Vraagje over trouwen

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Hopelijk hebben jullie hier een antwoord op, nu ik zwanger ben vonden mijn vriend en ik het toch wel erg leuk om getrouwd te zijn als ons kindje geboren wordt in februari. En dit jaar oktober zijn we 10 jaar samen, dus ook wel een mooi jubileumjaartje voor ons!

Aankomende dinsdag is onze grote dag, ik zal daarna ook zijn achternaam aannemen. Alleen vraag ik me af: moet ik dat nu zelf bij alle instanties door gaan geven, of gaat dat automatisch omdat ik dan bij mijn gemeente vanaf dinsdag ingeschreven sta met een andere achternaam?

Bedankt alvast,
Groetjes Muizeke
24 wkn en 4 dgn zwanger

Hey hoi,

Ik ga 8 november trouwen.. jaja.. volgende week..

je naamswijziging word alleen doorgegeven bij officiele instanties.. belastingdienst en zo..
voor andere instanties hoef je het niet gelijk door te geven. (bank, abonnementen) (mag natuurlijk wel)

Hey maar wat leuk dat je gaat trouwen... heb je ook een trouwsite ?
onze is: Mariel en Manuel gaan trouwen

ik hoop dat je een rustige dag hebt, dat je er voor de volle 100% van kan genieten..

hoi hoi

nou alvast van harte gefeliciteerd dan he
maar even een vraag he niet om je aan te vallen maar trouw je puur nu omdat je een kleine krijgt?
mijn schoonzus heeft dit dus ook gedaan ik zelf zou dit nooit doen tenzij je niet anders kan natuurlijk ivm geloof ofzo

groetjes patricia

Hoi, bedankt voor de reacties,

@ lelie... (ben even je naam kwijt) wij doen het heel klein met familie, we gaan savonds met ze lekker uit eten, dus geen website hier, spannend is het wel, ik zal eens een blik op jullie site werpen, jullie ook een hele fijne dag gewenst!

@ patricia: we wilden altijd al een keertje trouwen, maar nog liever een mooi huis met alles erop en eraan, nu hebben we dat huis inmiddels sinds een jaartje en daar is best veel geld in gaan zitten, maar omdat we het toch wel erg leuk vinden om getrouwd te zijn als ons kleintje komt (lekker ouderwets ben ik ;-) gaan we nu trouwen.  Dan hebben we straks ook alle3 dezelfde achternaam. En nee ik voel me niet aangevallen, ik vind dat iedereen helemaal zelf moet weten hoe ie dat aanpakt, wij vonden het niet zo leuk als mijn vriend alleen het kindje zou erkennen, we vonden het mooier om getrouwd te zijn, dus vandaar dat we voor deze kleine bruiloft gekozen hebben.

Liefs muizeke

quote: muizeke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-11-2007 12:03:31'));

Hoi, bedankt voor de reacties,

@ lelie... (ben even je naam kwijt) wij doen het heel klein met familie, we gaan savonds met ze lekker uit eten, dus geen website hier, spannend is het wel, ik zal eens een blik op jullie site werpen, jullie ook een hele fijne dag gewenst!

@ patricia: we wilden altijd al een keertje trouwen, maar nog liever een mooi huis met alles erop en eraan, nu hebben we dat huis inmiddels sinds een jaartje en daar is best veel geld in gaan zitten, maar omdat we het toch wel erg leuk vinden om getrouwd te zijn als ons kleintje komt (lekker ouderwets ben ik ;-) gaan we nu trouwen.  Dan hebben we straks ook alle3 dezelfde achternaam. En nee ik voel me niet aangevallen, ik vind dat iedereen helemaal zelf moet weten hoe ie dat aanpakt, wij vonden het niet zo leuk als mijn vriend alleen het kindje zou erkennen, we vonden het mooier om getrouwd te zijn, dus vandaar dat we voor deze kleine bruiloft gekozen hebben.

Liefs muizeke

hoi hoi

oke dan
ik snap je helemaalja ik heb altijd gezegt dat ik een droom bruiloft wil haha witte jurk mooi feest en ik wil trouwens pas trouwens als mijn kindjes wat groter zijn zodat ook zij deze dag mogen meemaken haha vreemd kind ben ik hoor
maar wil je een hele fijne dag wensen en geniet er lekker van

groetjes patricia

Een hele fijne dag toegewenst en geniet er lekker van!

Mijn vriend en ik hebben besloten pas na de bevalling te trouwen. Omdat ik het groots aan wil pakken en niet met een dikke buik in de jurk wil is hij uiteindelijk gezwicht. We hebben het kind wel moeten erkennen, maar dat is ook 5min werk.

Hoi,

Gefeliciteerd alvast en geniet ervan.
Ook ik ben pas getrouwd, en ook omdat we graag alle drie de zelfde naam graag wilde, maar het kindje is niet de enige reden geweest, we waren het al langer van plan, maar omdat ik nu zwanger ben, hebben we iets eerder de beslissing genomen en een datum geprikt.

Ook hier komt er nog post met mijn meisjesnaam, ik verander het langzaam en geen het overal door, de officiele instanties waten het idd wel al.

Nogmaals geniet ervan en veel geluk..

Liefs

Hoi, allemaal bedankt voor de felicitaties! Ik ben erg benieuwd naar dinsdag, ik heb wel een trouwjurkje (heel grappig zwangerschapsjurkje waar mn buik heel mooi in uitkomt!) en we hebben een mooie taart laten maken en hele gave ringen gekocht.
Denk dat ik bij het gemeentehuis vast wel in tranen uitbarst (dat heb ik nu toch al bij wijze van spreken om een dooie mier dus...).

Veel liefs
Muizeke

Terug
Bovenaan