Vraagje

Gisteren, op 07-10-2009, is gebleken dat ik exact 12 weken zwanger ben. Wat betekend dat nou? Dat is exact 10 weken geleden zwanger ben geworden? Dat ben ik vergeten te vragen...

Ja, je krijgt de eerste twee weken zeg maar cadeau, want ze rekenen vanaf de eerste dag vanaf je laatste menstruatie. Dus als je twaalf weken bent, ben je tien weken echt zwanger.

Hoi Moonpoontje,
Die info was mij bekend. Maar ik wil graag weten welke datum dan hoogst waarschijnlijk de conceptie heeft plaats gevonden. Of dat soms met exact 10 weken is geweest. Dat klinkt logisch, maar is dat ook zo.

Ik vond deze op het net. Erg leuk vond ik...

groetjes Natasja

http://www.tipswerkendeouders.nl/Zwanger/Zwangerschap-week-tot-week/zwangerschapscalculator-direct-de-uitgerekende-datum-berekenen.html

Klopt volgens mij, heb altijd begrepen dat ze daarom juist die extra twee weken meer rekenen. Juist omdat ze de conceptiedatum niet precies kunnen vaststellen. Bij de een is de eisprong namelijk later als bij de ander.

Ik sluit me helemaal aan bij motherof2...
Omdat het inderdaad bij iedere vrouw anders is weet je het nooit 100% zeker, maar het is toch niet erg dat je niet weet op het op maandag of dinsdag was toch??

Terug
Bovenaan