@pm
dankjewel voor je uitgebreide reactie tips en begrip.
Ik moet zeggen deze ervaring die je gedeeld heb met je eigen kindje heeft me wel weer een beetje antwoorden gegeven. Kindje hoeft natuurlijk niet vanaf moment 1 hetzelfde slaapritme aan te houden.. misschien dat hij inderdaad eventjes een periode snachts wakker wordt.. en het moeilijk vind zelf weer inslaap te komen of gewoon minder diep inslaap komt. Voor mij al een geruststelling, constant opzoek zijn naar wat hij nodig heeft en niks behalve een knuffel lijkt het antwoord te zijn, is dan maar zo!
Ook fijn om te lezen dat er meer babytjes zijn die zo typisch rond die tijd in de nacht wakker worden. Niet persee iets geks dus!
We zien al een lichte verandering in zijn nachtslaap.. ik maak hem tegen advies van jullie toch wakker voor de laatste voeding omdat ik een paar nachten hem heb laten liggen en dan deed ie precies hetzelfde rond 4 uur.. het kutte is dat hij daarna dus niet meer echt inslaap komt pas na een paar uur weer en dat lijkt me al helemaal niet de bedoeling. Ook voor ons iets minder ?
dus we houden t nu bij laatste voeding om 23:00 wordt hij eventjes wakker rond 4 uur en dan lekker knuffelen speentje erin.. en dat slaapt ie nog kleine slaapjes tot half 6! En wordt ie berenvrolijk als die ons ziet verschijnen.
Vannacht sliep ie trouwens van 23:00 tot 7:00 aan 1 stuk door!!! Superfijn, ik schrok ervan.