vraagje over zwangerschapspillen

Ik slik foliumzuur en vitamine d ook ik heb moeite met grote tabletten maar mijn lichaam heeft moeite met vitamine d omzetten.
Hierdoor heb ik wel tijdens nick zijn zwangerschap en de miskramen toen wist ik dit nog niet wat die extra vitamine voor je kunnen doen want ben nu 29 jaar en krijg volgende maand 4 neptanden omdat ik de echte stukje bij stukje heb verloren elk zwangerschap weer een stukje.
Dus een fabel om geld te verdienen helaas niet een fabel in mijn ogen en lege plekken in mijn gebit.
Je kind trekt de nodige vitamine gewoon uit je bloed.

Mijn verloskundige zei mij dat foliumzuur inderdaad tot 13 weken geadviseerd wordt maar dat multivitamines de hele zwangerschap geslikt mogen worden. "lekker mee doorgaan" aldus mijn vk.

Ik heb zelf multi zwanger van Idyl (dat is huismerk DIO) die kan je goed halveren.

Tijdens de bv heb ik ook niets extra's geslikt. Toen kon ik weer normale hoeveelheden eten. En had dus niets extra's meer nodig.

Ik denk dat het per persoon verschilt hoeveel en hoelang je extra vitamine nodig hebt.
In ieder geval kunnen de extra vitamine niet schaden dus als je jezelf beter voelt om ze door te slikken gewoon doen.

Ikzelf moet ze doorslikken omdat mijn lichaam nog herstellende is van een zwaar ongeluk 4 jaar geleden. Ik loop zelf nog met 1 kruk en hoop dat ik aan het einde van de zwangerschap zonder kan.

En je kunt idd harde pillen halveren alleen capsules niet omdat het poeder dan niet op de juiste plek in je lichaam aankomt.

Mijn verloskundige adviseert GRavitamon (dus niet Davitamon), dat zijn vrij kleine gele pilletjes. Het zijn multivitaminen, dus met o.a. foliumzuur, ijzer en vitamine D. Ik heb ze bij de oudste twee ook de hele zwangerschap geslikt en ook tijdens de borstvoedingsperiode. Beviel mij prima!
Verpakking is een wit met lichtgele doos, eigenlijk alle drogisten verkopen het.

Terug
Bovenaan