Vraagje

Nou gelukkig kwam dit vraagje voor mij als geroepen. Ik ben namelijk ook net gestopt met de pil. En willen proberen zwanger te worden van ons eerst kindje. Op de bijsluiter van de pil stond dat je eigelijk moet wachten tot je een ´natuurlijke ´menstruatie maar dit hebben wij ook niet gedaan. Dus we wachten ook maar af of het de eerste keer gelijk raak zal zijn.
Kortom An we zitten bijna in het zelfde schuitje. Spannend we houden contact
 
Als je stopt met de pil en je cyclus nog niet regelmatig of natuurlijk is, wil het niet zeggen dat je niet zwanger kunt raken, alleen is het heel onduidelijk wanneer je eisprong is. Als je gewoon heel vaak en veel vrijt zul je waarschijnlijk gewoon de eerste keer zwanger zijn, alleen de kans dat je de eisprong mist is gewoon groot. Tenzij je libido natuurlijk zo groot is dat je het een maand lang iedere dag 2x doet :) Zo groot is die van mij nu ook weer niet ;)
Dat is wat alle reacties bedoelen denk ik. Maar goed, je weet het dus nooit zeker. Even wachten en dan dus maar weer testen. Overigens kan het wel dat de eerste test negatief is en de tweede positief. dat is zelfs zeer goed mogelijk als je de eerste te vroeg hebt getest (dat lijkt me bij jou het geval). Dan zit er nog te weinig HCG in je urine. Na een dag of 10 zit er genoeg HCG in en moet de test positief zijn als je echt zwanger bent.
De komende dagen zijn dus nog even spannend. laat het maar weten, ik denk dat we allemaal wel heel benieuwd zijn.
 
Ik dacht ook na het stoppen met de pil dat het gelijk raak was. Ik werd ook niet ongesteld en voelde me echt zwanger. Maar helaas. Mijn lichaam was gewoon in de war, omdat ik gestopt was met de pil. Maar in de derde keer was het wel raak. En wat andere meiden ook zeiden. Ik had juist het gevoel dat ik ongesteld werd, dus ik was al een beetje teleurgesteld. Maar toen was het juist raak. En misschien is het bij jou wel raak hoor. Je moet gewoon nog even een paar dagen wachten. En dan weer een testje doen.
Veel succes. Eeefje
 
Wat een leuk forum hier! Zo meeleven met elkaar! Ik houd jullie zeker op de hoogte! Ik heb naar de dokter gebeld en die zei me een testje te doen na het weekend dus dan doen we dat maar. Omdat ik het zo snel toch niet verwachtte ben ik niet ongeduldig. Loop wel om het half uur na het toilet om te zien of er al bloedverlies is natuurlijk. Ik ben 28 jaar en mijn man ook en we hadden steeds gezegd voor ons 30ste een baby dus we hebben nog tijd hihihi

Ik houd jullie op de hoogte

Groetjes,

An
 
nog een extra vraagje: de laatste 2 dagen heb ik zeer regelmatig het gevoel dat ik moet plassen, vroeger ging ik 2 tot 3 maal per dag maar nu is het bijna elk half uur à 1 uur en telkens met kleine beetje. Ik vroeg me gewoon af of iemand dit herkent ....

Tnx en nog eens bedankt voor al het medeleven, kan er echt niet van over hoor! Er is ook een Belgische site over deze onderwerpen maar jullie leven wel meer mee en geven echt wel raad, het wezenlijke verschil tussen Belen en Nederlanders zeker!

An (Belgje dus ;-) )
 
2de klacht (nou ja, opmerking dan): ik heb steken in mijn rechteronderrug vooral als ik rechtsta, wou dit nog even melden want eigen ervaring is, in mijn ogen, even belangrijk als het gebazel van sommige dokters

Nog eens bedankt
 
pff An, stressen he zo toch wel een beetje ? Veel plassen en pijn in onderrug kan wijzen op zwangerschap, maar hoeft toch niet. Brr ik zit gewoon mee in spanning, kben benieuwd, zou heel bijzonder zijn zeg!

Gr Aaltje
 
Mijn idee zég! Maar ik blijf er wel ff nuchter onder omdat het testje gisteren echt duidelijk negatief was maar als ik al de symptomen dan bekijk ... het zou idd wel bijzonder zijn van de eerste maand raak, mijn man is er vast van overtuigd dat het zo is maar ik geloof het pas als ik de bewijzen zie/nog duidelijker voel!

Zoiezo, ik houd jullie op de hoogte!
 
Terug
Bovenaan