vraagje over slaapgedrag

Mijn meisje is nu 10 weken
ze kan van 24.00-6.00 uur slapen zonder nachtvoeding.
maar meestal is ze rond 4 uur wakker en van de 3 nachten wil ze vaak toch 1 nog met om 4 uur voeding.

Is het normaal dat ze nog niet goed doorslaapt?

ik wil zo graag een 8 uur nacht, die heb ik sinds de 7e zwangerschapsmaand niet meer gehad.

wat kan ik doen om het slapen te bevorderen?
ik ben wel aan kijken of ze langer zonder voeding kan, dus 23,45 voeding en dan 6,15 uur weer. op goede dagen kan ze dat maar die zijn er nog zo weinig

ook heb ik geprobeerd om de laatste en 1e voeding meer te geven dus 150ml en 5 schep ipv 120ml en 4 schep maar dat werkte niet.

hoe gaat het bij jullie kleintjes?

Hi,

Wat vervelend dat ze nog niet doorslaapt maar volgens mij is het nog vrij normaal.
Vooral omdat ze nog niet zoveel drinkt (in mijn beleving, weet niet hoe zwaar ze is)

Lasse slaapt al 6 uur door v.a. 9dgn en bij 3wk al 8 uur...ik zit met het tegenovergestelde probleem dat ik hem na uiterlijk 8,5 a 9 uur wakker maak.
Maar onze man drinkt dan ook flessen van 200cc.

Ik zou het CB even bellen of die iets weten...want kan me goed voorstellen dat je aan 8 uur slaap toe bent...

Liefs Randy

Hoi,

Romy slaapt ook nog niet echt door. Ze begint er wel mee maar nog niet echt helemaal. Ze is nu ruim 12 weken.
Ben sinds 2 dagen begonnen om haar niet meer wakker te maken voor de fles van 23:00 uur. Moet zeggen ze doet het niet slecht. De eerste nacht van 21:00 uur tot 7:00 geslapen (super) en de tweede nacht van 21:00 tot 5:00 uur. Ga het vanavond weer zo doen ben benieuwd. Ook Romy drinkt nog maar flessen van 150 ml. Meer krijg ik er per voeding niet in, dus ze krijgt totaal maar +/- 750 ml.
Och ja, het ene kindje slaapt al snel door het andere niet. Waar het aan ligt??

Gr. Dana

Ik moet ook zeggen dat met de fles lastig is
vanaf week 6 is ze neusverkouden en drinkt ze dus niet in 1 keer door, want het loopt er via de mondhoeken zo weer uit. of ze is zo gulzig aan zuigen dat ze niet kan volgen of vergeet te slikken dat kan ook.
het is nu 3xzuigen, fles eruit, slikken en ademen, dan opnieuw

maar ik ben weer overgegaan op fles van 150ml + 5schep en nu hopen dat ze minder gulzig wordt en vannacht beter gaat slapen.

ze heeft nu 1x 170ml en 1x 150ml op van de 2 voedingen.

ze woog met 8 weken 4370gram en 56cm en is nu 10 weken

gr sabine

hoi,

Jurjen slaapt sinds week 6 door, meneer krijgt nu 4 flessen van 200cc en doet het hier prima op.

ieder kind heeft zijn eigen rithme en tempo om dingen te regelen. Onze zoon, regelde zelf de overgang van 5 naar 4 flessen. Daar kon ik niets aan veranderen.

als je je zorgen maakt bel dan even met het CB, maar volgens mij is het normaal.

groetjes maaike

hoi dames

dank je voor de reacties

CB vraag ik al niet meer, die komen met de meest vage antwoorden die niets zeggen of ze spreken elkaar weer tegen. ik merk dat mede-mama's veel betere tips hebben vandaar dat ik bij jullie aanklop!

Mara is nu sinds gisteren over op flessen van 150ml+5schep alleen om 6 uur krijgt ze nog 120ml
gisteren heeft ze van 18-23,30 geslapen en van 23,30 tot 6,15 dus dat werkt hihihi
ik ga de flestijden maar aanpassen, gister zat ze totaal niet in haar ritme en heb ik haar om half 12 wakker gemaakt. ik hoop dat ze over gaat op 5 voedingen en dat ze in de toekomst van 23-7 kan slapen maar dat is toekomstmuziek.

eerst maar kijken hoe het nu gaat met meer voeding. en hopen dat die verkoudheid over gaat, wanneer ze wel door haar neus kan ademen drinkt ze zonder knoeien.

@mikkie 123, ik maakte mij niet zorgen om haar slaapritme maar vroeg mij af of er nog goede tips waren.

groetjes Sabine

Tijn slaapt ook nog niet door! Komt standaard tussen 3 en 4 uur. Hij krijgt BV. Mijn zoontje sliep met 3mnd door en mijn dochter met zes maanden!

Als ik jou was zou ik de laatste fles vervroegen naar een uur of 22:00. Je hebt dan kans dat ze ook dan pas weer om 4 uur komt! Maar dan kun jij wel eerder naar bed en wat extra slaap mee pakken!

Of manlief vragen een keer de nachtvoeding te doen! Dat is weer het voordeel van FV!

Hoi iedereen,

Ik denk dat het toch echt per kind verschilt..........
Helaas! Met tips en trucs zal je dus niet heel veel verschil kunnen maken.

Ik mag niet klagen want mijn dochtertje zit op BV en slaapt sinds ze 4 dagen oud was al van 24 tot 5 of 6 uur en sinds dat ze 7 weken oud was slaapt ze van 23 tot minimaal 7 uur.

BV doe je op verzoek en ik heb geen idee hoeveel ze drinkt.
Ik denk echt dat elk kindje het zelf regelt op zijn of haar tempo!

Nog even doorbijten dus.........

Succes

Terug
Bovenaan