Vraagje??

Hallo dames,

Ik ben op dit forum om nieuwe kennis op te doen van vrouwen die al langer bezig zijn om zwanger te worden. Tja ik hoor echt nog niet thuis op dit forum (voor mij zouden ze een forum moet maken 'als zwanger worden door medische omstandigheden lang zal gaan duren' ofzoiets) Maar nu heb ik wel een vraag aan jullie. Ik lees dat iedereen hier al wel in de MMM zit. Ik vroeg me daarom af hoe lang jullie al bezig zijn en op welk moment jullie besloten om naar de ha te stappen. Verder zou ik graag willen weten hoe jullie zijn ontvangen bij de ha, want ha's reageren nogal verschillend. Ik hoop op reacties en wens jullie allemaal veel sterkte!

gr. Sam

Hoi Sam,

Mijn huisarts reageerde echt heel begripvol en stuurde ons direct naar het zh. In ons zh hebben ze een fertiliteitsteam dat zich alleen maar bezig houdt met mensen die een kinderwens hebben, en waar het lang bij duurt. Wij zijn ruim 1 1/2 jaar bezig nu. Groetjes Lill.

Hoi Sam,

Door welke medische omstandigheden blijft voor jou je zwangerschapswens onvervuld?
En zijn je vragen uit persoonlijke interesse of voor een studie/werk, want zo lees ik het een beetje! Kan het mis hebben natuurlijk!

Groetjes, Suus

haha, nee hoor, het zijn echt persoonlijke vragen. Ik heb namelijk helemaal geen goede relatie met mijn ha. Bovendien is hij echt het type van probeer het eerst zelf maar eens 2 jr en dan zien we wel verder. Maar mijn probleem is dat ik niet veel kan klussen, omdat ik standaard blaasontsteking krijg na het klussen waarna ik weer een week aan zware antibiotica moet. Zo schiet het natuurlijk helemaal niet op. Wij zijn nu in ronde 9 en ik heb dus al 9x blaasontsteking gehad in de ovu-periode. Ze zeggen dat je met een onregelmatige cyclus om de dag moet klussen, maar dat zit er bij ons ECHT NIET in. Al die antbiotica is bovendien heel slecht voor mijn darmen (ze hebben begin dit jaar een kwaadaardige tumor ontdekt in mijn darmen. Deze is verwijderd, maar ik heb nog veel last van mijn darmen zeker als ik aan de antibiotica zit)Ik heb dus het idee dat ik in een soort vicieuze cirkel zit. Snap je het een beetje?

He Sam,

Ik ben na 1 jr naar de huisarts gestapt, en juist omdat ik een medisch verleden heb, heeft hij mij meteen een verwijskaart gegeven.
Hij zei je wilt graag een kindje ga ervoor.
Ik hoefde nog niet eens niks uit te leggen.
Nu ga ik er voor, en zal allles doen wat ik ervoor moet doen.
Groetjes,
Ang..

Hoi Sam,

Waar zal ik beginnen.

Blaasontsteking, mijn moeder en mijn zus hebben er ook veel last van (na het klussen) ik gelukkig niet. Ik hou standaard aan eerst plassen en dan wassen, oftewel na het klussen plassen (wel ongezellig maar ok). Daarnaast veel zure dingen drinken (zuurgraad omhoog brengen) karnemelk en jus d'orange. Mijn moeder heeft medicijnen om voor het klussen te gebruiken en dat schijnt te helpen en scheelt iedere keer een blaasontsteking, misschien goed om eens naar te vragen. Goed klinkt allemaal wat betweterig, maar blaasontsteking is niet echt fijn en al helemaal de antibiotica niet.

Ik ben bij 1 jaar naar de ha gegaan, daar kan ik ook niet echt mee overweg gelukkig was er eentje in opleiding. Die zei, oh pas een jaar.. en je bent pas 31, maar heb me niet af laten schepen. Moest eerst 3 maanden temperaturen (dat heeft ze gelijk terug gebracht naar 2 maanden)en terug komen, mijn vriend moest voor de zaadtest. Toen daaruit bleek dat ik een eisprong had (inmiddels was ik geloof ik 2 of 3x zwanger geweest met daarna miskraam) heb ik een verwijzing naar de gyneacoloog gekregen. Omdat er maar 2 experts zijn duurt het bij ons in het ziekenhuis erg lang voordat je terecht kan. Bij het eerste bezoek kreeg ik een brief mee voor het chromosomen onderzoek en een test voor de hoogte van je hormonen op dag 22 en 24 van je cyclus (oid). Ik was deze dagen al gepasseerd en deze heb ik ook nooit meer gedaan want toen bleek ik weer zwanger en bleef het hangen (toen waren we dus 1,5 jaar bezig).

Ik zou zeggen ga voor 1 jaar (hoe eerder je bij je ha weg bent hoe beter of zoek een andere ha) want de tijd van afspraak naar de volgende afspraak kan zo 6 weken zijn en dan gaat het hard hoor. Zorg dat je van tevoren al een paar keer een temperatuurcurve hebt gemaakt(www.vruchtbaarheid.org handige site met voorbeeld). Tevens scheelt het als je temperatuurd want dat geeft veel inzicht in je cyclus en scheelt dus klussen, want je kan aan je temperatuur veloop zien of je ovu op komst is.

Sterkte!

Hoi Sam,

Ok haha. Dat klinkt wel heftig allemaal,zeg. Je zou natuurlijk van huisarts kunnen switchen! Ik kan in de huisartsenpraktijk bij mij kiezen voor een M/V en da's erg fijn, misschien een tip? Wellicht gaat je nieuwe ha er heel anders mee om en zeg je had ik dat 5 jaar eerder gedaan!
Wat een ellende een tumor en ook nog blaasontsteking, daarvoor weer antibiotica tjee meid...en dan ook nog je kinderwens. Some girls have all the shit. Wens je veel sterkte en hierbij ook een digistraal met geluk, vangen!

Met een andere gyn. vergroot je je geluk zelf al wel aanzienlijk ;)

Suc6,
lfs. Suus

Terug
Bovenaan