Vraagje

Hey meiden,

Wij zijn al een tijdje bezig voor ons eerste kindje.. Deze maand zijn we er eigenlijk pas serieus mee begonnen, (in de zin van, cylcusduur, eisprong uitrekenen etc.) Nu heb ik 3 normale cyclussen gehad, maar de laatste duurde 43 dagen! Nu weet ik dus niet wanneer ik nu ongi moet worden (liefst helemaal niet natuurlijk, maar goed) Hebben jullie een idee aan welke cyclusduur ik me nu het best kan houden? Ik heb weleens gehoord dat je gewoon uit moet gaan van het gemiddelde, dus 28 dagen.. Maar of dat zo is???

Alvast bedankt voor jullie antwoordt!

Liefs Esje86
 
Ik had ook een hele onregelmatige cyclus de ene x netjes 28 dagen maar soms ook veel langer. Ik heb in maand zes dat we bezig waren ovulatie testen van sensitest gedaan en ik kon toen precies zien wanneer ik vruchtbaar was, en ja hoor ik raakte precies die maand zwanger. Ik kan je niet vertellen waar je vanuit moet gaan alleen maar dat er soms geen pijl op te trekken is.

Hopelijk ben je zwanger of mag je snel zwanger zijn.


Gr tamjo (inmiddels ruim 29 wk zwanger)
 
Thanks voor je reactie! Ik heb ook al ovulatietesten in huis gehaald maar wil er eigenlijk nog niet mee beginnen omdat we nog niet zo heel lang bezig zijn..maar ja, wil ik wat duidelijkheid dan zal het toch moeten... Vandaag is dag 28, schiet telkens door m'n hoofd om te gaan testen maar iets houdt me toch nog tegen omdat ik toch denk dat ik het voor niks zal doen..... Moeilijk moeilijk!

Bedankt in ieder geval!

Liefs
 
Mijn cyclus was ook erg onregelmatig.
Ik vond het ook lastig om te weten wanneer de ovulatie was omdat het steeds anders was.

Er zijn 2 methoden: temperatuur bijhouden. Dagelijks op zelfde tijdstip je temperatuur opmeten - als je nog in bed ligt. Als je een aantal dagen ziet waarbij je temperatuur een halve graag hoger is dan normaal: dat zijn dan je vruchtbare dagen geweest.
Dat is met name handig als je wil weten of je een eisprong hebt en wanneer in je cyclus.

Als je onregelmatig bent zijn ovulatie testen wellicht handiger. Die kan je dagelijks doen - vergelijkbaar met zwangerschapstest - hij slaat uit wanneer je vruchtbaar bent.
Deze tests zijn wel duur dus het is wel handig als je een beetje idee hebt hoe je cyclus verloopt.

Je cyclus loopt van de eerste dag van de menstruatie - tot de volgende eerste dag van de menstruatie. Dit kan dus iedere maand anders zijn.
Houdt je menstruatie bij en geniet van elkaar.

Het grote nadeel van alles bijhouden is: dat je er zo mee bezig bent in je gedachten dat je niet meer kan genieten van elkaar of spontaan kan zijn.
Geloof me, zonder een beetje spontaniteit gaat de lol er een beetje vanaf :) Veel succes en plezier
 

Gewoon heel veel sex hebben... dan weet je zeker dat het lukt, zo ben ik na 3 maanden zwanger geworden... Maar goed, die testen zijn er niet voor niks en ze zijn wel heel handig, het spontane gaat eraf... ik zou vooral dooroefenen en als het na een half jaartje nog niet is gelukt de eiersprong in de gaten gaan houden.
 
Je kunt ook temperaturen. Begin aan het begin van je cyclus en gaat je temp ineens omhoog dan heb je je eisprong gehad. Als je het in combinatie doet met ovulatietesten doet, zit je helemaal safe. Die testen geven aan wanneer je eisprong komt en de temp wanneer je je eisprong hebt. Heel veel sex hebben komt niet ten goede van de zaadkwaliteit! Beter kun je dan om de 2 a 3 dagen sex hebben. Dan is het zaad op volle sterkte. En ook de verplichte sex kun je leuk maken hoor. Wij zijn in ronde 19 pas zwanger geraakt en met een beetje hulp van de medische malle molen.

Heel veel succes!

Liefs Supertje
 
na 28 dagen kan je ongi worden dus houd daar rekening mee en neem wat tampons o verband overal mee naar toe. Moet toch geen probleem zijn.

Als je het persé weil weten vanwegen het zwanger worden............laat dan maar zitten.
Ga aub niet uitrekenen en zo. Een kind wordt gemaakt met liefde. Jij en je man moeten gewoon uit liefde sex hebben...een beetje veel kan geen kwaad....en mocht uit die liefde een kindje komen dan is dat super. Als je het echt gaat uittellen en zo nou dan heb je ook niet echt een basis voor sex. (vind ik dan)

Oke, ik heb makkelijk praten. Ik weet dat er genoeg koppels zjn die er heel lang over doen of bij wie het niet lukt ook al geven ze elkaar alle liefde.

Maar hoe meer je erop gaat letten en ermee bezig bent, hou gespanneder je bent en hoe minder het lukt. Geniet gewoon van je man en hopelijk komt het kindje vanzelf !!!
 
@jeanine

Ook ons kind is uit liefde gemaakt hoor ondanks de ovulatie testen! Vind t jammer dat je zo hard bent! Zijn ook vrouwen die er idd lang over doen of in mijn geval gewoon baat bij hebben om je vruchtbare periode te weten!!

Wij krijgen een kindje die 10000000% uit liefde is gemaakt!!

Gr. Tamjo
 
Terug
Bovenaan