Vraagje wie heeft er ervaring met inleiden ?

Hoi meiden

Ik wordt di ingeleid als de kleine er dan nog niet is. Dit vanwege erge bekkeninstabiliteit

Wie heeft hier ervaring mee zowel positief als negatieve ervaringen zijn welkom
Zit er best wel een beetje tegen op

Ik weet dat elke bevalling anders is. Maar zie graag jullie reacties tegen moet

Gr Es

Bij mijn dochter ben ik ingeleid omdat ze 19d te laat was en ik heb de bevalling erg leuk gevonden.
Al met al duurde het eindeloos omdat niks wat opleverde. Dus dag 1 gel...wachten...nog meer gel..nog meer gel..gebroken vliezen maar nog niks.
Dag twee gestart met een infuus, waarbij ik heerlijk in slaap viel. Na de lunch werd de dosis op hoog geschroeft en toen ging het direct belachelijk hard. ( 1 cm ontsluiting per kwartier). Het was hard werken, maar kon het bijhouden. Het enige vervelende was dat ze niet doorhadden dat het spul zo goed werkte, ik persdrang had en ze me vertelde dat dit nog niet kon omdat ik volgens het boekje nog uren bezig moest zijn. Toen bleek dat ik het niet volgens het boekje deed was ze er zo.
Nu moet ik wel zeggen dat het mijn eerste was, dus ik had sowieso geen id hoe weeen voelen. In ieder geval wordt ik ook deze keer ingeleid ( of het wordt een KS) en ik kijk er helemaal niet tegen op. ( nou ja, bevallen is niet mijn hobby).

Ik hoop dat het voor jou ook prettig wordt.

Ook ik ben ingeleid bij de eerste omdat de ha dacht dat mijn vruchtwater af nam heeft hij me met 40 weken en 11 dagen doorgestuurd naar het ziekenhuis. 's Ochtends hebben ze gelijk mijn vliezen gebroken en me aangesloten aan het infuus ik had toen blijkbaar al 3cm ontsluiting van mezelf?!
Dit was rond half 9 's ochtends.

's Middags rond 16.45 uur kwam de gyn me toucheren en kwam dat de verbluffende ontdekking dat ik nog steeds 3cm ontsluiting had, dus in al die uren met al die weeën was ik helemaal niks opgeschoten!! Dat viel even tegen...Ook had de kleine in het vruchtwater gepoept.
Hebben ze nog even boven mijn bed ruzie gemaakt over het feit dat ze eerst hadden moeten gellen en mijn vliezen niet zo vroeg al hadden mogen breken!! Dat hebben ze verder op de gang uitgevochten en toen kwam de gyn terug met de mededeling dat we naar boven gingen voor een keizersnede. Helemaal flabbergasted ben ik naar de ok vervoerd heb een ruggenprik gehad en is onze zoon geboren!!

Het was niet mijn meest ideale plaatje en was eigenlijk best teleurgesteld. Heb onze zoon pas op de kraamafdeling voor het eerst gezien...

Deze keer wordt het een geplande keizersnede omdat ik niet nog een keer de teleurstelling wil hebben. Wel is er de afspraak gemaakt dat als het eventueel mogelijk is ik deze keer de kleine op de ok goed te zien krijg.

Hoop je niet teveel te hebben afgeschrokken, want er zullen vast ook suc6 verhalen zijn zoals die van judith :).

Heel erg veel suc6 in ieder geval.

Ook ik ben bij mijn eerst eingeleid, op 42 wk +1.
Om half 8 's ochtends werden mijn vliezen gebroken en werd het infuus op 1 aangezet. Binnen 10 minuten had ik hele heftige weeen en een half uur daarna is het infuus uitgezet, mijn lichaam nam het zelf over en ik kreeg vanaf 8 uur 's ochtends tot kwart voor tien 's avonds een weeenstorm. Ik heb dus eigenlijk maar 1 wee gehad die de hele dag duurde.
De ontsluiting vorderde niet echt geweldig maar om half 9 's avonds had ik 9.5 cm en mocht ik proberen het laatste 'randje'weg te persen (zónder persweeen!) Na 3 kwartier bleek dit echt onmogelijk, ik was uitgeput! Dus werd ik klaar gemaakt voor een ks.
Het bleek dat onze dochter een kilo zwaarder was dan ze verwachtten (9 pond) en dat ze een sterrenkijkertje was. Ze paste er gewoon niet door! Om 10 uur had ik mijn dochter op mijn borst in de O.K.
Al met al een hele heftige bevalling, maar ik heb er geen rot-gevoel aan over gehouden.
De kleine man die we nu gaan krijgen is weer zo groot en we gaan nu op 38/39 weken inleiden om herhaling van bevalling nr. 1 te voorkomen. We hebben hele goede afspraken gemaakt met de gyn, als het er maar even op lijkt dat de ontsluiting niet vorderd of ik wéér een weeenstorm krijg, gaan we naar de O.K. voor een ks.Ik zie er helemaal niet tegenop (niet dat ik het voor mijn lol doe) en hoop gewoon dt het deze keer anders loopt. Iedere bevalling is tenslotte weer anders......
Hoop dat ik je niet bang heb gemaakt!
Succes dinsdag, laat je weten hoe het allemaal is gegaan??

Greetz Esz

Mijn bevalling is niet ingeleid, maar doorgeleid (mn vliezen waren al gebroken!) maar vermoed dat dat op het zelfde neerkomt. Mijn verhaal vind je 2 berichtjes naar onderen...!

ik ben ingeleid op 3 maart omdat ik vruchtwater te kort had en mijn bloeddruk omhoog ging.
ik heb er geen problemen mee gehad.
ik werd om 10 uur op de pomp aangesloten en 5 min later had ik al duidelijke weeën. om 12 uur had ik 8 cm en om 14.04u is ons dochtertje geboren. na een kwartiertje persen.
ik heb dan wel weinig rust gehad die uren maar het is wel erg snel gegaan en daar ben ik blij mee!

ik had ook angst voor het inleiden. maar alles is toch wel super goed gegaan!

Dank je wel meiden voor jullie verhalen.
Ik ga er met goede hoop en een klein beetje zenuwen di naar het zk
En wie weet komt de kleine voor die tijd ik hoop het wel een klein beetje
Gr es

Hoi meiden

Hier nog even een berichtje ik ben gister bevallen zonder inleiden van een mooie dochter. Zo avond gespript en ma middag om 13:41 na 3 kwartietjes persen en een kleine knipmwas ze daar we zijn echt supertrots
En ben ook erg blij dat het inleiden niet nodig is gweest bedankt voor jullie verhalen
Gr es

Terug
Bovenaan