Vraagje zwanger

Je verwachtte ook deze/vorige week pas je menstruatie? In dat geval ben je waarschijnlijk wel minder ver dan 8 weken, meestal klopt het moment van je uitgebleven menstruatie +4 weken beter als schatting, omdat er meestal ongeveer 14 dagen tussen de eisprong en menstruatie zit, en de gemiddelde cyclus op het moment van eisprong 2 weken gaande is. Maar jouw cyclus duurt veel langer, en dat verschil zit waarschijnlijk vooral in die fase tot aan de eisprong, waarin je eigenlijk nog niet zwanger bent. 

Als je verwacht had 23 augustus ongesteld te worden, dan ben je nu waarschijnlijk ongeveer 4 weken zwanger, als je vorige week dinsdag bedoelde met verwachtte menstruatie, dan waarschijnlijk ongeveer 5 weken. Dan klopt het ook iets beter met wat clearblue zegt, al geeft die ook maar een schatting op basis van de hoeveelheid hormonen die het detecteert, en dat kan per vrouw erg sterk verschillen zonder dat het iets hoeft te zeggen over of de zwangerschap goed verloopt of niet. 

Hoe dan ook, als je een afspraak maakt bij de verloskundige en een echo krijgt, dan kunnen ze op basis van metingen een veel betere schatting maken van hoe ver je bent. ;) Ik zou alleen vooral niet schrikken als je dus ongeveer 3-4 weken minder ver blijkt te zijn omdat je cyclus ook ongeveer zoveel langer duurt dan de gemiddelde cyclus van 'de gemiddelde vrouw'. Als je meteen terecht kan, moet je ook niet schrikken als er nog niet zo veel te zien is, met 8 weken begint een kindje al enigszins op een mensje te lijken, met 4 weken is er vaak nog niets te zien (en zeker niets dat op een mensje lijkt). 

Aha, dankjewel voor je uitgebreide antwoord, idd afgelopen dinsdag ( 23 augustus ).
Ik weet idd dat je met 4 weken niks ziet.
ivm medische achtergrond en zware hg mogen wij volgende week al voor een echo komen heb net gelijk maar gebeld.
Bij mijn vorige zwangerschap lag ik 38 weken af en aan in het ziekenhuis met uitdroging en ondervoed dus ik begin met 6 weken al met de zofran. ( Overigens wel een gezonde zoon hier nu rond lopen ) 

Ik ben op dit moment 8 weken zwanger en mijn eerste dag laatste menstruatie was ook 30 juni. Maar ik had enkele weken geleden al een clear blue 2-3 weken in mijn handen. Als jou cyclus 28 dagen duurt normaal, dan heb je wellicht al een menstruatie overgeslagen eind juli? Of bedoel je wellicht je menstruatie eind juli begin augustus? Of lees ik het nu helemaal verkeerd haha ?

Bedoelde je dat je 30 juli ongesteld was? Want er staat nu 30 juni, maar met een cyclus van 28 dagen ben je dan al ruim over tijd dus dan snap ik er even niks meer van ?

Ow shit sorry dames! Ik kijk nu die app nog is goed na en zie tot mijn verbazing dat 30 juni tot 3 juli wel mijn normale menstruatie is geweest, en dat ik daarna dus officieel weer begin augustus ongesteld moest worden maar heb daar ingevuld 3 en 4 augustus maar 2 dagen licht gebloed. Ik weet wel dat ik toen getest heb maar negatief was. Mijn nod moest dus 1 september pas weer zijn maar ik test vanaf afgelopen zaterdag ( 19 augustus ) al licht positief. 

In dat geval durf ik niet te zeggen hoe lang je nu precies zwanger bent. Als 3-4 aug een innesteling zou zijn dan zou je bij clear blue wel verwachten dat ie meer weken aangeeft. Maar als dat je menstruatie was dan kun je eigenlijk niet de 19e al positief testen, tenzij je een hele vroege eisprong hebt gehad. Misschien toch een late eisprong en dat 3-4 augustus een ovulatiebloeding was, hoewel je dan nu ook bij clear blue wel 2-3 weken zou verwachten. Fijn dat je voor volgende week al een echo kon inplannen, dat zal meer duidelijkheid geven

Snap er zelf ook bar weinig van nu, heb nu ook wat bruin/roze verlies ineens geen krampen verder is ook maar matig maar je maakt je gelijk zorgen ?

Ga naar de verloskundige, die kan aan je echo vrij exact opmeten hoe lang je zwanger bent. Geeft ook een verklaring mee voor je werkgever, met uitgerekende datum.

Terug
Bovenaan