Vraagje...

Ik denk dat je je een beetje druk maakt voor niets hoor,sorry.Ik heb al zeven kids rondlopen en voor zover ik weet na al die jaren ervaring moet je uit kijken met de kattenbak(als je die hebt)want die mag je nu niet meer schoonmaken.Toch is het ook zo,dat als je ooit door een kat gekrabd bent je al antistoffen hebt,maar toch GEEN kattenbak.Rauw vlees is ook niet gezond als je niet zw. bent.Als ik zin heb in een biefstukje,eet ik er gewoon een.Allen niet te vaak.

Groetjes Hester
 
Als je zo veel weet dan weet je dat het gaat om RAUW vlees en niet gaar vlees. Het vlees moet 70 graden geweest zijn. Vlees in soep is door en door gekookt dus kan geen toxoplasmose bevatten. In goulashsoep zit (als het goed is) rundvlees en daar kan toxoplasmose inzitten.
 
Hoi,

Kijk even op www.voedingscentrum.nl over wat je wel/niet mag eten.
Kort gezegd: Geen rauw vlees, geen rauwe vis, geen rauwe melkproducten (zoals Franse kaas, deze moeten gepasteuriseerd zijn) en rauwe groente zoals salades etc. moet je zorgvuldig wassen!
 
zo gek is het niet om bezorgd te zijn.
toxoplasmose is een nare ziekte, ik heb het zelf 3 jaar geleden gehad terwijl ik nooit rauw vlees eet en we jaren een kat hebben gehad etc bleek ik toch geen antistoffen te hebben dus pas op of laat je testen op antistoffen, want als je die hebt kan je het niet meer krijgen
 
Sorry hoor anoniem ergens hierboven. ik weet wel veel over toxoplasmose, maar dit was mij even ontgaan... vlees in soep... kan toch gebeuren?

Ik ga er vanuit dat het goed zit. Anders kan je er druk om blijven maken en dan heb in die zin "geen leven" meer. Ik blijf natuurlijk opletten!
 
Terug
Bovenaan