Vraagje??

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik ben nieuw op dit forum weet niet of ik hier goed zit,
maar heb even een vraagje zit met de handen iin het haar,
mijn dochtertje van 5 weken heb volgens mij echt moeite met poepen de dokter heeft gezegd meer water bij de voeding maar het helpt niet
heeft iemand tips,

Wat kan helpen....
klein beetje baby olie op de thermometer een die er eventjes in doen.
Is natuurlijk geen structuele oplossing maar het heeft bij ons wel eens voor veel opluchting gezorgd.
Volgens mij mag je het alleen niet te vaak doen, waarom weet ik niet meer precies.

Ik geef zelf borstvoeding dus ik weet niets over water bij de fles doen. Misschien andere voeding proberen?

Zielig is het in ieder geval wel he!

Sterkte er mee!

Groetjes mama3007

Hoi,
Ik neem aan dat je flesvoeding geeft. In dat geval zou ik zeker overwegen om een ander merk voeding te proberen. Niet elk kind reageert goed op elk merk. Nutrilon ging bijv. bij mijn kinderen nooit goed, maar ik weet dat heel veel baby's er wel bij varen. Is gewoon even proberen.
Succes.
Ivy

Nutrilon Omneo is volgens mij juist hiervoor. Maar dit is wel een duur merk. Kruidvat heeft ook specifieke soorten zoals extra care. Ik weet alleen niet of extra care hetzelfde is als omneo. Maar het uitzoeken misschien waard?

Succes met dit vervelende probleem!!

Ja als het op flesvoeding speciaal voor spugertjes en krampjes aankomt heb je:
*Nutrilon Omneo idd
*Friso Comfort (ff opletten is ietwat andere bereiding, vond ik persoonlijk niet zo handig)
*Kruidvat extra care (maar volgens mij is er ook nog een gewone care en ligt de extra care in de lijn van hypoallergeen)
*Bon bébé comfort (mijn persoonlijke favoriet!! verkrijgbaar bij Jumbo, Plus,  EMTé  en Spar o.a.)
Ook de nieuwere huismerken zoals AH en Etos hebben ongetwijfeld een comfort voeding in het assortiment.
Kortom keus genoeg en gewoon een merk kiezen waar jij (en je kindje natuurlijk) je goed bij voelt!

Groetjes en succes
Saskia

Misschien nog even nodig (wellicht overbodig haha) om te melden; voeding voor krampjes geeft over het algemeen ook zachtere poep

Wij hebben ook met onze kleine erg 'gezocht' hiermee.
Uiteindelijk de oplossing gevonden in een klein beetje olijfolie door iedere voeding en inderdaad de nutrilon omneo. Mijn advies is overigens om dit goed met de huisarts te overleggen! Zeker omdat je kindje nog heel klein is zou ik niet zomaar gaan proberen met van alles, de huisarts een keertje vaker opzoeken. Onze huisarts heeft haar advies zelfs nog overlegt met de kinderarts in het ziekenhuis vanwege de leeftijd (ons kindje was toen 4 weken).
En de thermometer kan wel helpen om de reflex om te persen te krijgen maar als je kindje heel harde poep heeft werkt dat dus nog niet. Overigens wordt het afgeraden omdat kindjes, bij langdurig toepassen, hierdoor soms alleen nog maar poepen nadat je ze hebt "geholpen"

hoi
Ik weet precies wat je bedoelt.
Vorige week heb ik voor mijn dochtertje ( nu 6 weken) 1 keer lactulose gebruikt omdat ze al 3 dagen niet gepoept had en wel heeeeeel druk er mee bezig was. Persen huilen enz. Na die lactulose kwam de harde ontlasting eruit, een hele opluchting.
Van het cb moest ik ook over gaan op andere voeding, friso comfort, voor spugen en darmkrampjes. Nou ze heeft nog nooit zoveel gepoept als de laatste week.
Zo erg, dat ik haar 3 soms 4 keer per dag moest omkleden.
Ik ben nu weer terug gegaan naar de standaard voeding van friso, want ze poepte nu een beetje te veel, en vooral ook heeeel dun. Ik heb 3 keer haar kamer moeten opruimen, zodra ik haar luier uit deed liet ze een scheet en zat het 2 meter verder. Echt vies hoor.

bij ons werkt het dus super die voeding.
veel succes
groetjes jolanda

Terug
Bovenaan