Vraagje

@ tamjo
sorry voor mijn hardheid. Maar ik vind dat er te veel koppels alles willen plannen. Ik zeg niet dat esje86 dat ook doet, maar toch.
Veel koppels willen u een kindje en beginnen meteen met tellen en testen enz... Vroeger hadden ze dat ook niet. Toen hadden de mensen gewoon sex en kregen een kindje.
Als het je echt niet lukt na een paar maanden...dan zou ik misschien ook gaan testen.....en als het dan nog steeds niet lukt dan naar het ziekenhuis of zo.

heb toevallig een vriendin die volgend jaar graag zwanger wil worden en dus nu al een afspraak heeft bij het ziekenhuis om haarzelf en haar man te laten controleren op vruchtbaarheid (zonder enige aanleiding dat het mis is) en al verschillende zelftesten in huis heeft gehaald. Sorry hoor..maar probeer liever met wat liefde dan met testen.

Ik moet het misschien niet afreageren op dit forum maar sorry kan er niet tegen. Wij zouden het moeilijk krijgen om een kindje te krijgen....maar we hebben ons er niet bezig mee gehouden en alleen maar verliefd geweest. Wonder boven wonder waen we snel zwanger en is ons kindje (ondanks alle risico's) geheel gezond. Nu ook weer met de 2de. Dit kindje is niet 100% gezond maar het is ook deze keer een wonder dat we zo snel zwanger waren en dat het kindje maar een hele kleine afwijking heeft.
Ik ben misschien wat ouderwets hierin. Stop met testen en wat meer liefde. (uitzonderingen als het écht niet wil lukken)
 
Ik geloof dat een kind bij de meeste paren tegenwoordig uit liefde geboren worden. In de huidige situatie kun je bijna niet anders dan plannen: dat wil niet zeggen dat er geen dingen meer spontaan gebeuren, maar meer dat je voor jezelf besluit of je een pad wilt inslaan of niet en dan ook wanneer. Je beslist het toch ook ruim een jaar van tevoren als je gaat trouwen, daar komt ook best wat voorbereiding bij kijken. Zo ook met een kindje: ik wilde daar financieel klaar voor zijn en een eigen huis voor hebben.
Als je dan eenmaal klaar bent voor zo'n kleine, is het toch logisch dat je daar soms ongeduldig van kan worden (het is ook zo'n leuk vooruitzicht). Bij ons duurde het 6 maanden en we waren echt niet heel erg bezig met vruchtbaarheidstesten e.d., maar voor m'n gevoel duurde het toch lang, omdat je het vanaf maand 1 graag wil...
 
Wat een reacties!;)
Ik probeer nog veel geduld te hebben en ga afwachten wanneer het zover is (of ongi of zwanger) Hopelijk is m'n cyclus nu niet weer zolang als de vorige, want des te minder kans hebben we.. En Jeanine, ik denk dat je veel geluk hebt gehad dat je snel zwanger mocht raken, als je een tijd bezig had moeten zijn had je misschien ook wel anders gepraat.. En ieder heeft een eigen mening dus je berichtje komt niet echt leuk over voor sommigen hier op 't forum denk ik.

Allemaal bedankt voor je reactie en natuurlijk veel geluk met de zwangerschap!

Liefs
 
@ Jeanine;
Wij waren 7 maanden bezig toen we met ovulatietesten begonnen. Mijn onregelmatigheid was zo wisselend dat ik er erg onzeker van werd. Mijn vriend en ik willen dolgraag een kindje en dus hebben we besloten om ovulatietesten te gebruiken. Toen de test positief was en ik dus het meest vruchtbaar hebben we met zoveel liefde gevreeen, ik denk dat we allebei ons gevoel voor een kindje los lieten. Het was een bijzonder moment en dat moment werd bekroond met een zwangerschap! Het kan dus ook heel mooi en bijzonder zijn als je ovulatietesten gebruikt!!
 
er zijn hier duidelijk mensen die denken dat het allemaal zomaar even gaat, sex en klaar...
Ik kan me daar een beetje boos om maken maar heeft geen zin.
Ik ben erg blij dat het voor hen een makkelijkere weg is als die velen met mij begaan zijn na 5 jaar 2 keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap 4 iuis en 1 ivf.
Hoe mensen soms kunnen denken!!

Esje als je het niet vertrouwd gewoon naar je huisarts gaan hoe je nu bezig bent is goed hoor, goed in de gaten houden en regelmatig vrijen.. ook opschrijven wanneer je cycles was , is altijd goed om te bewaren zo kun je eventueel een probleem ( die je waarschijnlijk niet hebt hoor ..) eerder kunnen traseren.
en als je er niet uit komt, naar de arts gaan

liefs
 
Hoi hoi,

je schrijft niet hoelang je al bezig bent, wat is een tijdje als ik vragen mag?
Wat ik je aan kan raden is al eerder gezegd, het kan geen kwaad met temperaturen te beginnen, ben je dan een jaar bezig kan je naar de dokter gaan (die doen eerder toch niets) Als je dan al een paar maanden getmperatuurd hebt, en dat aan de arts kan laten zien is dat een stap die hij al kan overslaan. Ik had ook een heel onregelmatige cyclus en door het temperaturen bleek dat ik niet elke maand een eisprong had. Uiteindelijk heb ik er 6 jaar over gedaan om zwanger te worden van mijn tweeling 1,5 jaar over de 3e. mijn 4e, 5e en 6e kwamen heel snel.
Succes!
 
Als je een onregelmatige cyclus hebt heb je ook onregelmatige eisprongen... ik zou idd ook met tempraturen gaan beginnen... ovulatie testen zijn wel heel handig.... zeker ook als je cyclus onregelmatig is... dus beide zijn wel goed...

Hou je cyclus wel bij en de tempraturen dan mocht het niet lukken kun je met dingen aankomen bij de huisarts.

Succes Liefs
 
Terug
Bovenaan