vraagje

hallo
ik heb een vraag ik ben op echo geweest en het hartje klopte 120 slagen pm ben nu 6 week zwanger als het hartje klopt kan er toch niks meer verkeerd gaan? heb namelijk al 3 miskramen gehad ma al die keren was er geen hartslag.
groetjes eenh vis
 
meid ga er maar vanuit dat alles ok is!!
aan angst heb je niks. je kunt beter genieten. klinkt misschien makkelijker gezegd, maar positiviteit helpt altijd.
en als het hartje eenmaal klopt is dat een heel goed teken.
of het nog mis kan gaan kan helaas niemand je garanderen. het kan zelfs nog mis gaan in de laatste maand ofzo. maar gelukkig is dat maar heel zelden.
geniet van je zwangerschap.
liefs van sandy
 
beste Vis,

Het spijt me heel erg maar dit is geen garantie dat het zeker goed is. De eerste 12 weken kan er zoveel gebeuren. Maar stress is ook niet echt goed, dus hoe moeilijk het ook is ga rusti aan verder en zit wat vaker tussen de dingen om te doen door. Rust voldoende uit en maak je absoluut niet te druk dan kan je er ook niet van genieten.

Ik wens je heel veel succes en duim voor je.

Liefs Linda
 
Als het hartje met 6 weken klopt is dat in elk geval een goed teken. Het vruchtje leeft, heeft een hartje en het werkt. Garanties dat alles nu wel goed gaat, geeft het helaas niet. De kans op een miskraam lijkt me wel een stuk kleiner geworden nu. Hou nog eventjes vol en vraag of je bijv. met 10-12 weken nog een keer een echo mag, dan heb je wat meer zekerheid.
Wat mijzelf betreft: Ik heb de eerste keer een miskraam gehad met 6,5 weken. De tweede keer had ik met 8 weken een echo waarop ook een kloppend hartje te zien was. Dat heeft me in elk geval gedeeltelijk gerust gesteld, maar helemaal gerust was ik pas na de 2e echo met 12 weken. Op dit moment ben ik 32 weken zwanger. Hopelijk gaat het bij jou net zo. Succes, ik duim ook voor je.

Groetjes,
Lisa.
 
Ik sluit me aan bij bovenstaande dames, het is geen garantie dat het niet mis gaat.

Maar, het is wel een goed teken in ieder geval :) dus dat heb je al in je zak.

Doe lekker rustig en probeer je niet druk te maken (makkelijker gezegd dan gedaan) maar of het misgaat of niet daar heb je zelf helaas toch geen controle over. Je kindje leeft in ieder geval nu en het ziet er goed uit, dus houdt moed.

groetjes, Jane
 
Hoi vis,
Bovenstaande opmerkingen dat het geen garantie is hebben wel gelijk maar:
bedenk je wel heel goed dat de kans dat het goed gaat vele malen groter is dan de kans dat het mis gaat.
Doe het gewoon lekker rustig aan, geef het desnoods aan aan je VK hoe je je voelt.
Meid alles komt wel goed.
Lieffs Tanja
 
Volgens mijn gyn is de kans dat het misgaat nadat je eenmaal een kloppend hartje op de echo hebt gezien heel erg klein.
Bij zwangerschappen die eindigen in een miskraam ontwikkeld het vruchtje zich meestal niet zo ver dat het hartje gaat kloppen, ook al wordt het soms pas weken later afgestoten.

Tuurlijk, echte garantie heb je pas als je die kleine in je armen houdt (en ook daarna kan er helaas nog vanalles gebeuren...) maar voorlopig zou ik vooral genieten van je zwangerschap!!!

N.
 
Terug
Bovenaan