vraagje vliezen breken

Ik ben vruchtwater verloren en heb hier niets van gemerkt.

Achteraf dacht ik terug en kon het wel terughalen en had toen het idee dat ik wat urine verloor of wat afscheiding (wat ik al langer had).

maar het kan druppelgewijs gaan, want als je vliezen breken werkt je kindje als stop, dus je moet niet verwachten (kan wel overigens) dat er een enorme plas uit komt vallen.

Bij twijfel gewoon opvangen in een inlegkruisje en laten controleren door de VK.

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Ik heb wel gemerkt dat mijn vliezen waren gebroken. Ik had dan ook al 24 uur weeen van te voren. Toen ik mijn bed wilde uitgaan, voelde ik een soort van "plop" en daarna verloor ik echt een plons water!!

Ik heb het dus wel gemerkt, maar zoals kje ziet gaat het bij iedereen en iedere bevalling weer anders!!

Ben ook erg benieuwd hoe het deze keer gaat beginnen!! (Bij Bowen is het begonnen dat ik  veel slijm verloor, dit bleek de zogenoemde slijmprop te zijn!)

Liefs, Mar

Gisteravond bij zwangerschaps gym toevallig deze onderwerp behandeld. Ik heb er geen ervaring mee dus kan alleen doorvertellen wat ik begrepen heb van de docente: Aangezien er geen zenuwen in de vliezen zit, doet het geen pijn als die breken. Het is net als bij je nagels of je haar knippen. Ze zei wel dat het heel soms voorkomt dat je het hoort knappen, maar dat hoeft niet. En dat het echt heel anders ruikt dan bij urine. De een is net ammoniak en de andere echt een zoete geur. Bij twijfel gewoon even langs je VK. Die hebben daar een klein testje voor...

Hoi,

Mijn eerste bevalling begon ook met gebroken vliezen. Ik voelde echt duidelijk dat ze braken (idd een soort 'plop' in je buik). Het gebeurde terwijl ik nog in bed lag en ik me om wilde draaien. Na de 'plop' verloor ik meteen kleine scheutjes vruchtwater.

Het is dus idd bij iedereen weer een andere ervaring.

X
Roosmarijn

Bij mijn vorige zwangerschap begon de bevalling ook met het breken van de vliezen en dat heb ik gemerkt.
Je voelt er niets van, het doet idd geen pijn, maar ik werd midden in de nacht wakker en er kwam gewoon ineens een hele grote golf water uit. Dus het was mij duidelijk dat mijn vliezen gebroken waren.

groeten Janneke

Hoi,

Bij de eerste braken mijn vliezen toen ik op de wc zat (ik had toen al 6 uur weeen). Mijn zoontje lag zo diep dat zijn hoofd als stop fungeerde. Ik voelde een duidelijke knap in mijn buik. In plaats van vruchtwater kwam mijn zoontje toen langzaam naar buiten.

Met mijn man zijn handen tussen mijn benen ben ik op aandringen van de vk, die voor de voordeur stond, naar bed gebracht en 6 minuten later lag mijn zoontje op mijn buik.

Syl

Hoi meiden,

Bedankt vor jullie reactie.
Ik heb hier veel aan. Want ik was er een beetje bang voor.
Maar nu niet meer. I laat het gewoon over me heen komen.
Want zoals ik lees gaat het bij iedereen anders.
Nogmaals bedankt.

groetjes mirjam (35 weken en 2 dagen)

Terug
Bovenaan