vraagje

Hoi,

Ik kreeg inderdaad in het ziekenhuis te horen dat mijn blaas vol moest zijn om een beter beeld te krijgen(was met 12 weken) en ik was dus net nog snel even naar het toilet gegaan in het ziekenhuis....
 
Dat ligt eraan hoelang je zwanger bent. Ik kreeg van de vk een folder mee met info over de termijnecho, daarin stond dat je inderdaad moest zorgen dat je een volle blaas had, zodat de baarmoeder omhoog gedrukt wordt. Anders is er heel moeilijk iets op de echo te zien. Ben je al veel verder dan 12 weken zwanger dan is dit niet meer nodig, omdat de baarmoeder dan groot genoeg is.
 
Bij mij is daar ook niets over gezegd en ik ben zelf vlak voor de echo nog naar het toilet geweest... De echo ging verder prima, dus ik neem aan dat je niet voor de deur van de echokamer van je ene been op je andere moet hupsen omdat je zo'n volle blaas hebt ;-)
 
Hoi Bieb,
ik moest zowel voor een inwendige echo met 7 weken, als voor een uitwendige met 11 weken een volle blaas hebben! Met 11 weken lukte me dat niet zo goed, want ik was hartstikke misselijk en had de grootste moeite met die glazen water. Maar omdat mijn blaas niet vol genoeg was moest de echoscopiste extra hard op mijn buik drukken en dat was ook niet fijn...
Succes en veel plezier bij de echo!
Simone
 
Hoi, Toen ik voor de termijn-echo moest, kreeg ik een foldertje mee waarin stond dat als je tussen 10 en 12 weken ben, je wel een volle blaas moest hebben( dit, omdat je baarmoeder dan omhoog komt, en ze het dus beter kunnen zien...) En, inderdaad ze kon het goed zien. Maar als je twijfelt, dan ga je er toch gewoon met een volle blaas heen, en als het niet nodig blijkt te zijn, dan is een bezoekje aan het toilet toch zo gepleegd? Er stond ook in, dat als je een volle blaas wil hebben tijdens de echo, je een uur van te voren helemaal uit moet plassen en dan 4 glazen water moet drinken.
Nou in ieder geval veel plezier en ook succes met het wachten( pffff 1 nov. wat duurt dat lang, he)

Groetjes,
Susan
 
Terug
Bovenaan