Vraagje over gewicht/ voeding (ben van januari-forum)

Soms heeft het kindje even nodig om te weten dat papa en/of mama er nog wel zijn! Shenaya heeft het een tijdje gehad.. Ik ging dan gewoon even rustig met d'r zitten, beetje wiegen en kleine kusjes geven, daarna weer terug naar bed en sliep ze zo weer!

Heel goed dat je hem niet bij je in bed legt, als ze het eenmaal door hebben willen ze niet meer in hun eigen bedje dat is vervelender om af te leren..

Hopelijk weet het CB een tip.. Iig veel sterkt en succes :)

X Annelies

Rijstebloem mag wel hoor:p

Selina krijgt op advies van het radbout zh nijmegen al vanaf 3 mnd rijstebloem in de fles, en het gaat prima! (omdat selina een instabiel strottenhoofd heeft en de dunnefles niet kan drinken, krigt ze op een fles van 120 cc 2 schepjes nutrix naturel:p)

Rijstebloem is ligt verteerbaar:p

liefs lau

ik had niet gelezen dat je kindje pas 6 wkn is, vanaf 3 mnd moechten wij rijstebloem geven..... naturel .... niet de vanillie.

liefs lau

Ook  Nutrilon heeft een speciale voeding voor hongerige babies.
Omdat onze zoon in het begin te snel dronk, hebben wij Nutriton (Johannesbroodpitmeel) aan zijn flesje toegevoegd.
Overigens hebben wij ook een grote zoon, die op de +1 lijn zit wat lengte en gewicht betreft. De cijfers, die wij voorgerekend kregen, kloppen bij hem dus niet (te weinig voeding voor hem).
Als je het gevoel hebt, dat je kindje te weinig eten krijgt (en dus vaak honger heeft), kun je hem gewoon meer aanbieden. Als hij genoeg heeft, stopt hij wel met eten.
Ons gevoel is tot nu toe steeds goed gebleken. Hij slaapt nu 's nachts prima door en meldt zich vanzelf voor de volgende voeding (Lars is nu 4,5 maand - hij zit op 5 voedingen, overdag  van in totaal 1060 ml.)
Overigens kun je voor dit soort vragen gewoon terecht bij je consultatiebureau! Gewoon morgen even bellen.

Succes! Marijon

Ik heb nog even in ons voedingsschrift gekeken: toen Lars 7 weken was, zat hij op 6 tot 7 voedingen per dag van 130 ml (120 ml water + 4 schepjes Nutrilon), dus in totaal 780 - 910 ml per dag.
Een week later zijn we overgestapt op 5 tot 6 keer 160 ml.

Silas is ook erg moeilijk met zijn flessen soms. Maar samen met het cb hebben we nu een goed ritme voor ons allemaal gevonden.
Hij is nu 10 weken, weegt 12 en halve pond.
Als Silas zijn fles leegheeft wil hij niet al te snel een volgende fles. Daarom krijgt hij nu 4 voedingen, half 7, half 12; half 5 en half 10.
Allemaal van 210 cc water en 7 schepjes voeding, gewone. Nu drinkt hij zijn flesjes wel goed leeg, omdat hij nu echt honger heeft na 5 uurtjes. En de laatste fles zitten anderhalf schepje rijstebloem in, waar hij heerlijk op slaapt.
Hij heeft hier echt geen last van, zijn maag en darmen doen het erg goed, nooit geen krampjes enzo.
Misschien scheelt het ook erg, dat hij ruim 2 weken te laat was, en een flinke baby was.

Geef je kindje maar gewoon waar het om vraagt en wat het nodig heeft. Jij merkt wel hoe het doet op zijn voedingen en waneer het tevreden is!!

Succes, liefs Hilma

hallo allemaal

vandaag heb ik gebeld met het cb!
ze raade mij ook indd af om rijstebloem te geven in de fles,
dit raadden ze af zoals al gezegd word, onder de 3 maanden.
ik mag gewoon naar 5 voedingen van 180 cc (water, met 6 scheppen dus) gaan, en als dit nog niet genoeg blijkt moet ik even proberen waar Kyan wel genoeg aan heeft,   zolang hij maar niet meer als 200 krijgt (200 cc water dan, en dan nog schepjes)

Mocht hij eens aangeven dat hij dan nog niet genoeg heeft dan moet ik eens gaan kijken naar voeding voor hongerige babys.

Nou iedereen super bedankt voor de reacties, ik verhuis weer naar mijn eigen forum haha :p

Liefs

Terug
Bovenaan