quote: sonja1981 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-07-2007 13:18:56&apos

);
Hoi,
Ik heb er bewust voor gekozen om geen foliumzuur te slikken. Ik ben namelijk een tegenstander van het slikken van vitamines en mineralen als je het ook uit je voeding kunt halen. Foliumzuur zit namelijk ook in bruin brood en groene groentes.
Daarnaast wordt er net gedaan dat als je geen foliumzuur slikt dat je een slechte moeder zal worden en je een hele grote kans hebt op een ongezond kind. Dat is natuurlijk niet zo
Tja, waarom zou je het doen, als het wetenschappelijk bewezen is dat het de kans op open ruggetje verminderd? Ik zou me dan ook wel vasthouden aan mijn principes
Daarnaast moet je iedere dag een heel volkorenbrood wegkanen, en een kilo groenten, wil je aan de aanbevolen hoeveelheid komen. Je kunt in ieder geval met een normaal voedingspatroon, zoals aanbevolen door het voedingscentrum, nooit aan de benodigde hoeveelheid foliumzuur komen.
Ik vind je geen slechte moeder als je het niet doet, ik vind alleen de redenatie een beetje krom. Er zijn bijvoorbeeld waarschijnlijk genoeg gezonde kindjes van rokende moeders geboren, maar ik ben toch echt wel gestopt toen ik zwanger wilde worden. Waarom zou je het risico nemen?