vraagje

ik ga toch maar eens een vraag stellen, lees altijd mee, maar nu toch even raad nodig.
onze dochter Quinthe is nu 7 wkn +1 dag en zou eigenlijk 6 x 120 cc moeten krijgen en 1 x nachtvoeding. Nu is zij sinds vorige week ziek (hoesten, hees en paar x flink overgegeven) en drinkt zij erg slecht. Zijn van het weekend al bij huisartsenpost geweest, huisarts gebeld en contact met CB gehad. Heb het vermoeden dat ze reflux heeft (best wel wat kenmerken ervan), maar kan natuurlijk ook gewoon een verkoudheid/griepje zijn. Ze drinkt op dit moment haar flesjes dus niet leeg, ligt tussen de 50 cc en 90 cc per keer. Gisteren alle flesjes binnen gehouden, vanochten na fles van 90 cc beetje teruggegeven. Morgen zowiezo naar CB om haar te laten wegen en dit nog maar eens aan te geven. Wat raden jullie hierin aan? Ben bang dat ze niet genoeg voeding binnen krijgt, maar van de andere kant alles wat blijft zitten is meegenomen.
 
Heeft ze wel voldoende plasluiers?

Denk dat het sowieso al goed is dat je nauw contact onderhoudt met arts en CB end at je Quinthe haar gewicht in de gaten houdt. Wellicht kun je haar wat vaker de fles geven, zodat ze per keer wat minder kan drinken. Ik heb gelezen dat dat bij reflux een goede manier is, maar het lijkt me dat dit ook fijn is wanneer er 'slechts' sprake is van verkoudheid. Als zo'n neusje vol zit en het keeltje is slijmerig, dan is het drinken toch veel vermoeiender...

Lise heeft een tijdje heel slecht gedronken en toen werd ons verteld dat ze in ieder geval de helft van het voorgeschrevene binnen moest krijgen. Als het langer dan twee dagen zou duren, moesten we contact opnemen met de huisarts. Gelukkig ging het relatief snel weer beter. Ik hoop dat jullie kleintje gauw opknapt.
 
Ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij Arwen. Heeft ze genoeg plasluiers en komt ze genoeg aan hoef je je niet zo'n zorgen te maken, maar houdt het in de gaten.
Als Quinthe inderdaad reflux heeft zou ze vaker een klein beetje willen drinken. Toen het op zijn ergst was bij Gabriël dronk hij tussen 9 's avonds en 3 's nachts wel elk uur een beetje (zo'n 60 cc).

Je kunt proberen de voeding in te dikken met Johannes broodpitmeel (Nitriton), haar na het voeden zo'n 15-30 minuten rechtop bij je te houden en het hoofdeind van haar bedje wat op te hogen (boeken onder de poten).

Veel beterschap voor de kleine!

Liefs, Marieke
 
ow was ik vergeten, nutriton indd gisteren gehaald en gaat wel beter ermee. proberen haar ook zoveel mogelijk rechtop te houden. daarnet was het weer raak, gedronken, hoesten en teruggeven. mw maakt zich ook best snel druk, moet dan hoesten en dan komt er ook af en toe wat terug.ben benieuwd wat cb morgen zegt.
alvast bedankt voor de tips!

o ja, plasluiers geen probleem, en t komt vaker voor dat we luiertje aan t verwisselen zijn en in een onbewaakt moment ze alles onder plast :)

grtjs iris
 
Silke doet dit al de hele tijd. Ben nu twee weken bezig met nutriton, en dat helpt wel. Misschien heb je wel een speen met een groter gaatje nodig, nu met de nutriton. Met de speen krijgt Silke het laatste beetje anders niet uit de fles.

Groetjes van julle kamergenootjes in het ziekenhuis ;)
 
fijn dat beter gaat met silke! hoe goed het in het begin ging,hoe minder het nu gaat. hen een 123 speen voor de difrax fles, maar lijkt alsof ze met stand 1 no sneller drinkt dan normaal! maar eens afwachten of et beter gaat als we langer bezig zijn met de nutriton.

zal je denk ik nog wel keertje tegenkomen bij cb :)
 
Bij Silke duurde heeft het ook een kleine week geduurd met de nutriton voordat het echt beter ging.

Denk dat we elkaar idd nog wel tegen komen. Wanneer moet je voor de prikjes? Ik volgende week woensdag.
 
wij moeten ook de 18e, in de ochtend. doen jullie eigenlijk afwachten hoe de kleine erop reageert en dan eventueel een zetpilletje geven? ik lees zoveel berichten hierover, de 1 doet het wel en de ander niet.
 
Terug
Bovenaan