vraagje...

girl-mom

New member
vraagje aan mama's met 2 of meer kindjes...
is dat echt zo anders als mama zijn van 1? We zouden wel een tweede willen maar als ik dat soms hoor. Het is echt moeilijker als met 1tje? naar het zwembad gaan dingen doen/vakantie.
 
Hoi,

Ik ervaar het niet als moeilijker. Wij hebben nu 3 kids en het gaat heel goed. Natuurlijk is het altijd gezellig druk en af en toe zijn er momenten dat ze niet meewerken, maar daar krijg je vind ik een heleboel voor terug. Onze kinderen zijn 4 jaar, 3 jaar en net 5 maanden. De oudste twee trekken heel erg veel met elkaar op en spelen heel veel.
Voor vakanties maken we een lijstje van wat voor de kids mee moet en dat pakken we in. Naar het zwembad gaat vanzelf. de oudste 2 bij mij of bij papa en de ander heeft de kleinste. En dat gaat altijd goed. We hebben een gewone stationwagen en dat pas uitstekend met alle kids. Wij zeggen dat er altijd wel oplossingen te bedenken zijn voor problemen die er op je weg komen.
Veel succes met de keuze.
 
Ik vond mama worden van de eerste een werkelijke aardverschuiving, je hele leven verandert. De komst van een tweede kindje is dat veel minder. Je weet beter hoe je met alles om moet gaan. Maar ik vond het wel veel drukker nog. En je bent ook meer bezig met ruzies oplossen (oudste pakt veel af) en alles moet dubbel. Wij vonden het wel fijn dat Loïs kon lopen en praten toen Sven kwam.
Nu ze allebei groter worden, vind ik het weer makkelijker worden, maar ik vond het eerste jaar met een tweede kindje echt bikkelen, zeker omdat hij 's nachts erg slecht sliep waardoor ik ook heel moe was.
Wij wachten nu nog wel een poos voordat we een derde willen... ik vind het best een dagtaak. Toch zou ik het niet hebben willen missen en je hebt er ook zoveel plezier van.
 
het is niet moeilijker, soms wel omslachtiger omdat je idd bij zwembad er twee moet aankleden enz. doe je toch minder snel in je eentje sls ze nog klein zijn!

het is genieten hoor. tuurlijk heb je momentjes erbij van wat als...... maar je kunt ze niet meer missen hoor. ik had de week voor de bevalling het idee dat ik nooooooit zoveel kon houden van mara als van stan. maar het moment dat ze er was was een en al liefde!
 
Ach moeilijk, nee dat vind ik niet. Alles kost alleen meer tijd en aandacht. Zoals de deur uitgaan, 2 jassen aan, 2 schoenen aan, zorgen dat iedereen wanten, sjaal en muts opheeft. Dat soort dingen. Je hebt natuurlijk altijd een grote en een kleine en dat scheelt, want met kindjes vanaf 2,5 jaar kan je al prima afspraakjes maken als 'even wachten of bij mama blijven' . Naar het zwembad ga ik niet in mijn eentje met 2 kleintjes, daar maken we een weekend uitje van met papa. In de vakantie ben je neem ik aan ook niet alleen, en samen is alles makkelijker toch! Lekker doen hoor als je dat graag wilt!
 
Terug
Bovenaan