vraagje over zwangerschapspillen

Dag meiden, Ik ben heel weinig op dit forum, maar heb nu een vraag. Ik slik de multi zwangerschapspillen van DA, maar krijg die niet weg. Veel te groot. Weten jullie welke pillen kleiner zijn? Welke bevallen goed?
Ik wilde ze door midden breken, maar dat schijnt niet goed te zijn...

Ik ben trouwens 13 weken zwanger van ons derde kindje en alles gaat verder goed..

@Dromertje87 Dat is nieuw voor mij... Waarom niet? Ik weet dat foliumzuur op een gegeven moment niet meer hoeft, maar wat extra vitaminen en mineralen zijn altijd goed voor zwangere vrouwen lijkt me.

Dit staat op de website: "Davitamon Compleet Mama plus Visolie bevat precies de hoeveelheid foliumzuur en vitamine D die tijdens de zwangerschap en gedurende de borstvoedingsperiode wordt aanbevolen door de Gezondheidsraad."

De eerste 3weken word alles bij je kindje aangelegd daarom is het belangrijk dat je extra vitamines en mineralen binnen krijgt omdat je in die periode vaak niet kunt eten zo als je zou moeten eten..
Als je gewoon gezond gevarieert eet genoeg groente en fruit zit je kwa voeding goed..

Dat Davitamon zo iets zegt is niet gek hè dat is alleen maar meer inkomsten voor hun.

Ook met borstvoeding is het een kwestie van gezond eten ik heb mijn zoon 10maand bv gegeven moest stoppen ivm ingekapselde borstontstekking maar heb die tijd geen enkele capsule ingenomen ik heb gewoon gezond gegeten en ik gaf geen melk maar slagroom..

Die van davitamon zonder visolie zijn tabletten maar weet niet of ze kleiner zijn dan da.

Ik gebruik die van davitamon met visolie omdat ik zowieso niet in mijn maaltijden genoeg vis eet. De rest als aanvulling ookal kan je foliumzuur stoppen. Zonde om weg te gooien. Moet wel zeggen dat ik deze zwangerschap de capsule minder goed kon verdragen, had ik eerst niet door dacht dat het gewone misselijkheid was. Voor de eerste hap ontbijt gelijk de capsule was de oplossing :)

Ik heb in het begin de vitamine van vsm gebruikt, maar die zijn ook groot. Ik moest daar mee stoppen van de gynaecoloog en moet alleen folium en ijzertabletten slikken.
Ben het wel eens met dromertje.

Nog even... Als het geen capsule is mag je hem ws gewoon breken. Soms zit er een beschermlaagje om tabletten dan is het niet helemaal de bedoeling. Je kan altijd ter info naar een nummer uit de bijsluiter bellen of apotheek vragen.

Terug
Bovenaan