vraagje over slaapgedrag

hoi hoi

ik weet niet of ik tips heb (ben beetje geluksvogel onze meid sliep al met een maand 6 uur door en nu ongeveer 8 uur)
ze krijgt ongeveer 5x flesje 180 +5 schepjes
de ene keer meer als de andere.

wel hebben we savonds een vaak een voeding rond 7 of 8 uur en dan maken we haar wakker om dan rond 11 of 12 nog een keer te voeden.
(overdag voed ik op verzoek behalve als ik weg moet en even van te voren moet voeden omdat ut beter uitkomt)

toen ze in het begin wakker werd gaf ik haar ook weinig aandacht zeg maar en maakte ik de lamp ook niet aan (alleen klein nachtje lampje om genoeg te zien om de luier te verschonen en te voeden. deed alles ook zonder praten etc.
zodat ze dan ook het nacht gevoel heeft zeg maar.
en dan overdag lekker brabbelen en knuffelen.
ook zet ik alleen overdag haar muziek mobiel aan en s`nachts niet.

weet niet of je er wat aan hebt

ps ik heb ook echt een hekel een cb ..... :O

Ja klopt dat laatste doe ik ook!

Overdag gezellig babbelen en knuffelen als ze wakker word en de gordijnen gaan niet helemaal dicht als ze een dutje doet.
Overdag verschoon ik de luier ook pas na het voeden.

'S avonds en 's nachts verschoon ik de luier voor het voeden, doe de lampen laag aan (alleen het broodnodige licht) en ik praat niet tegen haar.
Ik voed haar 's avonds en 's nachts altijd op dezelfde plek en als we 's avonds de tv aan hebben staan gaat die heel even wat zachter.

Zodra ze stopt met drinken loop ik met haar in mijn armen naar haar kamertje en leg haar neer. Ik stop ook iedere keer op dezelfde manier de dekens in en zeg niets meer als ik wegloop.

Nogmaals succes

hoi hoi

Mara krijgt nu de laatste voeding om 23 uur en de eerste om 7 uur
de 1e nacht kwam ze om 4 uur en kreeg ze 60ml
afgelopen nacht had ze voldoende aan de speen een paar keer en had ze pas om 7 uur de fles
Voeden gaat dus goed, 5 voedingen en nachts niet.
Nu nog leren dat ze lekker doorslaapt.
Maar het is al rustiger gelukkig.
Manlief voedt haar regelmatig avonds laat zodat ik kan slapen maar ja die mama-hormonen, ik slaap licht, klaar om bij elke prutteltje van dochterlief wakker te worden. Dus word ik alsnog wakker van die 2. Dat mag ok wel minder hihihi
Mara voed ik nachts op bed, alleen nachtlampje aan, ook bij haar bedje, geen geklets maar lekker rustig en stil. En overdag knuffelen we wat af
We komen er wel, in ons eigen tempotje

o ja ik heb nog een tip
misschien wel moeilijk voor in het begin (althans vind ik omdat ik alles in de gaten wil houden)
maar wij hebben geen babyfoon
haar kamertje staat op een kiertje en onze deur is dicht als ze huilt hoor je dat goed.
maar als je alle kleine geluidjes hoor je zo niet zodat ik je zelf ook kan slapen (anders ben ik ook de hele tijd wakker)

kus

Terug
Bovenaan