vraagje?

A

Anoniem

Guest
hallo,
ik ben een meisje van 18 jaar.
ik en me vriend willen heel graag een kindje.
ik ben nu 2 maanden ong met de pil gestopt maar er gebeurt nog steeds niets:'(
aangezien ik geen ervaring heb met zwanger worden (cyclus ovulatie eiersprong etc)
wou ik aan jullie vragen of jullie mij wat dingetjes zouden willen uitleggen en helpen hoe ik zwanger kan worden?
alvast heel erg bedankt!
groetjes nikki

Hoi,  

Normaal heb je een cyclus van 28 dagen.
Dit tel je vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie.
Na 14 dagen heb je je eisprong, dan kun je zwanger worden.
Jouw eitje komt dan vrij, en dan moet je er voor zorgen dat jullie hebben geklust (gesexd)
Zo komt zijn zaad bij jouw eitje wat dan bevrucht kan worden.

Nu kan het ook zijn dat jouw eisprong niet op dag 14 is, maar eerder of later.
Heb je het eerder, dan is jouw cyclus ook korter.
Heb je het later, dan is jouw cyclus ook langer.

Je NOD (Niet OngesteldheidsDag), is de dag dat je gepland staat om ongesteld te worden. Wordt je dit niet dan ben je overtijd en kan je testen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor je..........

Liefs, Go

heeey go 1.
bedankt voor je reactie:D
hier heb ik zeker wat aan.

groetjes nikki

lieve mensen,
alsjeblieft tips zijn heeel erg welkom:D
groetjes nikki

wat wil je weten dan meissie??
volgens mij weet je toch dat je iets moet doen om een beebje te krijgen toch??
nou, als je dat regelmatig doet dan komt het hopelijk vanzelfs goed hahahahaa

geintje, vraag maar wat je wil weten, proberen wij je te helpen oke?

liefs sweety

Nikki waarschijnlijk heb je gehoord dat als je sex hebt zonder bescherming dat je dan zwanger wordt. Zo makkelijk gaat het echter net niet.
Als 100 stellen 1 jaar lang onbeschermd sex hebben dan zijn na een jaar 80 stellen zwanger. (Dit als de stellen ongeveer 25 jaar zijn, als je ouder bent dan kan het allemaal nog iets langer duren.)

De beste tip die ik je kan geven is: heb iets meer geduld.
Niet meteen denken dat je wat verkeerd doet. Het is heel normaal als het een half jaar tot een jaar duurt voordat je zwanger raakt.

Wow je bent nog zo jong 18 jaar pas! denk goed na voor je zwanger wil worden want het kan een hele klus worden hoor... maar wat wil je nog meer weten allemaal dan ...je weet toch wel hoe je zwanger moet worden lijkt mij dat je hier over nadenkt voordat je gaat beginnen ?? maar goed wens je veel succes

xbloem

Je leeftijd zegt niets, ook ik ben 18 jaar.. Ik heb een hoop meegemaakt in me leven en daardoor ben ik al jaren geen 'kind' meer zoals sommige mensen dat noemen..

meid, zet hem op.. SOms duurd het even maar het lukt jullie wel.

De enige tips die ik je kan geven is hou goed je menstruatie bij. hoelanger je menstruatie hoe later je eisprong. Hou ongeveer 1 week tot anderhalve week aan voor het 'klussen' om de dag. En probeer er neit al te veel mee bezig te zijn (weet hoe moeilijk dat is)

Iedereen hoop bij die meiden te zitten die snel zwanger worden.. Wees niet bang dat er iets mis is als het langer duurdt..

Heb jij het aan je ouders verteld? Ik twijfel of ik dat moet doen..

xx Mamoetje

Terug
Bovenaan