vraagje over voeding-aleiyah

hey meiden

ik heb even een vraagje hoor.
aleiyah krijgt flesvoeding maar nu sinds 2 dagen spuugt ze bijna alles weer uit nadat ze de fles leeg heeft.
ze krijgt nu 100cc, is 10 dagen oud.
tis niet een klein beetje wat ze spuugt, maar echt heel veel.
ben net naar de dokter geweest, maar die is zo ontzettend vaag, dat we daar ook niks mee opgeschoten zijn.
aleiyah heeft inprinciepe de hele dag honger, omdat ze alles er weer uit spuugt, maar ze mag niet meer dan 7 voedingen per 24 uur.
nu zei de dokter\; dan geef je haar toch elk uur een beetje! maar dat mag toch helemaal niet??
de 2e optie was: 80cc geven op het normale tijdstip en 20 een uur later. maar na mijn idee mag dat ook helemaal niet.
ik vroeg: is het geen reflux? ja kan, zei ze maar daar kunnen we nu toch niet achter komen.... ?????? huh???? waarom niet???
daar is ze nog te jong voor, was haar antwoord.
heel vaag want dacht dat dat al vanaf de geboorte mogenlijk is???
vroeg ook aan haar: moet ik overstappen naar andere voeding?
voor hongerige baby's of tegen spugen ofzo....
maar dat antwoord was: nee, zou het nog maar even afwachten. :S
k ga morgen naar t cb toe, kijken wat hun zeggen.

wat zouden jullie nu doen betreft de voeding??

liefs, do

Hoe lang doet ze over een fles? Ze moet er toch wel een 15 min. over doen. Emma dronk haar flessen in twee minuten leeg en spuugde daarna ook alles weer uit. De oplossing toen zat in een andere fles met de kleinste speen. Ik had eerst avent flessen, maar dat ging dus niet goed. Difrax kromme flessen (en bij Renske de S fles) ging hier het beste en dan met de S speen, die hebben ze tot ze 1 jaar waren gebruikt, nooit een speen met groter gat, ze zogen veel te fel.
Op zich mag Aleiyah best ieder uur een beetje voeding, zolang je de totale hoeveelheid voeding voor 1 dag maar verdeelt over al die flessen. Maar dat is geen doen. Je kan toch niet elk uur gaan voeden.
Je kan ook nog proberen of je haar een boertje kan laten maken voor je de fles geeft en dan een paar keer tussendoor. Dat wil ook nog wel eens helpen.
En goed rechtop houden en na het voeden ook een half uur rechtop vast houden of in de wipstoel zo recht mogelijk.
Ik hoop dat je morgen op het cb goede tips krijgt. Succes!

Ik zou naar het cb gaan! Mijn ervaring is dat huisartsen weinig weten van zulke kleintjes, behalve als ze echt ziek zijn. Het cb heeft daar veel meer ervaring mee en weet wel wat voor voeding en hoe vaak enzo. Als ze tien dagen is mag je de vk toch ook nog bellen? Dan mocht ik totdat ze 14 dagen was.

Hoe is het met haar plasluiers? Heeft ze last van het spugen? (huilt ze vantevoren?).
Wat vervelend dat ze zoveel spuugt, zeg. Het is juist zo belangrijk dat ze goed drinkt en groeit.
Natuurlijk kan het wél reflux zijn. Maar zo lastig om te achterhalen misschien. Is ze verder niet ziek (geen koorts, o.i.d.) (griepje uitsluiten)?
En inderdaad, zoals reisa al vraagt: hoe lang doet ze over een flesje? Hoe is het verder met haar?
Hoop dat je morgen op het cb wat duidelijker antwoorden krijgt!! Succes!!

Hi Do,

Ik spiekte eventjes bij jullie op het forum om te zien of je al bevallen was…en jawel!
Gefeliciteerd!
Over je vraag; ik heb met mijn ventje hetzelfde gehad (was vaak een boogspugertje) en ben gewoon overgestapt op andere voeding.
Men zegt wel dat als de voeding “binnen” is geweest dat het dan niet meer uitmaakt, dan groeien ze meestal wel, maar het is voor je eigen gevoel en voor het hongergevoel van je meisje natuurlijk 3x niks!
Ik ben na wat omzwervingen die niet of minder goed bevielen bij Bonbébé comfort terechtgekomen (oa Jumbo en plusmarkt) Nou ik wilde dat ik het gelijk had kunnen kopen (het was toen net nieuw) we hadden binnen 2 weken een totaal ander kind!!
Nr 2 wordt in augustus verwacht en daar staat straks direct een bus comfort voor klaar.
Ik moet zeggen dat het CB me daar altijd in heeft gesteund, je voelt als moeder toch het beste aan dat er iets niet lekker zit bij je kindje.
Ik weet dat Myrthe van Reneke er ook baat bij heeft gehad, hopelijk kun jij ook wat met mijn verhaal…
Ik wens je heel veel succes want ik weet hoe je je voelt!
Misschien nog even een ideetje om een (kleine) Silly billiz slab aan te schaffen, is een soort fleece dus neemt wel vocht op maar laat niet zo gauw vocht door dus dan is ze niet gelijk doorweekt als ze gespuugd heeft..

Liefs Sas

Quinn begon na een paar dagen ook veel te spugen. Dat waren geen kleine beetje en kwam er met een boog uit zetten, waardoor quinn ook vaak weer honger had. Quinn heeft dus wel reflux en wij zijn op aanraden van het cb nutrilon ar erbij gaan gebruiken. Dat is voeding tegen het spugen. Quinn krijgt nu 150 in de fles waarvan 3 scheppen gewone nutrilon en 2 scheppen nutrilon ar. je kan ook gewoon een pakje johannesbroodpitmeel gebruiken daarvoor. Het maakt de voeding iets dikker, waardoor het beter blijft zitten in de buik. Quinn spuugt nu vrijwel niks meer. Ook goed laten boeren en na d efles een half uurtje rechtop houden. Quinn had wel meerder symptomen van reflux en ik weet niet of aleiyah alleen spuugt, of dat ze ook meerder symptomen heeft. Hopelijk heb je een goed advies van het cb gekregen.

Liefs marielle

Ik weet nog van Shanice dat ze het ook heeft gehad en de oorzaak was toen dat ze veels te snel dronk zelfs met een 3 standen speen.
Maar dat is vanzelf over gegaan gelukkig.
Nou we horen het wel wat het CB adviseert succes meid.

groetjes lisette

Terug
Bovenaan