Vraagje wat te verwachten bij de HA..

Ben nu bijna een jaar bezig (aug) en nog niet zwanger geweest helaas..
Heb donderdag afspraak bij de HA..Nou vroeg ik me af wat kan ik daar van verwachten?
Moet ik wat mee nemen..
Hoor vaak dat je een maand moet temperaturen, is dit altijd zo???? Niet echt zin om nog een maand te 'wachten' ...

Alvast bedankt voor de reacties..

Hoi PrinsesL,

Ik ben vanaf vorig jaar mei al gestopt en helaas nog niet zwanger. Ik ben met 10 maanden al naar de huisarts gegaan en ik werd meteen door gestuurd. Ik denk dat jeje niet zorgen hoeft te maken want je mag met een jaar naar de gyn!
Tenminste dat zeggen de meesten! Dus ik denk dat het wel goed komt!
Ben benieuwd wat de ha vertelt!
succes

@iloontje; Bedankt voor je reactie. Als ik zo vrij mag zijn wat waren bij jou de 'klachten' Bij mij is de cyclus best wel onregelmatig (was eerste maanden vrij regelmatig nu niet meer..) Zit nu tussen de 28 en de 37 dagen..Dus dat is een groot verschil. En heb steeds (niet altijd) ontzettend veel pijn op de 1e dag van ongesteldheid..
En hoe gaat ie bij jou nu dan, weet jij al meer van je vruchtbaarheid en plan de campagne?

Nou ja we wachten af, vind het rete spannend was helemaal aant shaken toen ik de afspraak maakte. Maar ja als het maar helpt..!!

Laat wel weten hoe et donderdag ging..

Tuurlijk mag je dat vragen:)
Ik had ook het eerste half jaar een regelmatige cyclus van 33 dagen en opeens werd het 39-50-46- etc nou werd er ook knettergek van dus toen naar de huisarts geweest had wel mijn vriend mee genomen! en de ha zei meteen ow nou daar moet gyn even naar kijken haha. Dus toen in april naar de gyn ze had meteen inwendige echo's gemaakt. heel apart maar wel grappig om te zien wat er in je lichaam zit haha. Alles leek er goed uit te zien maar aangezien ik een onregelmatige en lange cyclus had kon het zijn dat ik geen goede eisprong had, dus ik heb meteen medicijnen gekregen clomid 50 mg. En van mijn vriend was ook alles na gekeken en was alles goed gelukkig en ik had wel gewoon en eisprong kon ze zien. Ze kon geen reden verzinnen waarom we niet op een normale manier zwanger konden worden. Ik heb voor 3 maand medicijnen mee gekregen volgende week heb ik mijn nod. Mocht ik niet zwanger zijn dan moet ik weer terug komen wat ze gaan doen dan weet ik ook niet eigenlijk. Dus blijft spannend we hebben gewoon pech dat het bij ons iets langer duurd dan gemiddeld.
Ik ben benieuwd hoe het gaat morgen maar ik denk dat jeje niet druk hoeft te maken omdat je ook een onregelmatige eisprong hebt! gewoon aangeven hoor! Neem jeje vriend/man ook mee of niet?

groetjes!

@iloontje Doen ze bij jouw geen echo's dan om te kijken of er wel eitjes groeien en hoe groot dat ze dan zijn? En als ze dan rijp zijn een injectie geven? Bij mij hebben ze dat het eerste half jaar wel gedaan. Om te kijken of je op de clomid reageert en of er niet ineens teveel eitjes rijpen. Ik had nu meegekregen om verder zelf te proberen omdat ze het een half jaar in de gaten hadden gehouden. (de verpakking is nog niet open geweest en zal ook niet meer geopend worden, maar dat is een ander verhaal)

@prinsesL de ha zal zelf niet zo heel veel doen. Waarschijnlijk alleen doorsturen. De gyn doet meestal een echo, bloedprikken op bepaalde dagen en het goedje van manlief laten onderzoeken. Eventueel doen ze ook een HSG. (baarmoederfoto) maar dat is meestal pas later.

Allebei heel veel succes gewenst.

Liefs Supertje

@iloontje Mijn vriend gaat morgen mee gelukkig, vind ik ook wel belangrijk doen dit toch samen. Het is onze wens. Daarbij kan er bij beiden van ons iets mis zijn (als er iets mis is..) Maar fijn om even te horen hoe het bij jou is gegaan dan ben ik een beetje voorbereid op wat er gaat komen..En die inwendige echo voel je daar nog wat van, is dat vervelend? Nou ja zal morgen eerst maar horen wat de HA er van zegt.

@supertje ook bedankt voor jou reactie, jij was nu eindelijk zwanger toch? Alleen moet het in de gaten worden gehouden, hoop dat alles goed gaat en dat je straks gewoon kan genieten van een mooie zwangerschap.

Nou morgen laat ik wel weten wat er is gezegd..

Liefs

@supertje jah ik heb wel echo's gehad. Moest eerst clomid slikken 5 dagen en op dag 13-14-15 moest ik meteen terug komen en toen ging ze die eitjes meten. De ene was 12 mm en de andere 8 mm ong. Maar daarna geen injectie gehad nee gelukkig niet!
Moest op dag 19 bloed prikken op progesteron en dat was allemaal goed zei ze. Maar jij bent zwanger he! gefeliciteerd. Ben je op de normale manier zwanger geworden of hebben ze je een handje geholpen?

@ PrinsesL Nee de echo doet geen pijn Tijdens het zoeken van een eitje moest ze wel een beetje zoeken dus toen was het wel even gevoelig ma valt reuze mee hoor!
Goed dat hij mee gaat! ik hoop dat je snel wat meer weet.

@iloontje Ik moest op dag 9 altijd voor het eerst komen.

En inderdaad ik ben nu zwanger. Helemaal spontaan. Tussen de onderzoekstrajecten in zeg maar. Beetje vreemd wel maar toch wel fijn dat het eindelijk gelukt is.

@PrincesL Zo'n echo doet geen pijn. Hooguit een beetje onprettig. Maar heel veel succes morgen.

Terug
Bovenaan