vraagje over het gewicht

Ik had nog geen tijd gehad om te reageren en ik ben blij dat je inmiddels bent gerustgesteld, maar wilde toch nog even reageren.

Ik kan me niet voorstellen dat je vk dat zo zegt...wel als er iest met je suiker was ofzo en dat is helemaal goed bij jou. Zo vreemd. helemaal omdat je niet veel snoept etc. Ach... vergeet wat ze heeft gezegd en mocht ze het ooit nog een keer zeggen, vraag haar dan eens wat ze ermee bedoeld.

hoi!

Ik schrok er ook best wel van hoor... ik ben van mezelf niet slank en heb in het verleden een schildklierprobleem gehad dus daar zal het wel vanaf komen denk ik.. Vorig jaar is mijn rechter schildklier verwijderd en heb nu geen medicijnen, alles werkt binnen de gestelde grenzen prima.

Ik kreeg in de week voordat ik toen naar de VK moest ook een folder van de thuiszorg in de bus en daar stond op de voorkant ook een verhaal over een dieetiste die zwangeren begeleidde. Ze heeft gevraagd of ik daar interesse in had en dat heb ik niet. Nu lijn ik natuurlijk niet en na de bevalling is dat weer gewoon wel aan de orde. Ik weet alleen best wel wanneer ik iets goed of slecht doe, ben vroeger wel eens eerder naar een dieetiste geweest en daar best wel wat van opgestoken..

Ik was alleen best wel geraakt over het feit dat de dieetiste werd aanbevolen, nu mag je een keertje trots zijn op je buik en het viel me dus heel erg koud op mijn dak..

Ik ben ondertussen al een keertje terug geweest, even een extra check, en heb wel aangegeven dat ik het niet zo leuk vond wat ze zei, mede omdat ik al zo oplet wat ik eet en ik het idee heb dat ik niet extreem aan aan t komen ben.

De folder van de dietiste kan zijn, omdat sommige vrouwen moeite hebben met gezond eten tijdens de zwangerschap. Heb je daar interesse in dan kun je dat aangeven en jij had dit duidelijk niet. Daarmee moet het klaar zijn.

Ik ben zelf ook een vrij stevige dame en zoals mijn vk het zo mooi (en zonder bijbedoelingen) zegt, heb ik een mooi jasje van mezelf.  Zolang ik maar zorg dat ik redelijk gezond eet, dan zal mijn vk niet over een dietiste beginnen. Zeker niet met het idee om af te vallen, want zoals je zelf al zegt....lijnen tijdens de zwangerschap is helemaal niet goed!

Dus ik kan me alleen maar inbeelden dat ze het heeft gezegd met het idee van gezond eten...?

Hallo,

Probeer er je niets van aan te trekken hoor Saskia. Misschien dat ze door je schildklierproblemen bang is dat het niet goed is dat je aankomt, maar je komt gewoon gemiddeld 12 kilo aan tijdens je zwangerschap.
En bij de een komt dat er aan het begin bij en bij de ander aan het eind.
Ik woog zelf aan het begin 66 kilo (ben 1.77m). Tot week 28 had ik best een klein buikje en was ik zo'n 9 kilo aangekomen, heel geleidelijk. Maar nu ben ik 34 weken zwanger en de laatste weken gaat het ineens erg hard. Mijn buik groeit eindelijk en mijn billen worden ook dikker. Ik weeg nu al 81 kilo, dat is dus 15 kilo erbij. Terwijl ik heel gezond eet en weinig snoep. De baby zat twee weken geleden op het gemiddelde (met echo gemeten), dus ik maak me niet druk. Het verschilt toch van vrouw tot vrouw. En ik denk maar zo, dat beetje vet heb ik straks hard nodig bij het borstvoeden!

Hoi allemaal!

Ik zie wel hoe t gaat met t gewicht... t is nu eenmaak onvermijdelijk dat je iets aankomet als je zwanger bent he . Ik kijk uit dat ik niet raar ga eten en doe mijn best om veel fruit te pakken als ik trek krijg en genoeg te drinken, meer kan ik neit doen!

Maar woensdag ben ik jarig en dan pak ik toch echt wel een gebakje

Liefs, Sas Xx

Zou ik ook doen hoor. Weet je wat, ik ZAL er eentje op je verjaardag eten...goed excuus

Terug
Bovenaan