vraagje vliezen breken

Hoi meiden,

Deze vraag is vast en zeker voor mama's die al eens een kindje hebben gekregen.
Wat ik mij zo afvraag is:

Voel je wanneer je vliezen breken?

groetjes mirjam

Hoi hoi,

Ik weet niet of je mijn berichtje al hebt gelezen, dat onze kleine met 31 wkn is geboren. Maar mijn vliezen bleken dus al 3 wkn gebroken te zijn, ik zit me nog steeds af te vragen wanneer dat gebeurd is. Je voelt er dus helemaal niets van, want ik kan het me dus totaal niet herinneren. Het enige dat ik weet is dat ik het idee had steeds urine te verliezen.

Hoop dat je er wat aan hebt, groetjes herrel

Ik ken iemand die haar vliezen waren ook al gebroken, maar het was aan de bovenzijde, waardoor ze steeds een beetje vocht verloor. Het leek op urine. let op, het kan heel gevaarlijk zijn!! Infecties en zuurstoftekort bij de baby.

groetjes mariska

Jeetje, waar moeten we toch allemaal op letten. Soms zou ik het liefst dag en nacht iemand bij de hand hebben die antwoord kan geven op alle vragen. Ik heb de laatste dagen wel veel last van 'lekkage' zoals ik dat noem. Maar volgens mij is het gewoon afscheiding, want het is een beetje wittig. Maar vruchtwater is doorzichtig toch? Morgen naar de verloskundige, toch maar even vragen.

Jettepetje

Hoi,

De bevalling van mijn dochter (nu 17 maanden) is begonnen doordat de vliezen waren gebroken. Van het breken zelf merk je echt helemaal niets hoor. Verder ligt het eraan in hoeverre het hoofdje al ingedaald is en of dit al vast ligt, als dit het geval is dan verlies je niet constant vruchtwater maar met scheuten (dus bv als je plots gaat staan). Vruchtwater is verder helder waterig, ruikt zoetig en er zitten wat vlokjes in. In de meeste gevallen zullen spoedig na het breken de weeën gaan beginnen, bij mij gebeurde dit echter niet en ben ik na 2 dagen opgenomen ivm langdurig gebroken vliezen waarna de bevalling is ingeleid. Ik hoop dat je er iets aan hebt en anders een beetje opvangen en aan de vk geven, zij kunnen heel makkelijk met een testje zien of het idd vruchtwater is.

Nee je voelt er niks van alleen verlies je gewoon steeds vocht.
Ik zou voor dat we weg gingen naar een BBQ even gaan plassen en toen ik klaar was met plassen stond ik op en ik plaste opeens gewoon weer verder. Snel weer gaan zitten, ik voelde me stom omdat ik waarschijnlijk nog niet klaar was met plassen (dacht ik). Toen ik weer ging staan verloor ik weer vocht en toen begon het mij opeens te dagen dat mijn vliezen wel eens gebroken konden zijn. Heb wat opgevangen en ik moest naar het ziekenhuis om het te laten controlen. Ondertussen liep ik met mega luiers in en had ik al 3 broeken versleten. Toen het idd vruchtwater bleek te zijn moest de bevalling binnen toen en 3 dagen op gang komen. Best een leuk vooruit zicht.
We zijn nog wel naar de BBQ gegaan omdat het onze laatste avond samen kon zijn. Iedereen zat me zo aan te staren van en en en??? Maar ik had nog geen weeen. Wel mega luiers om  en nog meer  natte broeken. Zijn na een uurtje of 2 toch maar weer naar huis gegaan omdat ik niet echt lekker op mijn gemak zat. Die zelfde nacht begonnen de weeen en de ochtend ben ik bevallen van mijn dochter.
Vliezen breken voel je dus niks van het is alleen vervelend omdat je blijft lekken. Wel weet je dat je binnen enkele dagen zult bevallen en dat is een leuk vooruitzicht (ook wel vreemd of bijzonder)

Monique

Even voor de duidelijkheid. Je kan ook een klein scheurtje in je vliezen hebben en dan verlies je echt alleen druppeltjes. Dus als je het niet vertrouwd gewoon je vk bellen!

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan