Vraagje...

Ik ben net zwanger, 5 weken.

Ik ken Toxoplasmose, d.w.z. veel over gelezen.

Gisteren heb ik echter goulashsoep gegeten.
Pas later bedacht ik me dat daar vlees in zat. Weten jullie welk vlees en of dat toxoplasmose-gevaarlijk is?

Hoe zit het eigenlijk in het algemeen met vlees in soep en toxoplasmose?

Wat zijn jullie ervaringen met toxoplasmose en jullie meningen over de omgang met vlees e.d. in de zwangerschap?
 
Toxolasmose zit alleen in rauw vlees.
Misschien kan je beter een boekje over zwangerschap kopen of op internet kijken wat je wel en niet mag eten. Het is belangrijk dat je goed weet wat wel en niet! Voor de veiligheid van de baby en je eigen gemoedsrust.
Kijk eens op www.babybrabbel.nl of koop een boekje in de winkel.
 
hallo,

ik heb ook te weinig antistoffenn tegen toxoplasmose, maar fixeer je daar niet te hard op.
je moet gewoon zien dat je alleen rauwe groenten eet die je zelf goed gewassen hebt, en vooral geen rauw of onvoldoende gebakken vlees.

veel succes
 
Als ik jou was zou ik toch even een boek kopen, dat geeft namelijk echt een hoop antwoorden/zekerheid/veilig gevoel etc. Je mag echt alle vlees eten, behalve rauw (bv carpaccio) en orgaanvlees (bv lever). Zeker als het in de soep zit, want dan is het dus extra lang gekookt.
Geniet lekker van je zwangerschap, het lijkt alsof je een heleboel niet mag eten maar het valt echt heel erg mee! :)
Groetjes, Stephanie (34+6)
 
Terug
Bovenaan