Vraagje

Ik ben nu 4 weken geleden bevallen,en ik vloei nog wel.maar niet veel meer,dus mijn vraag is aan jullie wanneer moet ik weer aan de antieconceptie,en wanneer mag je weer gemeenschap hebben,zelf hoorde ik dat dat pas na 6 weken mag maar zeker weten doe ik het niet.
Alvast bedankt
Groetjes bianca

Hoi Bianca,

Zolang je nog vloeit mag je geen gemeenschap hebben.Dit is een teken dat de "wond" nog niet genezen is van binnen...Dus met gemeenschap meer kans op infectie.Anticonceptie mag geloof ik na 4 weken weer,dat weet ik niet helemaal zeker,maar kan me zoiets herinneren bij mijn dochtertje.

Groetjes Elma

Hoi Bianca,

Zolang je nog vloeit mag je geen gemeenschap hebben.Dit is een teken dat de "wond" nog niet genezen is van binnen...Dus met gemeenschap meer kans op infectie.Anticonceptie mag geloof ik na 4 weken weer,dat weet ik niet helemaal zeker,maar kan me zoiets herinneren bij mijn dochtertje.

Groetjes Elma

Nou mij is het eigenlijk ook niet verteld, en had met 3 weken al gemeenschap. Ja ok ik vloeide weinig tot niet, en toen al 2 dagen niet. Ik mocht van verloskundige niet binnen 6 weken ook al zou mn menstruatie zsiech aandienen aan de pil ivm met trombose.

Nou met 6 weken naar de HA ivm ongelukje, condoom geknapt, dus een pil gekregen en moest gelijk aan de pil van hem, en met de pil die ik slikte had ik al eerder eraan gemogen.

Dus ik zou zeggen neem kontact op met je HA die kan je meer vertellen!!!!

Nou mij is het eigenlijk ook niet verteld, en had met 3 weken al gemeenschap. Ja ok ik vloeide weinig tot niet, en toen al 2 dagen niet. Ik mocht van verloskundige niet binnen 6 weken ook al zou mn menstruatie zsiech aandienen aan de pil ivm met trombose.

Nou met 6 weken naar de HA ivm ongelukje, condoom geknapt, dus een pil gekregen en moest gelijk aan de pil van hem, en met de pil die ik slikte had ik al eerder eraan gemogen.

Dus ik zou zeggen neem kontact op met je HA die kan je meer vertellen!!!!

Hi Bianca,

Ik kreeg als advies van de huisarts dat ik me de pil kon beginnen op de eerste dag van mijn eerste menstruatie. Of als dat te lang op zich liet wachten moest ik het maar forceren en gewoon beginnen. Dus volgens mij maakt het niet zoveel uit wanneer je begint.

Ik dacht wel dat de pil de eerste weken nog niet veilig was, daar moet je dan wel rekening mee houden.

Gr. Tamara
(februari forum)

Hoi Bianca,

Volgens mij kun je binnen enkele weken wel met de pil of andere vormen van anticonceptie beginnen. Je kunt voor de pil wachten op je eerste menstruatie (maar dat kan met BV lang duren), of je kunt meteen beginnen maar dan is de pil de eerste maand niet veilig.
Nienke

Hoi Bianca,

Volgens mij kun je binnen enkele weken wel met de pil of andere vormen van anticonceptie beginnen. Je kunt voor de pil wachten op je eerste menstruatie (maar dat kan met BV lang duren), of je kunt meteen beginnen maar dan is de pil de eerste maand niet veilig.
Nienke

Terug
Bovenaan