vraagje over partner

sparkelgem

New member
hoi hoi

soms heb ik het idee dat ik en me man soms wat in een sleur zitten, hij is gelukkig tegenwoordig minder vaak weg maar ik heb ook niet het idee dat wel echt iets samen doen
mis heel erg het samen iets gaan doen met kind en ook zonder kind
nu vind hij dat ik niet zo moet zeuren haha en dat ik alleen dure dingen wil bios of stad in of lunche
(wil ok wel een dingen niet niet geld kosten hoor)
maar ik vroeg me af hoe vaak doen jullie iets met je man en evt gezin? en wat gaan jullie dan doen?
kan ik beetje inspiratie op doen en vergelijken misschien ligt het gewoon aan kan ook natuurlijk
wil gewoon uit de sleur komen

kus
 
Hey. ik snap je wel. door alle drukte blijf je in t ritme terwijl je er soms even uit moet. als t mooi weer is gaan wij wandelen of naar de kinderboerderij.. kost niets. als t mooier wordt lekker naar t water of picknicken. ook hebben wij een gezamelijke hobby motorrijden en we proberen elk jaar samen een weekend weg te kunnen gaan op de motor. dit voorjaar gaat dat niet lukken met de dikke buik. hopelijk voel ik me in het naajaar fit genoeg. ook gaan wij regelmatig samen douchen. om even een moment te hebben zonder tv en kinderen en alles. dat doet ons heel vaak heel goed. en we kijken graag naar een serie of film gewoon lekker thuis op de bank. misschien heb je hier iets aan?!
 
je bent vader en moeder maar ook man en vrouw.
en dat moeten jullie samen in het oog houden.

ben ook gescheiden geweest en onze fout is geweest dat we nooit praten en als we praten was het ruzie.
toen ik aangaf dat we iets met onze relatie moesten doen zag hij daar de noodzaak niet van en is onze relatie stuk gelopen.

bespreek dit met je man.
als jullie samen het erkennen dan kun je er ook samen aan werken.

als je iets wil doen, leg dan bv iedere x wat boodschappengeld opzij.
hoeft niet veel te zijn. zo kun je sparen voor een leuk uitje.
samen koken, doe met vrienden een gezelschapsspel. (kies bv kinderloze vrienden gaat het niet altijd over kinderen en alle dingen eromheen)
ga samen sporten of zo
en zeg tegen je man wat je graag wil en plan dan ook z'n dag of avond.
zet het groot in de agenda.
de ene keer doe jij iets verzinnen en de andere x doet hij iets verzinnen om te doen.
TIP vakantieveiling en of ticketveiling.nl

ben nu weer samen met iemand zins enkele jaren
wij hebben een boerderij dus mijn man is altijd thuis.
ik ben gastouder dus ook thuis.
Han(mijn man) heeft door de weeks 2 sleutelavonden voor tractorpulling en ik ga zodra het savonds langer licht is weer wandelen met de hond.
zaterdag moeten wij gewoon werken op de boerderij

mijn kinderen zijn om het weekend bij de papa en het ene weekend is het echt ons weekend voor Han en mij samen. wedstrijden van de tractorpulling in het voorjaar en zomer. ( is wel echt iets voor van ons samen. vind dat ook super bruut)
4x per jaar gaan we echt shoppen, maasmechelen, roermond of gewoon koopzondag in de stad.
af en toe op stap. filmpje pakken. in bad liggen en gewoon praten. of onze favoriet een slaapzondag.
maar vaak zitten we gewoon tegen elkaar aan op de bank en kijken tv.

en het andere weekend is voor de kinderen.
lekker naar de bossen, pannekoeken bakken. taart maken. disney film kijken met popcorn en ranja. koffie drinken bij familie of vrienden.
fietsen en op een tarasje met speeltuintje voor de kindjes. en bij ons is de bossen ook erg in trek.

hopelijk heb je er iets aan.
gr anneloes
 
dank jullie inderdaad fijne tips
soms zie je het zelf even niet de kleine dingen die je kunt doen.
we hebben het ook goed besproken en willen nu ook eens tijd voor ons tweee gaan inplannen en met zn drieee meer inplannen is denk ik voor ons vooral handig

kus
 
Ik breek even in vanuit het juniforum.

Wat mijn vriend en ik wel eens doen is een gezellig bedavondje. Een leuke film mee naar boven, lekkere hapjes en een drankje mee. Gewoon even gezellig tegen elkaar aan een filmpje kijken, even wegdoezelen en ineens merken dat de film een half uur verder is ;-)

Naar het bos met mooi weer, doen we ook vaak. Of lekker uitwaaien aan zee met een grote bak kibbeling om daarna op te warmen. Heerlijk! .

Als we iets 'bijzonders' willen, kijken we vaak op groupon.nl of er iets leuks bij zit. Alleen is dat niet echt voor de korte termijn. Daar zitten goedkope etentjes in toprestaurants tussen, dagjes weg, 3/4D echo's, enz.

Ik hoop dat ik je wat ideetjes heb gegeven.

Liefs Daisy, junimama.
 
Ik ken het hoor! Hier net zo. We zijn allebei echt huismussen, maar soms wordt dat iets té. Mn man geniet er echt van om thuis te zijn met de kids om m heen en zelf hangen op de bank...Geef inderdaad af en toe ook wel aan dat we eens wat moeten doen, maar echt initiatief nemen doet hij niet. in de zomer, zodra het savonds langer licht is ga ik zelf savonds met de hond naar de heide als mn man niet werkt (hij is rijinstructeur, dus de avonden en zaterdag wordt er hier vaak ook gewerkt) de zondag wordt er weinig meer ondernomen dan af en toe een wandeling (ook ivm geloof, dus geen dag om "uit" te gaan. Dat maakt het ook wel eens lastig.) Doordat de zondag hier dus afvalt voor echt uitjes, en de rest van de dagen echte werkdagen zijn wordt er hier (veel te weinig!) zo af en toe een groot kruis in de agenda gezet voor een dagje uit. Dat is maar een paar keer per jaar, afgelopen jaar zijn we naar de Julianatoren geweest met de kids (is hier niet ver vandaan) of naar een dierentuin. Maar ivm de kosten wordt ook dat niet vaak gedaan. Soms gaan we lunchen (met het gezin) bij een restaurantje hier in het dorp gerunt door en voor gehandicapten. Kost niet zoveel en is onwijs lekker en super gezellig! (daarbij een goede "leer" voor de kids dat niet iedereen "normaal" is) Samen doen we vrijwel nooit wat, echt slecht eigenlijk. Tijdje geleden wel naar VanVelzen geweest, en eerder nog wel eens naar een musical. Echt genieten dan, maar ook weer vanwege de kosten doen we dat niet vaak.... Eigenlijk zijn hier op het moment de momentjes om belangrijke dingen te regelen onze momenten samen :p Het is gewoon veel, een eigen goed lopend bedrijf, je gezin en alles wat daarbij komt kijken. Je wilt ook niet altijd oppas inschakelen voor de kids.....Genieten van het "samen thuis zijn" is hier al heel wat ;-)
 
Wij zijn ook meer huismussen geworden met een eerste kind, je wilt en kunt gewoon niet voor ieder dingetje oppas regelen. Enerzijds vind ik het niet erg: het hoort er in deze fase nu eenmaal een beetje bij en het is ook mooi om het samen goed te hebben als je thuis bent. Maar ik mis het 'spannende leven' ook wel eens een beetje. Ik vertrouw erop dat dat ook wel weer terugkomt als de kids iets groter worden. En wij plannen soms bewust en avondje weg. Soms als we het echt nodig hebben een lekker restaurant en hotelovernachting in een andere stad om gewoon even weg te zijn van alles. Maar goed, daar is het budget niet altijd naar.
 
Terug
Bovenaan