vraagje over inwendig onderzoek

ondanks dat ik hoop dat de kleine zich eerder meld dan aankomende donderdag ben ik me toch een beetje aan het inlezen over inwendig onderzoek en strippen(al me vk dat inderdaad kan doen)

maar nu vroeg ik me af hoe de dames hier dit hebben ervaren en of er nog tips zijn..
en wat ik natuurlijk kan verwachten..

ik hoor het graag van jullie

liefs ingeborg

kan je nog niks vertellen over strippen, dat hebben ze nog niet geprobeerd. wel hebben ze laatst inwendig gevoeld of ik al ontsluiting had, mevrouw ging met handschoentjes een klodder glijmiddel met 2 vinger naar binnen en dan moest ik tegendrukken... zo kon ze wel voelen dat de boel goed verweekt is...

Succes wanneer ben je uitgerekent??? en moet je pas volgende week donderdag weer heen?

Liefs

Tip: bij het strippen en inwendig onderzoek kan je goed je 'pufjes' uitproberen die je tijdens de bevalling gaat gebruiken..... daarmee zucht je de pijn weg. Werkte bij mij van de week geweldig, het is nl niet zo'n fijn onderzoekje. Gelukkig duurt t niet lang!
Succes, ik hoop dat je kleine zich aandient voor die tijd!!

Liefz Esz

de vk kan meestal wel strippen!
ik kan zelf erg slecht tegen inwendige onderzoeken, raak dan snel in paniek! maar dat is per persoon natuurlijk verschillend.

als je je ontspant is strippen een vervelend gevoel, maar niet echt pijnlijk. maar als je zoals ik in paniek raakt en helemaal gespannen bent is het wel pijnlijk, en is de kans groot dat het niet lukt.

ik heb nu de afspraak met de vk dat als ik een inwendig onderzoek krijg dit bij mij thuis gebeurt met mijn man erbij. zodat ik me wat 'veiliger' voel.
dus mijn tip als je er erg tegenop ziet, gewoon vragen of ze bij jou willen komen, vinden ze helemaal niet raar!!

owkee bedankt voor de uitleg..

ik ben maandag uitgerekend en moet inderdaad donderdag er pas heen omdat ik dan 40 weken en 3 dagen ben en mag ze dus een handje helpen..

het liefs had ze me dinsdag geholpen omdat ik van het ene naar het andere lichamelijke dipje gaat maar voor de 40ste week doen ze het echt niet..

@ esz05 en poiuytrewq

bedankt voor de tips.. had al gelezen dat het het beste is dat je je ontspant en als het vervelend word dat je dat gewoon moet aangeven omdat ze dan even kan stoppen..

jammer genoeg kan me man niet mee maar me moeder gaat mee als support .. ze heeft wel gezegd dat ze alleen mee naar binnen gaat als ik dat wil.. maar wil haar ook niet in een ongemakkelijke situatie brengen..

hee dromertje!
ik ben met 38 weken gestript!
het beste wat je kunt doen (vind ik dan) is helemaal ontspannen!
dan voel je er maar weinig van.
het duurt maar 10 seconden.
als het pijn doet moet je het inderdaad gewoon aangeven. maar ze zal zeker wel voorzichtig doen ;)

en maak je om je moeder nou niet druk :) die heeft je al wel vaker naakt gezien hoor!

Inderdaad ontspannen en vooral niet je adem inhouden. HEt is wel vervelend als de boel nog niet rijp is maar hoe rijper hoe minder pijnlijk en bij volledige ontsluiting voel je het niet eens meer!

Terug
Bovenaan