vraagje over melk en kraanwater

Hoi,

met melk wacht ik ook tot Dylano een jaar is, maar kraanwater gebruiken we sinds kort af en toe in zijn fles... das net zo makkelijk, en overal beschikbaar.

Groetjes Debby.

hallo,
over die melk he........... ik ben vandaag toevallig bij het cb geweest, en als de kleintjes een toetje krijgen na het eten (of wanneer dan maar) dan kunnen ze ook gewone melk drinken. maar de opvolgmelk moet je wel rustig afbouwen. ik ga vanaf morgen de pap geven met gewone melk en femke is nu 8,5 maand.
en kraanwaten doe ik inderdaad ook al tijden.
groetjes

gewoon kraanwater mag tegenwoordig al vanaf de geboorte.
Hoewel ik ook tot 5 maanden elke dag braaf water heb staan koken.
Had toch zelf zoiets van beter nog effe niet.
Zolang het water maar niet door loden leidingen heeft gelopen en warm water uit de kraan mag ook niet.
Vanaf welke leeftijd warm water uit de kraan wel mag weet ik niet.

Rik krijgt (8 maand) al vanaf begin gewoon kraanwater, maar niet warm kraanwater, dat schijnt niet goed te zijn. Rik zijn toetjes zijn van opvolgmelk gemaakt (lekker duur, maar ach). En hier op het CB zeggen ze zuivel vanaf 1 jaar (melk enzo).

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Ha jessica,

Voor zover ik weet kan je alleen water gebruiken als het ook op de verpakking van de melk staat. Bij sommige merken wordt het namelijk niet geadviseerd.
Voor de zekerheid zou je altijd op de site van het merk kunnen kijken en daar de vraag neerleggen.

Ik gebruikte voor Mike (de oudste) nutrilon (met kraanwater) en voor Brian (7.5 mnd) Friso (kraanwater)

Succes,
Achnita

Hoi!

Ik kook nog altijd het kraanwater voor het melk (Friso 2) en de roosvicee voor Tara (over 4 daagjes 11 maanden). Na het koken, laat ik het afkoelen en haar melk maak ik in een flessenverwarmer weer op temperatuur.

Mijn moeder geeft Tara al sinds een maand of anderhalf, aardappelpuree uit een zakje, gemaakt met koeienmelk.

Groetjes,
Shivana

tiango van mij is nu 8maanden geweest en krijgt al een tijdje danoontje... de normale..
hij vind het lekker nergens last van... en inderdaad soms als tie gelijk vanuit de kraan zn water krijgt gaat ie spugen...
ik doe het nog steeds koken in de waterkoker en zo schenk ik er steeds wat uit..

Terug
Bovenaan