vraagje over pap fles

hoi hoi meiden

dank jullie voor het advies. ben met pap 2 scheppen om te wennen begonnen en meneer slaapt er goed op.wel overdag ivm kramp beter overdag op te vangen dan snachts.

@kabo hij krijgt geen fles meer om 23.00 zijn laatste valt om 19.00 en die ben ik nu aan het verschuiven. naar later.

@mcj8121 je weet niet welke speen je moet gebruiken ik gebruik de 123 standen speen van de kruitvat en dat gaat goed. alleen moet er onderin wel 14 staan anders komt er nog niks uit.

dus heb net een halve pap fles gegeven en ben benieuwd hoe laat hij komt.

nou doei doei lucy

en meer tips zijn welkom

quote: MCJ8121 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-03-2008 13:19:38'));

Hoi,

Lars is nu bijna 5 maanden. We geven hem met de middagvoeding (tussen half 6 en half 7) twee tot drie scheppen rijstebloem door de flesvoeding heen. We zijn nog wel aan het zoeken naar de juiste speen hiervoor. De gewone heeft een te klein gaatje en met de drie standen speen gaat het te snel.
Daarom heb ik van de week de rijstebloem tot een dikker papje gemaakt en met een lepeltje gegeven. Dit was grote pret en voor herhaling vatbaar! Kan hij gelijk wennen aan het eten van een lepeltje.

Groetjes en succes!

Marijon

even een tip,een gewone speen pakken en dan het gaatje met de een naald/speld wat groter maken totdat ie er genoeg uit krijgt en niet te snel gaat,even aftasten,heb ik ook gedaan,maar met een lepeltje gaat het ook natuurlijk,gr wendy

hoi hoi

het gaat hier goed met de pap fles sverre komt nu om ongeveer 6.30 weer en dat komt mooi uit dan ben ik net terug van het werk.

maar nu nog effen een vraagje over de pap zo van een bord geven. waneer doe je dat? meteen of zou ik eerst nog effen wennen aan 2 scheppen en zo langzaam meer scheppen er bij doen? hoe hebben jullie dat gedaan? en zoals iemand zij eerst kleine fles voor de ergste honger en daarna de pap er achter aan? van het bord.

nou hoor het wel doei deoi lucy

Hoi Wendolientje,

bedankt voor je tip! Mijn moeder vertelde, dat ze vroeger een naald in een kurk staken, de naald verhitten en dan een gaatje in de speen maakten. Door het verhitten smelt je het gaatje open. Ga ik ook maar eens proberen.
Lars krijgt nu de pap na de fles, eigenlijk als een soort extraatje. Voordeel vind ik, dat hij zo leert van een lepel te eten.

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan