vraagje over melk en kraanwater

A

Anoniem

Guest
djess in nu 9 maanden en vroeg me af waneer ze gewone melk mag en water uit de kraan?

groetjes jessica

Hoi Jessica,

Gewone melk mag volgens mij pas vanaf een jaar (heb ik hier ergens gelezen), maar water uit de kraan drinkt Feline al een paar maanden? En ik maak de flesjes altijd al met kraanwater.

groetjes Mariska

Hoi hoi,

Gewone melk mag inderdaad pas rond een jaar (moet dan wel volle melk zijn).
Mijn zoon is   7 maand en krijgt ook altijd al flesjes gemaakt met kraanwater.

Succes!

bedankt voor jullie reactie

ze heeft dus net een bekertje siroop met kraanwater op maar 10 min later kwam het er weer uit :s normaal spuugt ze nooit

misschien komt het omdat we in zeeland wonen je schijnt hier heel hard water te hebben of het is gewoon wennen

ga het morgen gewoon weer proberen want is veel goedkoper natuurlijk

groetjes jessica

Misschien kun je dan zo'n soort thermoskan kopen die het water zuivert/minder hard maakt. Weet even niet meer hoe het heet. En als je een paar dagen mengt went ze geleidelijk aan het harde water.

groetjes Mariska

Hoi,

Zo'n kan die Mariska bedoeld heet Brita.

Maar ik vroeg me af waarom je haar niet gewoon een bekertje water geeft. Als het er dan uitkomt dan weet je inderdaad dat het door het water komt. Nu kan het ook nog aan de siroop liggen. En waarom zou je haar laten wennen aan zoet als ze ook gewoon water zou drinken?
En heb je gewone siroop gebruikt of Diksap of Roosvice. Daarin zit geen toegevoegde suiker en zijn geschikt voor kindjes vanaf 4 maanden.
Bas drinkt vaak gewoon water of thee (ook nog een optie, maar dan wel iets van kruidenthee), maar af en toe krijgt hij appel diksap. Smullen! Ook een beetje door zijn yoghurt doet het vaak erg goed.

Succes met uitproberen.

Groetjes, Karin

djess krijg sochtends altijd thee smiddags roosvice tussendoor vaak water en savonds weer thee maar het lag niet aan die roosvice want dat krijg ze al een tijdje

ik ga nu idd maar eerst half bron en half kraanwater doen en dan steeds minder bonwater

groetjes jessica

hallo,

in principe mogen  baby,s tussenhaakjes, want het zijn nu niet echt baby,s meer vanaf 9 maanden zuivel, dus ook melk en er word vanwege het vet gehalte door de cb halfvolle en niet volle melk aangeraden mijn dochter van nu a.s vrijdag 10 maanden krijgt 1 papfless,morgens gewoon met dag melk en dan halfvol, daarna in de middag een fles opvolgmelk, ik ben het aan het afbouwen, ga niet over op opvolgmelk nr 3 dat is in principe ook niet echt nodig, heb ik met mijn twee oudste kinderen ook niet gedaan en die zijn nu 15 en 10 jaar tegenwoordig heb je toch allemaal van die vreemde dingen regeltjes die vroeger wel mochten en nu ineens niet meer wat ik al zei mijn oudste twee zijn twee gezonde rakkers is echt niets mis mee, trek me eigen weinig aan van wat de regels nu zeggen en word erom geprezen door het cb het gaat altijd  prima met haar, krijg nooit kritiek  vanaf een jaar kunnen ze gewoon met de pot mee eten zolang het zout en kruiden gehalte in acht word genomen, ook gebruik ik al sinds dat de kleine 7 maanden is gewoon kraanwater,daarvoor bronwater, wat zuivel betreft, krijgt mijn dochter nu, halfvolle yoghurt, soms een danoontje start, soms wat vanille vla als toetje het ligt er natuurlijk aan hoe je kindje reageert je moet alles zowiezo uit proberen wat mijn kindje tollereert kan bij de jouwe misschien averechts werken, dus zou zeggen probeer kleine beetjes te geven en kijk hoe hij of zij reageert en de tweede keer kan je het opvoeren enz,veel succes.

gr Bianca

Terug
Bovenaan