Vraagje voor dames met ervaring met johannesbroodpitmeel...

Hee dames,

bedankt voor jullie reacties! Heb even een weekje vrij weinig achter de computer gezeten (thuis althans), vandaar mijn late reactie...

Nelleke, dat idee van die pruik is wel goed!! Is het proberen waard, haha!

Bianca, kijk daar kan ik wat mee! Ideetje dus, jbpm weglaten en nutrix ervoor in de plaats...

Danielle, haha dat herken ik! Een denker met een slecht korte-termijn geheugen, dat ben ik ook! Inderdaad erg vermoeiend... . Hoeveel flessen krijgt Linde nu? En op welke tijden ongeveer? Ik ben zó aan het stoeien met het schema, grrrr...

Veronique, ik maak me ook niet echt druk hoor, zit alleen een beetje te vogelen hoe ik godsnaam al dat eten en drinken in één dag moet proppen, haha! De pap 's-ochtend geven lijkt me hier ook niet zo'n goede optie, Isis is vaak ook nog vrij moe.

Max, o da's goed dat ik dat weet... Wij voegen de jbpm wel gewoon zelf toe (Kruidvat Extra Care voeding) maar ik ben dus benieuwd of dat wel goed gaat zonder jbpm en met pap. En inderdaad, ik vroeg me dus af of ze het wel of niet nódig hebben...

Ik ben er tot nu toe dus nog niet mee begonnen (met pap), als ik zie wat voor drama het fruithapje tot nu toe is heb ik niet zoveel zin om met iets nieuwd te beginnen, haha! Maar als het goed is wordt ik vandaag nog even teruggebeld door de wijkverpleegkundige, dus dan vraag ik direct na of ze het zou wel of niet nodig hebben en hoe ik het 't beste kan doen met de jbpm.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes,
Myrna

Chris krijgt vanaf het begin al jbpm.
Ik geef hem nu 's morgens een fles pap in een avent fles met een 1-2-3 speen
hier doe ik 180 cc water in,6 scheppen friso,  2 schepjes jbpm en dan 4 a 5 eetlepels rijstebloem
Dit gaat prima zo. Standje 1 en als het te dik is Standje 2

Zonder de jbpm spuugt hij het toch terug...het CB zei dat ik het zonder kon proberen...maar dat was toch weer spugen
Dit is voor hem precies goed,
Misschien heb je er wat aan.

groetjes Pas

Hoi!!!
Even terug op je reactie!
Linde is nu 6 mnden + een week en heeft het volgende schema:
07:00 fles
09:30 fruithap
12:00 fles
16:00 fles
18:00 warme maaltijd soms met toetje
19:30 fles

Ik hoop dat ze dit blijft houden, bevalt ons prima dit schema!
De flesje zijn met friso comfort, we hebben  geprobeerd comfort met gewone friso  opvolgmelk te mengen maar dat was meteen weer een beetje spugen.
Dus we gaan gewoon naar friso comfort 2, lijkt me makkelijker dan los met jbp mengen, ik moet eens uitzoeken wat het goedkoopste is!
Tussen de 12:00 en de 16:00 fles krijgt ze soms een koekje of rijstwafeltje met sap maar daar vindt ze nog niet zoveel aan, sap al helemaal niet.
Succes met het vinden van een ritme met alle voedingen!!!

groetjes Danielle.

Hoi allemaal,

Heb een aantal dagen geen internet gehad dus vandaar mijn late reactie...

Nou, we zijn afgelopen woensdag begonnen met de papfles en het gaat goed! Volgens het cb hebben ze het inderdaad toch wel nodig, en kon ik het beste wel jbpm gebruiken en dan wat minder rijstebloem dan op het pak aangegeven staat. Dus nu doen we het inderdaad zo en dat gaat prima! Alleen gisteravond heeft ze maar ongeveer 50 cc op en de rest laten staan, maar toen was ze ook niet helemaal lekker.

Nou, gelukkig gaat dit beter dan fruithap, haha!! Volgende week gaan we met groente beginnen, ben benieuwd hoe dat gaat!

In ieder geval bednakt voor alle reacties!!

Groetjes,
Myrna, mama van Isis

Terug
Bovenaan