesteld gaat werken, of dat die extra vitamines dus weggegooid geld zijn....  

quote: sonja1981 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-07-2007 13:18:56'));

Hoi,

Ik heb er bewust voor gekozen om geen foliumzuur te slikken. Ik ben namelijk een tegenstander van het slikken van vitamines en mineralen als je het ook uit je voeding kunt halen. Foliumzuur zit namelijk ook in bruin brood en groene groentes.
Daarnaast wordt er net gedaan dat als je geen foliumzuur slikt dat je een slechte moeder zal worden en je een hele grote kans hebt op een ongezond kind. Dat is natuurlijk niet zo

Tja, waarom zou je het doen, als het wetenschappelijk bewezen is dat het de kans op open ruggetje verminderd? Ik zou me dan ook wel vasthouden aan mijn principes

Daarnaast moet je iedere dag een heel volkorenbrood wegkanen, en een kilo groenten, wil je aan de aanbevolen hoeveelheid komen. Je kunt in ieder geval met een normaal voedingspatroon, zoals aanbevolen door het voedingscentrum, nooit aan de benodigde hoeveelheid foliumzuur komen.

Ik vind je geen slechte moeder als je het niet doet, ik vind alleen de redenatie een beetje krom. Er zijn bijvoorbeeld waarschijnlijk genoeg gezonde kindjes van rokende moeders geboren, maar ik ben toch echt wel gestopt toen ik zwanger wilde worden. Waarom zou je het risico nemen?

Maar om op de vraag van TO terug te komen. Ik heb dus foliumzuur geslikt vanaf het moment dat ik met de pil stopte. Ik haalde gewoon foliumzuur bij de apotheek, omdat ik alleen foliumzuur wilde. Ik eet verder gewoon heel bewust en gezond, dus heb geen overige vitaminenpreparaten nodig.

Terug
Bovenaan