Vraagje?

<p>hallo allemaal, </p><p>Ons zoontje is nu 10 weken oud en slaapt als eenmaal slaapt best wel goed. </p><p>Om 6 uur krijgt hij een voeding en slaapt hij steenvast en moeten we hem wakker maken voor zijn laatste voeding van 23:00. Voorheen sliep hij in 1 teug door tot half 6!! Ik dacht we zijn de goede weg op, dit begint ergens op te lijken.. maar de laatste tijd wordt hij stipt om 4 uur wakker. En konden we eigenlijk altijd een speentje in doen en sliep hij verder, geen probleem. </p><p>Allereerst vind ik het bizar dat hij altijd wakker wordt rond 4 uur en niks nodig lijkt te hebben behalve een speentje en een aai over zijn bol, maar tegenwoordig wil hij echt niet meer inslaap komen.. en lijkt niks te helpen. Ook eerder de fles geven lijkt ook niet de oplossing want dan blijft hij jammeren en huilen tot het volgende moment half 6. Terwijl hij toch overdag ruim 4,5 uur tussen de voedingen door kan. </p><p>Ik vraag me echt af wat er aan de hand is.. en wat hij op dit moment van ons nodig heeft.. want het begint flink slopend te worden.. en hopen niet dat dit een ding wordt?</p><p>Ben benieuwd of 1 van jullie hier ervaringen mee heeft?  </p><p> </p>

Misschien eens proberen om hem niet wakker te maken voor zijn laatste fles. Het kan zijn dat je hem uit zijn vaste slaap haalt. Hij zal uiteindelijk dan wel aangeven wanneer hij honger heeft. Hij zal dan in de ochtend misschien ook wat langer verzadigd zijn en wel weer doorslapen. Weet niet als dit Een idee is. Snap dat later de fles geven ook niet altijd fijn is maar als dat kan besparen dat je in de nacht niet uit je slaap wordt gehaald kam dat wel fijn zijn. 

Het slaapritme veranderd zoiezo nog steeds door de verschillende ontwikkelingsfases waar ze in zitten.. het langst dat ons dochtertje echt in een stipt slaapritme was, was 3,5 week..
Dat hij alleen een speen nodig lijkt te hebben kan er mee te maken hebben dat hij aan het leren is om in slaap te komen.. wij kunnen wakker worden, omdraaien, verder slapen.. een kleintje is dat aan het leren, een speen kan daarbij helpen als soort geruststelling, alles is oké, de oogjes kunnen weer dicht..
Soms hebben ze ook last van de ontwikkeling sprongetjes die ze maken waardoor ze ineens anders slapen, niet alleen qua tijdsduur en tijdstip maar ook in hoe diep ze slapen.. je hebt zelf ook dat je veel uitgeruster bent als je diep geslapen hebt..
Ik zou hem ook niet wakker maken voor zijn laatste fles.. ze kunnen s nachts veel langer zonder omdat ze minder verbruiken.. ze kunnen best ruim 6 uur zonder fles.. als je hem dus om 18.00 uur de fles geeft zou hij waarschijnlijk om 0.00 zelf wakker worden voor de volgende (als hij lekker ligt te slapen misschien wel langer) en dan weer 6 uur is tot 6 uur.. als je hem om 23.00 wakker maakt haal je hem waarschijnlijk uit zijn diepe slaap waardoor hij onrustig wordt en daardoor alleen nog maar lichte slaapje doet
Ik adviseer om 3 nachten te proberen om hem niet wakker te maken en te kijken wat hij zelf doet.. (3 nachten om het ook een kans te geven en een goed beeld te krijgen.. werkt het niet dan kan je bijvoorbeeld kijken wat hij doet als je hem om half 12 wakker maakt ipv 11 uur.. Dit ook voor een aantal dagen..)..
Misschien is hij ook niet helemaal fit door ontwikkeling, verkoudheid,groei etc.
Slaapt hij al op zijn eigen kamertje? Anders zou je dat kunnen proberen voor eerst bijvoorbeeld het eerste of tweede deel van de nacht en dat opbouwen (je kan ook eerst een slaapje overdag proberen).. ze kunnen soms juist onrustig zijn als ze bij je slapen, daar zijn ze gewoon ineens aan toe!
Succes!
Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt 

Hoi,
Een kindje van 10 weken hoeft nog niet door te kunnen slapen. Snap dat het voor papa en mama heel fijn is als het kindje het wel doet hoor :) Maar ik zou me er geen zorgen over maken. Wat je zou kunnen proberen is om de laatste fles wat meer te geven. Misschien heeft ie dan langer een verzadigd gevoel zodat ie niet wakker wordt vanwege honger. 

Ik sluit me aan bij vogeltjee. Niet meer wakker maken en kijken wat er gebeurt. Als hij honger heeft meldt hij zich wel. 

Zoiezo heel bijzonder dat jullie kindje al zolang slaapt. Heerlijk. Ons zoontje heeft superlang gehad dat hij rond half 5/5uur wakker werd ongeacht hoelaat hij voeding kreeg in de nacht. Soms legde ik hem om half 4 a 4 uur terug en begon hij een half uur a een uur later te huilen. Mijn man zijn wekker gaat om half 6..gebeurde dus heel vaak dat ik na half 4 snachts niks meer sliep. Ik heb het toen nagevraagd bij de kinderarts waar we voor iets anders liepen en die zei ook al het is heel typisch. Heel veel baby's doen dat rond die tijd. Zoiezo was ons zoontje ook rond die 10 weken oud. Er was dan eigenlijk niks aan de hand maar hij werd gewoon wakker. Het is overgegaan maar heeft best een tijdje geduurd. Komt best goed. Hij is nog zo klein. Late voeding kun je idd overslaan en eens kijken wat hij doet. Vaak maakte hier hier niet uit ook al kreeg hij late fles. Hij kwam zoiezo rond dezelfde tijd 

Ik heb wel eens gelezen dat kindjes vaak om die tijd wakker worden omdat dat het meest koude moment van de nacht is. Een extra dekentje naast de andere tips is dus ook misschien het proberen waard?

succes, ik weet hoe slopend het is;)..

Ik zit even mee te lezen, mijn zoontje is bijna 9 weken slaapt 30 min in eigen bed overdag dan is het gedaan. Naja prima als hij maar in zijn eigen bed gelegen geeft. Daarna slaapt hij wat in mijn armen lijkt erg last te hebben van krampen waardoor hij wakker word. Na 3 uur tussen de voeding sabbelt hij zowat zijn handjes op. Na de voeding van rond 18.30 slaapt/chilt hij bij ons beneden omdat hij dan vaak nauwlijks tot niet slaapt in bed. Dan rond 2100 en douche en de fles dit is dan zijn 5de fles. Altijd tussen 3 en 4 wakker en alleen tevreden met een fles slaapt daarna weer prima door tot 6.30 te rekken met speen naar 7 uur/half 8. 
Iemand nog tips? De fles na het douche is dan de 5de fles.
Regelmaat voeden verschonen spelen zit er al in.

Terug
Bovenaan