Vraagje over gewicht/ voeding (ben van januari-forum)

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.

Zoals jullie al konden lezen in de titel ben ik van het januari forum en hoor ik hier dus eigenlijk niet thuis. Maar wil jullie even wat vragen!

Mijn zoontje Kyan is nu 6 weken en 2 dagen oud.
Hij weegt 5,4 kilo en is 57cm lang
Hij zit op 5 voedingen van 165 cc water met 5,5 schep voeding.
Waarom zo raar?
5x 150 water met 5 scheppen bleek niet genoeg want meneer kwam na 3 dagen alweer veel eerder dan hij eigenlijk moest komen en had dan echt onwijze honger! Ik zat zelfs weer op een nachtvoeding.
Ik kon rekken wat ik wilde, het was allen maar krijsen geblazen!
Niets werkte, spelen niet, knuffelen iet, speentje niet, echt werkelijk niets hielp!

Nu doe ik de laatste fles 180 cc met 6 scheppen voeding omdat hij weer eerder begint te komen.
Hij word ook weer om half 5 snachts wakker terwijl ik hem dus de laatste fles al meer doe dan hij eignelijk zou moeten krijgen.

Ik was zelf ook zo'n baby die veel honger had en veel eten kreeg (met 3 maand al uit een potje en brood zonder korstjes) dus mijn moeder vond het erg herkenbaar.

Ik denk zelf; hij groeit normaal (op gemiddeld naar zeggen van het cb) dus waarom zou ik niet meer geven als hij er om vraagt?
Maar vind het aan de andere kant ook weer zo veel klinken..??
Iemand gaf mij al de tip om rijstebloem in zijn (sowieso de laatste) fles te doen en ik wil dit vanaf morgen proberen..
Zijn er hier misschien mamas die dit herkennen en nog tips hebben?

Liefs

Hoi Antoinnette,

Mijn zoontje is al wat ouder, maar kwam ook steeds veel eerder voor zijn voedingen. Ik  ben toen in overleg met cb overgegaan op friso extra, dat is voeding voor hongerige babies. Ze doen er wat langer over om het te verzadigen, maar ze worden er niet dikker van, zoals van pap. Dus misschien kun je dat eerst proberen voordat je aan de pap gaat. Ik deed in het begin half om half, maar nu krijgt hij volledige flessen met friso extra.

Gr Christa

Hier hetzelfde verhaal!!
Wij geven nu ook Friso Extra speciaal voor hongerige babytjes! En het helpt goed hier!
Shenaya is nu 3 maanden oud en is tevreden..
We denken dat ze tegen de 5 Kilo aan zit nou en ze krijgt vanaf gister weer 200 ML.. Er zit 4 uur tussen elke voeding..

Het is trouwens nog helemaal niet verkeerd als je kindje niet doorslaapt! ze hebben dan gewoon nog behoefte aan wat voeding en aan de warmte van papa of mama! Shenaya sliep hier met 9 a 10 weken door.. Ik hoor ook dat het wel een jaar kan duren..

Groetjes!

Hoi Antoinette,

Rijstebloem mag je pas vanaf 4 maanden gebruiken!! Dat wordt ten zeerste afgeraden voor de hele kleintjes ivm de nog niet ontwikkelde darmpjes.
En het is helemaal niet raar hoor dat je kind met 6 weken nog niet doorslaapt. Ik kan me wel voorstellen dat je dat voor jezelf lekker vindt natuurlijk!!   Pas rond 3 maanden zou ik me zorgen gaan maken als ze 's nachts nog niet doorslapen.

Voor de rest inderdaad het advies van de anderen om over te stappen op voeding voor hongerige baby's.

Succes ermee!!

Groetjes,
Rosanne

mama van Quentin (3jr) en Yanna (10 wk)

Dewi is nu ruim 3 maanden en zit ineens weer op 2 nachtvoedingen ipv 1! (Jammer dat ik nu net weer moet gaan werken...) Bij het CB zeiden ze dat dat helemaal niet erg was. Vanaf 4 maanden zou ze 's nachts wel door kunnen slapen, nu heeft ze gewoon haar voeding nodig! Ik maak elke keer een felsje van 165 voor haar, maar die drinkt ze meestal niet leeg, meestal drinkt ze tussen de 100 en 140 ml. (Ze weegt trouwens ook nog maar 4660 gram :) )

Nachtvoedingen kun je beter niet overslaan als je baby er om vraagt, als ze zo klein zijn hebben ze het vaak gewoon echt nodig!
Je kunt wel voeding voor  hongerige baby's proberen als jouwe veel eet. Misschien slaapt je baby daar ook weer wat langer op...

Succes!

Dat rijstebloem niet mocht wist ik niet !! Goed dat het ff gezegd word, kan ik het ook doorgeven!

En verder, Kyan sliep al door vanaf week 2 en dus daarom ben ik zo verbaasd. Maar als hij nu snachts wakker is wil hij dus helemaal geen fles!
Dat is mijn probleem ook.. hij word wakker om niets!
Hij heeft gen schone luier nodig,wil zijn speen niet en weigert de fles!

Bedankt voor de reacties :D

Sjonge das wel balen dan, het enige wat ik dan nog kan bedenken is een boer die dwars zit?? Daar heeft Yanna nog wel eens last van. Als ik haar dan uit bedje til laat ze me toch een boer. Alsof die uit haar tenen komt, zeg maar....

Anders vraag het effe na bij het CB. Ik hoop dat je snel een oplossing hebt!

Groetjes,
Rosanne

Ja wat onwijs hard kunnen die ukkie boeren soms he? Hihi..
Idd net alsof het vanuit de teentjes komt!! (en stinken soms, vooral wanneer ze net het flesje leeg hebben haha)

Maar een boer is het dan bij Kyan ook niet.
Als hij huilt dan wacht ik een kwartiertje.
Dan ga ik kijken of hij een vieze luier heeft, zoja dan krijgt ie een schone en probeer daarna zijn speen.
Die spuugt hij constant uit! Probeer dan met mijn vinger of hij daar op wil sabbelen, ook niet! Dan maak ik mar een fles maar ook die wil hij niet!
Het enige wat meneer wil is UIT ZIJN BED
Zodra je ook maar een beweging maakt dat lijkt alsof je hem oppakt is ie stil.
Als ik hem dan heb opgepakten tegen me aan hou gunt hij me een warme glimlach en is het goed. In ons bed wil hij wel liggen, dan is hij rustig, maar dit doe ik dus mooi niet daar ga ik niet aan beginnen!
Hij is slim, ik pas wel op met wat ik doe!
Ik heb een bakerzakje bestelt bij puckababy.nl en daar ligt hij nu 2 dagen in omdat hij zichzelf ook constant wakker sloeg of wakker hield met zijn zwaaiende armpjes, dus daarvan kan hij niet meer wakker worden! Hij ligt wel stil en lijk het heerlijk te vinden in het zakje..

Maandag maar rven overleggen et het cb dus!

Iedereen bedankt voor de reacties! Super!

Liefs

Terug
Bovenaan