vraagje over opvolgmelk

hoi hoi,

Ik ben net bij het cb geweest en ik heb een papier gekregen met wat ze wanneer mogen hebben en daar staat op dat ze pas opvolgmelk mogen als ze minder dan 600 cc per dag drinken, omdat bij grotere hoeveelheden het niet goed is voor de darmen...ik weet niet of jullie dit weten...?
Er staat bij dat zolang je kind wel meer drinkt je 400 a 500 cc opvolgmelk per dag kan geven en de rest nutrilon 1 (als je nutrilon geeft haha)
Ik denk dat ik tegen die tijd eerst gewoon half om half ga doen...mijn zoontje is nu 5,5 maand en krijgt nog 5 flessen, hij is nu pas 6,5 kilo.
Ik had het nog nooit eerder gehoord en ik werk op een kdv...

groetjes leetje 1981

hoi hoi,

Je kunt gewoon in een keer overstappen. Kan absoluut geen kwaad.

Gaat het hard he? alweer een half jaar!

Groetjes, Misja, mama vanThijmen (3) en Marten(5mnd)

Hoi hoi

Wij zijn ook afgelopen zaterdag in een keer overgegaan op opvolgmelk.
Bij het cb hebben ze ook niks gezegd over die 600cc....Ik doe dus toch maar gewoon
wat ze tegen mij gezegd hebben... We zijn trouwens meteen overgestapt naar Kruidvat-voeding, aangzien dat nogal scheelt in de prijs. En hij lijkt nergens last van te hebben...

Dikke knuf Annet

ik heb voor de zekerheid even met het cb gebeld en mij werd ook gezegd dat hij absoluut niet boven die 600 cc mocht komen en verder mag je idd gewoon zo overstappen.
allemaal in ieder geval bedankt voor jullie reacties

liefs mira mv marek vandaag alweer een half jaartje

GEK GEK GEK wordt ik van die cb's, oeps sorry. Zal het even uitleggen.
Ik vol goede moed net naar het cb, aardig mens had ik (gelukkig).
Dus ik heb het gevraagd wat betreft die 600cc of hoger. Ze keek me aan alsof ik van mars kwam (klopt wel misschien). Ze had er nooit wat over gehoord of gelezen en wist er zelf ook niets over. Het staat ook niet op de pakken van de opvolgmelk. Ze zei als dat zo zou zijn, zijn de fabrikanten verplicht dit te vermelden op de verpakkingen.

Wat moeten we hier nu weer mee.........

Nou, ik had mijn plan besproken over 'Wat te doen na de 6 mnd' zeg maar.
En ze had het gewoon over 3 a 4 flessen van 200.
En idd niets over een maximum.
Ga misschien toch maar even bellen
Waarom niet gewoon even contacten met de nutrilon of friso. Zij zouden het ook moeten weten.
Liefs Phira

Hoi!

Ik ben vorige week naar het CB geweest en het ook over de opvolgmelk gehad. Zij vertelde me dat ik inderdaad zo kon en mocht beginnen als ik dat nog niet gedaan had. (ja dus...) Thomas in nu 6,5 maand. Maar ze zei niets over een hoeveelheid van 600 cc. Terwijl ze ook opschreef dat ie nog steeds 4 x 250 kreeg aangeboden . Weet het nu inderdaad ook even niet meer, en ik denk dat ik maar even naar de nutrilon-hotline bel, hahahhaha!

-X- Marieke

Hoi !

Heb toch gelijk maar even gebeld, werd een beetje ielie van het niet zeker weten! Maar goed: ik kreeg dus een vriendelijke dame van de nutricia aan de hot-line en de vraag voorgelegd.
Volgens haar kan het geen kwaad als ze meer dan 600 cc drinken. Zelfs een liter kan dan geen kwaad.
Het is zo dat veel kindjes als ze 6 maanden zijn meer drinken dan 600 cc  maar dat ze in de loop van 7 en 8 maanden minder gaan drinken zodat je wel in de buurt van die 600 komt. De opvolgmelk is wel anders samengesteld omdat kindjes dan ook meer bijvoeding gaan krijgen en andere voedingsstoffen nodig hebben. Maar dan nog kan het niet de bedoeling zijn dat er zieke kindjes van komen namelijk, dus kunnen ze er ook meer van drinken.

Beetje duidelijk voor iedereen? ( Is voor jezelf anders, als je het intypt...)

-X- Marieke

Terug
Bovenaan