Ook ik ben bij mijn eerst eingeleid, op 42 wk +1.
Om half 8 's ochtends werden mijn vliezen gebroken en werd het infuus op 1 aangezet. Binnen 10 minuten had ik hele heftige weeen en een half uur daarna is het infuus uitgezet, mijn lichaam nam het zelf over en ik kreeg vanaf 8 uur 's ochtends tot kwart voor tien 's avonds een weeenstorm. Ik heb dus eigenlijk maar 1 wee gehad die de hele dag duurde.
De ontsluiting vorderde niet echt geweldig maar om half 9 's avonds had ik 9.5 cm en mocht ik proberen het laatste 'randje'weg te persen (zónder persweeen!) Na 3 kwartier bleek dit echt onmogelijk, ik was uitgeput! Dus werd ik klaar gemaakt voor een ks.
Het bleek dat onze dochter een kilo zwaarder was dan ze verwachtten (9 pond) en dat ze een sterrenkijkertje was. Ze paste er gewoon niet door! Om 10 uur had ik mijn dochter op mijn borst in de O.K.
Al met al een hele heftige bevalling, maar ik heb er geen rot-gevoel aan over gehouden.
De kleine man die we nu gaan krijgen is weer zo groot en we gaan nu op 38/39 weken inleiden om herhaling van bevalling nr. 1 te voorkomen. We hebben hele goede afspraken gemaakt met de gyn, als het er maar even op lijkt dat de ontsluiting niet vorderd of ik wéér een weeenstorm krijg, gaan we naar de O.K. voor een ks.Ik zie er helemaal niet tegenop (niet dat ik het voor mijn lol doe) en hoop gewoon dt het deze keer anders loopt. Iedere bevalling is tenslotte weer anders......
Hoop dat ik je niet bang heb gemaakt!
Succes dinsdag, laat je weten hoe het allemaal is gegaan??
Greetz Esz