Vraagje voor zwangeren

Sorry dat ik even inbreek in 'jullie' forum. Maar op de forums 'Als het langer duurt'of 'zwanger worden' zal ik hier geen antwoord op krijgen.

Mijn man en ik zijn al geruime tijd (16x27 dagen)aan het proberen zwanger te raken. Ook hebben wij inmiddels kennis gemaakt met het medische circuit. Nu heb ik de afgelopen week een HSG gehad (dan wordt er contrastvloeistof ingespoten om te kijken of je eileiders open zijn). Ik heb eigenlijk enorme behoefte aan succesverhalen hierover. Het schijnt namelijk zo te zijn dat je na de HSG zes maanden meer kans hebt. Volgens mijn gyneacoloog althans wel.

Ik zou graag een keer horen van mensen die hierna snel zwanger werden en in welke periode. En zoals je begrijpt; dat antwoord vind ik niet uit de eerste hand in de andere forums. Het zou mij en mijn man weer een beetje moed en hoop geven.

Ik wens jullie een hele fijne zwangerschap toe! En alvast bedankt voor eventuele reacties!

Gr. Louise
 
Hoi Louise,

mijn vriendin is na 3 maanden zwanger geworden na hsg
en ikzelf ben een keer na 18 mnd en nu na 22 mnd spontaan zwanger geworden.
soms gaat het blijkbaar niet zo snel...
wij zijn verder niet naar arts geweest ofzo.
hopenlijk lukt het bij jullie ook snel!

groetjes!
 
Wij hebben een tijd mogen oefenen en toen ging het eerst mis. Nu gaat het goed en was relatief snel zwanger na de miskraam. Een vriendin van mij is 2 jaar aan het oefenen geweest. Een andere kennis die wilde zwanger worden, werd het maar niet en had zich er bij neergelegd en werd plots zwanger. Een derde had de hele malle molen gehad, adoptie was rond en werd plots zwanger.... Dus tsja: enige wat bij mij (en anderen) belangrijk leek was: Je er niet mee bezig houden! Ik zal dus zeggen: boek een supervakantie die mooi rond de periode ligt en echt lekker lang is (zelf vier weken en geniet verschrikkelijk van het land en de ervaringen samen met je partner! Werkte fantastisch voor ons ;-)
 
Ik weet niet of we hetzelfde bedoelen;
Allebeide vrienden hebben dit ook gedaan. Allebei na de eerste maand zwanger.
Nou weet ik niet of het ook zo snel gaat bij jullie want misschien is er wel meer aan de hand dan verklevingen in de eileiders.
Succes!
 
Nou dan heb ik hier een goed verhaal voor je hihi.
Wij waren 15 maanden bezig om zwanger te worden ook naar het zkh geweest half jaar op en neer naar het zkh. Nu had ik afgelopen 3 sept een HSG gehad erg vervelend onderzoek. Daaruit bleek dat mijn linker eierstok verstopt zat. Dus moest waarschijnlijk operatief worden doorgespoeld. Nou dat was wel even balen hoor. Ik moest 22 sept ongesteld worden en werd het maar niet..
En opeens bleek ik zwanger te zijn. Dus echt er bestaan wonderen!.... ben nu 8,5 weken.
 
Terug
Bovenaan