vraagje over pap fles

hoi hoi meiden

heb even een vraagje over de pap fles sverre is nu 4.5 maanden en ik wil beginnen met de pap fles. maar wat is nu slim moet je hem sochtens geven of savonds? hij is sochtens wel erg hongerig als ik niet uit kijk heeft hij de fles binnen minuten leeg. maar als ik nu die pap fles geef komt hij dan weer op de zelfde tijd uit of later? en hoeveel geef je. gewoon de fles voeding dan vervangen door pap?

sorrij voor de vele vragen. lol

het is nu nog effen nieuw dus hooperlijk zijn er tips.

hoor het wel dank jullie wel doei doei lucy

Hoi.

Je kan wat rijstebloem door de gewone fles heen doen. Op de verpakking staat hoeveel. Ik meen iets van 2 of 3 eetlepels. Door een voeding van 200cc.

Volgens mij maakt het niet echt uit of je het 's ochtends of 's avonds doet. Alleen in het begin is het denk ik makkelijker om het 's ochtends te doen, want als je kindje er toch niet zo goed op reageert, dan hoef je niet midden in de nacht in de weer te gaan.....

Mijn zoontje is nu 4 maanden en ik zat zelf te denken om dit bij de laatste fles te gaan  doen. Vroeg me alleen af hoelang ik die fles om 11 uur nog moet geven. Soms is hij moeilijk wakker te krijgen (alleen als we het niet doen komt ie om een uur of 1).
Moet maandag weer naar het cb, daar ook maar eens vragen.

Hallo,
Ik ben gewoon begonnen met de avond fles 1,5 schep en dat ging goed ook heb ik snel de 23.00 uur fles afgebouwd maar goed dat moet je uit proberen want ieder kind is anders maar ik moest mijn klein man elke keer wakker maken en vervolgens dronk hij maar als je geluk had de helft op en ik kon mijn slaap goed gebruiken en wilde ook op tijd naar bed.
Ik denk dat ik met 4 maanden de 23.00 uur fles naar 20.00 uur heb verschoven en er dus 1 heb laten vallen.

Succes ermee!

Groetjes Miranda
mama van Sanne en Cas

Hallo

Jordi krijg ook pap fles, ik doe het s'avond in zijn laatste fles 210 water+ 7 sch voeding + 5sch pap, dan krijg ie over dag nog 3x 180water+ 6 sch, de eerste flesje is rond 8 uur.

Toen ik begon met pap fles, had ik Jordi  1,5 week lang maar 120ml aangeboden om 23 uur.Het was alsof Jordi aan de pap fles moet wennen en iedere dag kreeg ik hem moelijker wakker en hij leit meer staan. Toen heb ik gestopt om  met hem wakker te maken. Soms kwam die nog om half 6 en dan bek ik hem klein flesje ( 90ml) gegeven en terug naar bed. Nu slaapt ie van 19 tot 8 uur

Maar iedere kind is anders, dus het is ff uitproberen

Groetjes boontje

Hoi,

Lars is nu bijna 5 maanden. We geven hem met de middagvoeding (tussen half 6 en half 7) twee tot drie scheppen rijstebloem door de flesvoeding heen. We zijn nog wel aan het zoeken naar de juiste speen hiervoor. De gewone heeft een te klein gaatje en met de drie standen speen gaat het te snel.
Daarom heb ik van de week de rijstebloem tot een dikker papje gemaakt en met een lepeltje gegeven. Dit was grote pret en voor herhaling vatbaar! Kan hij gelijk wennen aan het eten van een lepeltje.

Groetjes en succes!

Marijon

Ja, als Lars wakker wordt, krijgt hij om 23 uur ook nog een fles. Hij hoeft de flessen niet leeg te drinken en geeft zelf aan wanneer hij genoeg heeft gehad.

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan