vraagje voor mama's met meerdere kinderen

Hallo mama's

Ik vroeg me af of jullie bevallingen van de 1e, 2e  en of 3e enz.  op dezelfde manier begonnen zijn?
Ik ben nu bijna 34 weken zwanger van de tweede en bij de eerste bevallen met 33 weken en 5 dagen door een korte baarmoedermond.

Bij de eerste was het (achteraf gezien) vrij duidelijk dat ik op korte termijn ging bevallen.
ik had mijn  slijmprop verloren en voelde ik het kindje al een paar dagen wat minder.
nu ben ik wel heel benieuwd of jullie bevallingen op dezelfde manier begonnen zijn.
of dat daar een (groot) verschil in zat.

Groetjes Sandra

Hallo Sandra,
Bij de 1e zijn mijn vliezen gebroken en begonnen de weeen. Bij de 2e en 3e kreeg ik weeen en heeft de verlosk. de vliezen gebroken. Wel totaal verschillende bevallingen gehad. Ik ben nu zwanger van de 4e......dus wie weet wat dat gaat brengen.
Groetjes.

hoi,

Bij mijn oudste ben ik ingeleid na wat bleek langdurig gebroken vliezen (heb ik zelf niks van gemerkt... pas toen ze mijn vliezen wilden breken bleken ze er niet meer te zijn... ik lag al paar dagen ziek in het zhuis). Ik was toen 39+6.

Bij de tweede begon het met wat harde buiken die overgingen in weeen en langzaam aan sterker en sterker werden tot er geen ontkennen meer aan was ;-) Werd uiteindelijk een weeenstorm, vliezen zijn toen door de VK gebroken en toen was de 2e er zo.

Bij de jongste was het eigenlijk van het ene op het andere moment WEEEN!!!! En direct ook behoorlijk heftig (de oudsten moesten nog opgehaald worden door oma, maar oh wat was het moeilijk om 'gewoon' te blijven doen tegen ze... ze hebben er ook wel van meegekregen dat het pijn doet als een baby geboren wordt). Deze keer braken ook spontaan mijn weeen en daarna daalde hij (pas) in en lag bijna direct op mijn buik. Alles bij elkaar was dat ongeveer 2 uur!

Voor mijn gevoel waren het 3 hele verschillende bevallingen. Bij de 2e was het meest geleidelijk. Harde buiken, wat gerommel en dan het besef dat het weleens zou kunnen zijn begonnen.... bij de 3e was er eigenlijk geen ontkennen aan: dit is het!

groetjes,
Marije

Hoi

Bij mijn eerste kreeg ik `s morgens lichte weeën. Deze werden door de dag erger. Tegen de middag flink. In het ziekenhuis ruggenprik gekregen, toen hebben ze de vliezen gebroken en een paar uur later was ze er. Ik was toen 39+5 weken zwanger.

Bij mijn tweede  braken opeens bij 37+2 weken zwangerschap, `s morgens de vliezen. Naar het ziekenhuis, alles gecontroleerd. Geen weeën, dus weer naar huis. `s Avonds kreeg ik een wee. Aangezien de gyn. me `s morgens verteld had dat ik bij de eerste de beste wee direkt moest komen...(ik moest een ruggenprik, antibiotica op tijd, gebroken vliezen....) dus wij naar het ziekenhuis. Inmiddels was er niks meer aan de hand. De gyn. wilde me weer naar huis sturen. Daar had ik dus geen zin in. Ik mocht nog even blijven. Over een uurtje zouden ze me weer aan de CTG leggen om te kijken of er weeënactiviteit was. Dat hebben we niet meer gehaald. Een uur later was meneer er al. Na een fikse weeënstorm van drie kwartier!!!!
Niks ruggenprik!

Twee verschillende bevallingen dus en twee verschillende kinderen ook!
Houd je maar niet teveel vast aan de eerste bevalling. Het zou wel toevallig zijn als het nu hetzelfde verloopt.

Ik ben nu zwanger van de derde....ben benieuwd hoe het dit keer gaat lopen....

Succes!
EStelle

Hoi,
Mijn bevallingen begonnen allebei met weeën. Alleen zette deze bij de eerste niet echt door (dat duurde nogal wat uren) en bij de tweede wel. De tweede was er in 5,5 uur (wat overigens wel zorgde voor flinke naweeën).
Nu ben ik zwanger van de derde en ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan.... hopelijk niet zoals bij de eerste :), die bevalling heeft bijna 27 uur geduurd (gerekend vanaf de eerste weeën, die dus niet goed doorzette).
Succes!
Groetjes, Noor

Hoi,

Van de eerste ben ik precies met 37 weken bevallen. Ik had ook regelmatige harde buiken, maar ga er geen aandacht aan. Toen ik naar bed wilde gaan, merkte ik dat ik vruchtwater verloor, opgevangen maar was netjes helder. Kort daarna begonnen de weeen. De volgende dag had ik nog maar 5 cm, ik kwam daar niet over heen, dus moetst ik naar het ziekenhuis. daar aangekomen had ik ineens 8cm. Uiteindelijk heb ik er 17 uur over gedaan. Vresselijk vermoeiend.

Bij de 2de ben ik met 41+1 weken bevallen. Ik had controle in het ziekenhuis, toen ik smorgens lichte weeen kreeg. Mijn vriend vroeg nog om thuis te blijven, maar niks ervan, ik wilde zo graag bevallen (was het echt zat) straks stoppen de weeen weer! in het ziekenhuis konden de inderdaad weeenactiviteit meten, had 2 cm ontsluiting. Ik mocht gelijk blijven (zou in het ziekenhuis bevallen).
Ik vond de laatste 3 uur echt verschrikkelijk heftig, de weeen kwamen en gingen niet meer weg. Wat een marteling zeg! Daarin tegen is het een stuk sneller gegaan dan bij de eerste, nu deed ik er 8 uur over.

Beiden heb ik zonder pijnstilling gedaan. Maar dat wil ik dit keer niet meer doen, ik wil me goed informeren naar de mogelijkheden.

Je hoort vaak dat iedere bevalling weer sneller gaat, dus ik ben erg benieuwd naar dit keer!

Groetjes Ris, 22 weken zwanger

Hoi Sandra,

ik heb twee bevallingen achter de rug.
Beiden begonnen met weeen. Vliezen werden door de vk gebroken.
De eerste 12 uur weeen en de tweede 6 uur weeen. Allebei thuisbevallingen.
Bij de ontsluitingsweeen flink overgeven. "Mooi, we hebben ontsluiting" zei de vk vrolijk, toen ik boven een emmer stond te kotsen. GRRRRRRRRRRRR.
Redelijk vergelijkbaar dus. Nu zwanger van de 3e. Ben benieuwd....

Liefs Edith

Hoi Sandra,

Ook ik heb 2 verschillende bevallingen achter de rug. Mijn 1e is begonnen met het breken van de vliezen. Na ongeveer een half uur begonnen mijn weeën en een uur later was mijn dochtertje spontaan thuis geboren zonder verloskundig (die was te laat) aangezien het op het laatst echt snel ging. Maar gelukkig is mijn dochter zonder problemen geboren.

Mijn 2e is begonnen met weeën en moest de verloskundige mijn vliezen zelf  breken. Dat deed ze pas toen ik volledige ontsluiting had omdat het opeens ook erg snel ging. Binnen 2 uur na mijn 1e wee was mijn zoontje geboren (ook thuis). Helaas bleek na het breken van mijn vliezen dat hij in het vruchtwater had gepoept en de navelstreng zat ook 2x om  zijn nekje  dus moest hij ff bijkomen maar alles is goed verlopen.

Deze keer hoop ik ook lekker snel te bevallen en thuis natuurlijk. Heb echt iets tegen ziekehuizen dus zou me daar niet op mijn gemak voelen. Ben benieuwd hoe het bij mijn 3e gaat.

Liefs Jacy

Terug
Bovenaan