Vraagje voor dames met ervaring met johannesbroodpitmeel...

Hallo!

Onze Isis is een half jaar en mag dus nu ineens én fruit, én groente, én pap. Om niet in 1x met alles tegelijk te beginnen zijn we deze week begonnen met fruit, en volgende week komt de groentehap erbij, spannend hoor!

Nu zit ik alleen te twijfelen over een eventuele papfles; ten eerste of ik 'm überhaupt wel moet gaan geven (Isis doet het prima op "gewone" flesvoeding en volgens mij hebben ze pap niet echt nodig toch?) en ten tweede hoe ik dat dan zou moeten bereiden. Omdat Isis namelijk vanaf het begin een spugertje is, krijgt ze johannesbroodpitmeel door haar voeding. Hierdoor wordt het wat dikker en komt het niet zo makkelijk omhoog. Als ik daar nou nog eens rijstebloem bij ga doen, wordt het dan niet superdik? Of moet ik dan bij de papfles de jbpm weglaten?

Nu krijgt ze flessen van 188cc water + 5 schepjes jbpm + 6 schepjes voeding.

Ik was afgelopen maandag wel bij het cb maar dit ben ik vergeten te vragen...

Alvast bedankt voor jullie tips!!

groetjes,
Myrna

Hoihoi, ik heb geen ervaring met jpm, en eigenlijk met de rest ook niet. Maar ik ga deze week ook beginnen met pap, fruit en groente.
Ik doe ook niet alles in 1. Eerst fruit en een papfles (in de hoop op een lange nacht!! hihi). Als dat goed gaat ook groente.
Maar als je jpm gaf om de melk dikker te maken dan hoef je dat toch niet ook door de pap heen te doen? De pap maakt het al dikker, dus dan lijkt me jpm overbodig. Ik heb er geen ervaring mee, maar dit zegt mijn blonde logica.
Liefs Nelleke

Hihi Nelleke, misschien is dat mijn probleem... ik ben niet blond!
Volgens mijn vriend denk ik over alles veeeeeeeel te veel na!!  Is ook wel zo...

groetjes,
Myrna

Hoihoi,

Lars is een spuugertje en heeft pepti met johannes brood.. Nu is hij wel 5 maanden en 2 weken maar ik doe nu wel de laatste fles met pap maar dan zonder de johannes brood anders wordt het idd te dik   Ik heb 180 water 6 scheppen voeding en 3 en een half pappoeder en hij spuugt er niet van wordt net zo dik.

Groetjes,

Bianca

Als ik tegen hem zeg: "Ik dacht . .. .(maakt niet uit wat)"
zegt ie altijd: "Booijen (meisjes-naam is Booij) moeten niet denken, dat gaat fout"
hihi erg hè!
Gelukkig kan ik dan ook altijd wel een boekje over zijn familie opendoen, maar goed. Dat over het nadenken.
Uhh, kleurspoeling misschien iets voor jou? Pruik kan ook, die kan je dan afzetten als er wel nagedacht dient te worden.
Succes ermee!
Liefs Nelleke

Hoi, lastig al die voeding in een keer en de verdeling ervan!!!
Linde krijgt Friso comfort, dat is gewone voeding met jb.meel, en ze doet het prima zonder pap. Laatste fles om 19:30uur en dan lekker slapen tot 07:00-07:30uur.
Dus als het niet nodig is zou ik geen rijstebloem toevoegen, Linde vond dat ook echt niet lekker.
Als ze 7 mnden is (ze is nu ook 6mnden!) begin ik s'morgens met pap, gewoon lepelen van een bordje, bambix.
Succes met alle hapjes en flesjes!!!!

groetjes Danielle.

oh ja, ik ben ook zo'n denker, vermoeiend soms, zeker met mijn zeer slechte korte termijn geheugen. Vraag me af of dat ooit nog goed komt hahahaha!!!!

hallo

via het CB kregen we te horen dat we bij Daniëlle 's orgens pap moesten geven, maar ze is 's morgens nog vrij moe en gaat na de fles te hebben gehad lekker bij ons in bed verder slapen (door de week met mama en in het weekend met papa en mama)
bij Daniëlle ben ik sinds deze week begonnen om pap in de fles te doen en haar dan laten drinken uit de tuitbeker en dat gaat erg goed...

ik zou zeggen; zolang ze het nog goed doet op enkel melk zou ik me niet al te druk maken.

groetjes Veronique en Daniëlle

He Myrna,

hier ook een spuugertje. Wij gebruiken friso comfort, het is het jbpm al aan toegevoegd. En we gebruiken het altijd, ook voor de papflessen. Als we ipv comfort gewoon geven (wat wat goedkoper is) merken we dat altijd direct, ook met pap. Hoop dat dit een antwoord op je vraag is.

En over de pap, volgens mij is het wel gezond om je kindje wat meer vezels te geven, maar dat hoeft natuurlijk niet a-la-minute bij zes maanden. Als ik jou was, zou ik het gewoon rustig aan doen en het volgende pas introduceren als jij en je kindje eraan toe zijn. Wellicht kan je dan meteen naar de bambix (van wat meer verschillende granen) dat ze mogen hebben als ze bijna 7 maanden zijn.

groetjes max

Terug
Bovenaan