vraagje

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!!

Mijn Zoon is nu 4 maand krijgt 5 flesjes van 200 ml per dag.
Hij komt nooit om de zelfde tijd met drinken maar maak ik me niet zo druk over ik denk als hij zinin wat heeft waarom het hem dan niet geven toch?

Dit is ongeveer zijn voedings schema als hij om de 4 uren komt.

6:00 flesje met rijstebloem 200 ml
10:00 flesje met 200ml
ongeveer tussen half 12 en 12 uur fruithapje nog net niet de helft van een fruitpotje.
2:00 flesje met 200ml
6:00 flesje met 200ml
8:00 groente hapje
9:00 laatste fles met rijstebloem 200ml

Hij drinkt en eet alles met plezier op.
Maar mijn vraag is of 5 flesjes niet te veel is voor zo'n kleine man? of maakt het niet uit? hij is 7 kilo en bijna 70 cm

De tijden verschillen nog al per dag dat hij wakker word meestal tussen 5 en half 8

Het ene kind is natuurlijk hongeriger dan het andere, en het ene kind heeft ook meer nodig dan het andere, maar eerlijk gezegd vind ik 5 x 200cc (met de schepjes erbij zit je dan boven het dagelijkse maximum van 1 liter) waarvan TWEE flessen met pap en dan ook nog eens groente en ook nog eens fruit wel heel erg veel.

Ik zou toch eens kijken of je wat kunt minderen. De melk is het belangrijkste, liever een beetje bijvoeding laten staan, en eens kijken of een kleinere fles, bijvoorbeeld 150/5 ook al lukt. Soms helpt het om er gewoon weer een kleinere speen op de draaien.
En als ie iets van z'n fles laat staan, niet aandringen maar het restje gewoon weggooien.

Dat is wel een goed idee ja om wat minder te proberen! kan altijd eens kijken of hij daar ook tervreden mee is.

Kleinere speen heb ik alles geprobeerd maar dan word hij zo kwaad van dan komt het hem niet snel genoeg vind ik dan zo sneu haha.

Bedankt voor de tip!

Hoi,

Daar ben ik het wel mee eens ik zag dat je om 18.00 een fles geeft en om 20.00 groente,
Als je wat minder wilt geven kun je dit misschien omdraaien om 18.00 groente en dan tussen 20.00-21.00 de laatste fles, dan heb je er meteen 1 minder.
Voordeel vind ik dat hij dan gewend raakt om om 18.00 warm te eten en die kant ga je uiteindelijk op, ook hoef je dan als hij wat ouder is alleen de laatste fles te laten vallen!

Succes Gr MJ

dat zou ik ook kunnen proberen natuurlijk!!

Maar ja hangt er natuurlijk ook weer vanaf hoelaat hij wakker word in de ochtend!

Hij krijgt nu om 4 uur fles en daarna om 8 uur weer de laaste dus dan kan hij wel mooi om 6 uur groente hapje krijgen maar kan dan niet flesje laten vervallen!

Ja moeilijk he!

Hoi,

Ik gaf toen al een fles minder, maar je kan inderdaad een fles laten vallen en in die plaats groente of fruit geven. Mijn dochter accepteerde dat, maar ja die vind eten ook lekkerder dan dr fles hihi.
En de helft van zo'n klein potje neem ik aan?
Heel moeilijk, maar ik gaf rond die tijd

wakker worden een fles van 150ml
en dan iedere 4u daarna weer fles van 150ml met de laatste om 19.30u
4 flessen dus. 's Nachts slaapt ze over het algemeen wel door.
Fruit en groente gaf ik tussendoor erbij (vanaf 5 maanden) maar al snel at ze die kleine potjes zo op. En wilde ze meer fles en kreeg 200ml.

Sinds ze  die  grote potten eet,  krijgt ze 3 flessen van 200ml en fruit en groente beide ook nog eens 200 gram. Bij dr fruit ook nog een beetje thee en ze vind het prima zo.
Ik hoop dat je hier iets aan heb.

Liefs Reneke

ja zou ook wel een fles laten vallen! Maar als hij zo verschilt in de tijden dan gaat dat volgens mij niet echt.

Net zoals vandaag!

Hij werd vanmorgen om 5 uur wakker
daarna kreeg hij weer fles om rond 9 uur

Heeft daarna om half 11 een  half potje (klein potje) fruithapje gehadhij kan wel helemaal 1 op maar weet niet of dat wel goed is vanwege dat hij snel last heeft van zijn darmpjes.

Daarna weer een fles om half 1 gehad

daarna heeft hij fles om 4 uur gehad

om 6 uur dan groente hapje half potje ( of mag hij meer hebben)? hij kan het wel op

En hierna krijgt hij dan rond half 8 8 uur weer fles

Dan kan ik volgens mij geen fles laten vallen? of ligt het aan mij dat ik het niet snap

Hoi,

Ik zou gewoon op je eigen gevoel afgaan wat jij denkt dat het beste is. En je kan het allicht een dag proberen, gaat het niet dan ga je toch gewoon terug naar je oude schema. misschien is je kindje er nu nog niet aan toe.

Jorian is nu ook 4 maanden en ik ben vorige week van 5 keer 180 naar 4 keer 210 gegaan.  Ook krijgt hij nu fruit en groente.  Zijn schema is nu;
6.30 fles 210 ml met 7 schepjes Nutrilon en 2 eetlepeles Nutrix
9.30 fruithapje (bijna een half potje)
11.00 fles 210 ml met 7 schepjes Nutrilon
15.30 fles 210 ml met 7 schepjes Nutrilon
17.30 groentehapje (2 eetlepels)
20.30 fles 210 ml met 7 schepjes Nutrilon en 2 eetlepels Nutrix

Daarna gaat hij slapen. Ik had het geluk dat hij al met 4 weken doorsliep. Ik voed niet op verzoek, maar volgens de tijden van dit schema. Natuurlijk kan het elke dag wel een half uurtje eerder of later zijn. En de groente ben ik sinds 2 dagen mee begonnen, daar moet hij nog even aanwennen. Hij eet (nog) niet alles op.

Maar nogmaals, doe het op je eigen gevoel, misschien lukt het over een tijdje wel!

Groetjes Brenda

Terug
Bovenaan